Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Jazz: Nové fotografie a technická data

Ondřej Láník
Diskuze (38)
Honda zveřejnila podrobné informace o novém Jazzu, které využijeme pro podrobnější představení v některém z následujících magazínových čísel, ale už dnes je zde předkrm v podobě velké fotogalerie a upřesnění některých dat.

Čtyřmetrovou kategorii obsazuje Honda už několik let neobvyklým modelem Jazz, který má svou japonskou alternativu známou pod jménem Fit. Loni představená novinka se do Evropy dostane letos na podzim, v ČR ji dovozce očekává na přelomu října a listopadu.

Svého předchůdce nastupující generace přerostla téměř ve všech rozměrech. Přichází s délkou 3900 mm, šířkou 1625 mm a výškou 1525 mm. Rozvor náprav má nyní 2500 mm.

Celková výška zůstala zachována, nový model však narostl do délky (+55 mm) a je také o 20 mm širší. Rozvor náprav byl prodloužen o 50 mm a rozchod předních/zadních kol je o 35/30 mm širší, což přispívá k lepší jízdní stabilitě. Přes větší rozměry byl zachován průměr otáčení předchozí verze (9,8 metru) a zlepšil se výhled z vozu.

Honda Jazz - srovnání dvou generací
RozměrHonda Jazz IHonda Jazz IIrozdíl
Délka [mm]38453900+55
Šířka [mm]16751695+20
Výška [mm]152515250
Rozvor [mm]24502500+50
Rozchod vpředu [mm]14551490+35
Rozchod vzadu [mm]14451475+30

Z větších vnějších rozměrů karoserie samozřejmě nejvíce profituje prostor pro posádku. Je stále určen pěti cestujícím a Honda vychvaluje jeho variabilitu. Cestující na zadních sedadlech mají nyní o 37 mm více prostoru v oblasti kolen, přičemž vzdálenost mezi cestujícím na předním a na zadním sedadle se zvětšila o 30 mm. Díky širší karoserii se zvětšil prostor v oblasti ramen, a to o 44 mm vpředu a o 43 mm vzadu. V případě potřeby je možné do vozu vybaveného otočným sedadlem předního spolujezdce (japonská verze) naložit předměty dlouhé až 2400 mm. Zachováno zůstává neobvyklé umístění palivové nádrže pod předními sedadly, které uvolnilo místo pro maximální objem a variabilní využití zadní části karoserie.

Motory pro Evropu: 1,2 i-VTEC (66 kW) a 1,4 i-VTEC (73 kW)

Základní 1,2 i-VTEC (66 kW, 114 Nm) má být schopen jezdit s pětistupňovou manuálně řazenou převodovkou za 5,1 l/100 km v kombinovaném cyklu. Větší 1,4 i-VTEC (73 kW, 127 Nm) má ve skutečnosti zdvihový objem 1339 cm3 a těsně se vejde do menší kategorie povinného ručení. Jeho kombinovaná spotřeba má být 5,3 l/100 km. Oba motory jsou vybaveny nejnovější technikou variabilního ventilového rozvodu. Silnější motor bude dodáván i se šestistupňovou automatizovanou převodovkou i-SHIFT, což sníží kombinovanou spotřebu v evropském jízdním cyklu na 5,1 l/100 km. Modely s manuální převodovkou jsou vybaveny indikátorem vhodného okamžiku řazení SIL (Shift Indicator Light), který byl poprvé u Hondy představen v novém Accordu, a který má řidiči napovídat, jak vhodným řazením snížit spotřebu.

Nová Honda Jazz - motory pro Evropu
Motor1.2 i-VTEC1.4 i-VTEC1.4 i-VTEC i-Shift
Zdvihový obj. [cm3]119813391339
Válce/ventily4/44/44/4
Převodovka5M5M6A
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/600073/600073/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]114/4900127/4800127/4800
Max. rychlost [km/h]177182180
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,611,413,6
Komb. spotř. [l/100 km]---
Pohot. hmotnost [kg]104710731082

399 l pro Čechy

Mimořádným počinem v kategorii čtyřmetrových aut je další zvětšení zavazadelníku. Předcházející model Jazz disponoval zavazadlovým prostorem o objemu 380 litrů. Celkový objem zavazadlového prostoru u nových modelů, vybavených sadou na opravu pneumatik, je 399 litrů.

Flexibilní zavazadlový prostor vychází z podobného principu, jaký byl použit u modelu Honda CR-V. Modely s motorem 1,4 l, které jsou vybaveny sadou na opravu pneumatik, standardně disponují přepážkou se dvěma úchyty, pod kterou se skrývá odkládací schránka v podlaze zavazadlového prostoru. Tato spodní schránka s hloubkou 230 mm a s objemem 64 litrů je ideální pro uložení sportovní výbavy nebo vlhkých předmětů. Po jejím uzavření jsou ostatní zavazadla chráněna před ušpiněním.

Podlahu je možné celou vyjmout, případně ji lze sklopit k opěradlům zadních sedadel, což umožní plné využití celé hloubky zavazadlového prostoru – to je ideální především při přepravě vysokých předmětů. Alternativně – namísto sklopení celého panelu k zadním sedadlům - je možné vyklopit jeho zadní část směrem nahoru a vytvořit tak polici v polovině výšky zavazadlového prostoru, čímž dojde k jeho rozdělení na dvě části. Těžší předměty mohou být uloženy pod touto policí, zatímco lehčí lze umístit na ni. A protože součástí police je i síť pro uchycení zavazadel, zůstávají volné předměty bezpečně na svém místě.

Nová zadní sedadla Magic Seats fungují stejným způsobem jako dosud, ale jejich ovládání je pohodlnější, neboť jsou nově vybavena mechanismem umožňujícím jejich sklopení jedním pohybem. Pro sklopení zadních sedadel již není zapotřebí nejprve posunout přední sedadla. Naopak, díky opěrkám hlavy, které jsou prakticky v jedné rovině s opěradly, lze zadní sedadla dělená v poměru 2:1 sklopit i tehdy, pokud jsou přední sedadla posunuta do nejzazší polohy.

Ondřej Láník
Diskuze (38)
28. 8. 2008 21:33
Re: Honda Jazz bez srovnávání s čímkoliv
To by ma zaujímalo, čím podľa teba Jazz vybočuje z rady MPV...?
28. 8. 2008 14:50
Re: Honda Jazz bez srovnávání s čímkoliv
Vynimka tak maximalne spochybnuje pravidlo, ale tazko potvrdzuje... To ze tuto vetu raz prelozili, a pochopili nespravne, este nic neznamena. :-)
Inak v tom nevidim ziaden problem, porovnavat Jazz a Fabiou... Proste male MPV je iba asi taka kategoria, ako SUV-coupe...
28. 8. 2008 06:42
Re: Honda Jazz bez srovnávání s čímkoliv
Srovnavej auta podle trid. Napr. v mizsi stredni ma Skoda Octavii a Honda Civic. Tudiz si vzajemne konkuruji. O tridu niz Skoda nabizi Fabii a Honda Jazz. Jazz neni mini MPV. Spise neco na rozmezi. Ano, Jazz je cenove o neco vys. Ale aby nebyl!! Je take o tolik dospelejsim a praktictejsim vozem. Srovnavat Jazz a Fusion muzeme take, ani jeden neni stoprocentnim zastupcem tridy a kazdy trochu presahuje nekam jinam.
Pokud srovname Jazz s produktem Skody, nejblizsi je Fabia. Roomster je jiz prilis MPV.
Avatar - Ronault.
27. 8. 2008 23:28
Re: Honda Jazz bez srovnávání s čímkoliv
Samozřejmě, že porovnávat se má dle velikostí, tříd atd. Jenže jakmile se nakupuje (aspoň v ČR a s ohledem na finance), tak se často dojde k možnostem, které se porovnávají, ačkoliv každá je v jiné kategorii. Já nedávno pročítal cenník Octavie II a pro srovnání jsem si otevřel C5... pro pročtení jsem zjistil, že s rozdílem cca 30 000 Kč bych dostal stejně vybavený (dokonce o tempomat více) vůz střední třídy... kdo by to byl čekal...

A jinak ano, Roomster by byl vhodnější konkurent pro srovnání
27. 8. 2008 21:59
Re: Honda Jazz bez srovnávání s čímkoliv
Výnimka potvrdzuje pravidlo. Ja som tie pri vybee auta zvazoval uplne rozdielne vozy. Hoci zajomne boli neporovnatelne, kazdy svojim sposobom plnil moje poziadavky.
Jazz je male MPV, Fabia je klasicky zastupca malych aut. Uz to je zakladny rozdiel. Ak zrovnavat so Skodou, tak skor s Roomsterom, ked uz.