Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda na Tokyo Auto Salon 2015? Mangaaa!

Michal Fokt
Diskuze (11)
Růžové HR-V, kei N-Box Slash ve stylu hot rodů, Legend s karbonovými doplňky a podobné kreace chystá Honda na nejdůležitější domácí tuningový autosalon.

Když japonské sportovně laděné značky dělají totéž, nemusí to být vždy totéž. Zatímco expozice Mazdy na nadcházejícím tuningovém autosalonu Tokyo Motor Show bude působit dojmem paddocku závodní stáje, plocha vyhrazená Hondě asi nejvíce evokuje kultovní japonské komiksy manga.

Přímo se to tam bude hemžit výstředními úpravami miniaut třídy Kei a ani to, co zrovna není lednička s foukanou sedmistovkou, se nebude držet při zdi. S jedinou čestnou výjimkou, kterou je luxusní Legend s úpravou Mugen, kterou lze běžně pořídit. Čtyřsetkoňový hybrid dostal "jen" sportovní podvozek, lehoučká (jen 9,5kg) 20" kola a karbonový splitter předního nárazníku a křidélko na víko kufru z karbonu, upečeného v autoklávu, kde Mugen vyrábí díly pro motorsport.

Evropanovi nejbližší bude (od příštího roku) malé SUV Honda HR-V, méně už její úprava na TAS 2015 - růžové auto s ještě růžovějšími srdíčky a dívčími jmény je patrně první dělostřelecká příprava průprava na Valentýna. Zbytek exponátů už Honda a Mugen vytvořila na bázi vozů, určených pro domácí japonský trh, přičemž další "ne-kei" bude velkoprostorové Odyssey, vyzdobené chromem od aftermarketové divize Modulo.

Ostatní exempláře už patří mezi kei a představují ty nejpůsobivější kreace. Mugen upravil novinku N-BOX Slash ve stylu amerických hot rodů - má kola v designu šachovnicové vlajky, plameny za světlomety, středem vyvedený výfuk, ploutve na střeše a výrazný bodykit. Honda sama kontruje projektem Cyber Concept N-BOX Slash Code:89 se svítícím logem značky, stylovými koly se šestiúhelníkovým motivem, specifickým tvarem brzdových světel a výraznými nárazníky a prahy.

Další dva Slashe se opět inspirují Amerikou padesátých let - bílo-růžovo-černé California Barbie a modrožlutý Sunsert Record. Co přesně sledovali návrháři bílošedým retromodelem N-One s psychedelickým interiérem, to opravdu těžko říct, každopádně příjemným osvěžením bude úplně sériový N-BOX Custom ve stylové hnědofialové metalíze. Každopádně pokud Honda chce šokovat a vyvolat pozornost, povede se jí to rozhodně bezezbytku.

Michal Fokt
Diskuze (11)
Avatar - King
27. 12. 2014 13:08
Re: Kei
Já bych si teda auto jako Code ihned koupil, v tom jsem zajedno s TeeJayem ;-) Za vyloženě nevkusné z těchto výtvorů vnímám pouze to HR-V a N-One je hodně na hraně.
Avatar - King
27. 12. 2014 13:06
Re: Kei
Musí to mít i nějaké minimální vnější rozměry, tedy délku a šířku, výška omezená není, což je důvod té specifické architektury. Přesná čísla nevím, musel bych hledat.
27. 12. 2014 12:51
Re: Kei
Kei je definované len motorom 600 ccm a cenou do 1,5 mil. jenov, alebo je tých parametrov, ktoré musí plniť, viac? Niekde som raz definíciu čítal, ale už si to nepamätám a neviem to nájsť.
27. 12. 2014 12:46
Re: Kei
Kei cars majú niečo do seba, ale ten "tuning" mi príde byť prinajmenšom trochu uletený...
27. 12. 2014 12:43
Re: Katastrofa na kolesach
Tomu hovoríš fantázia? Ja by som povedal, že ide o do krajnosti dotiahnutý nevkus. Vo väčšine prípadov.