Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
67 Fotogalerie

Honda NSX: Čtyřmotorový supersport má 582 koní

Honda přestala dělat tajnosti s technikou připravovaného sportovního kupé. Na stovku mu stačí lehce přes 3 vteřiny a maximálka je za hranicí 300 km/h.

Honda, respektive její luxusní divize Acura servírovala doposud informace o druhé generaci supersportovního NSX velmi pozvolna a dávala si hodně pozor, aby neprozradila nic zásadního. Nyní, patrně v souvislosti s blížícím se autosalonem v Tokiu, však došlo k rozklíčování toho nejdůležitějšího - technických specifikací.

Sportovní auto dělá v první řadě motor. NSX má exkluzivní V6 o objemu 3,5 l se dvěma turby, umístěný podélně před zadní nápravou. Šestiválec s nezvyklým rozevřením válců 75 stupňů má výkon 507 koní (373 kW) v rozmezí 6500-7500 otáček a točivý moment 550 N.m neklesá ve spektru 2000-6000/min, motor točí maximálně 7500 otáček. Motor disponuje mimo jiné proměnným časováním ventilů VTC, suchou klikovou skříní, přímým a nepřímým vstřikováním. Blok, hlava a písty jsou hliníkové, ostatní vnitřnosti z kované oceli, přičemž výfukové ventily jsou plněny sodíkem. Dvě single-scroll turbodmychadla pracují s maximálním plnícím tlakem 1,05 baru.

Hned vedle véšestky je umístěn elektromotor, jehož maximum činí 48 koní (35 kW) při 3000 otáčkách a 148 Nm v rozmezí 500-2000/min. Ten určitě pomůže s akcelerací z nízkých otáček, ale především má za úkol zcela eliminovat prodlevu turbodmychadla. Je napojen na devítistupňovou dvouspojkovou převodovku s pádlovým řazením a síla agregátu se přenáší na zadní nápravu přes lamelový samosvor.

Další dva elektromotory roztáčí přední nápravu, každý má výkon 37 koní (27 kW) při 4000 otáčkách a točivý moment 73 Nm od 0-2000/min. Ty mají o zábavu postaráno, mohou samostatně pohánět supersport v čistě elektrickém módu, dobíjet akumulátory při deceleraci, pomáhat s trakcí vozu nebo vektorováním točivého momentu pomáhat při průjezdu zatáčkami. Li-Ion akumulátory jsou uloženy ve středovém tunelu a za zadními sedadly. Celkově má NSX k dispozici výkon 582 koní (428 kW).

Kovaná kola obouvají pneumatiky Continental SportContact 5 o rozměru 245/35 R 19 vpředu a 305/30 R 20 vzadu, se smění upečenou speciálně pro potřeby NSX. Za ráfky si nelze nevšimnout brzdové soustavy Brembo, tvořené dvoudílnými 14,5" kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu a 14" disky se čtyřpístky vzadu, za příplatek mohou být karbon-keramické. Péče se věnovala i aerodynamice, nejen s cílem zajistit co nejlepší obtékání vzduchu, ale i jeho distribuci k jednotlivých komponentům pod kapotou, deset chladičů nevyjímaje.

Vůz je postaven kolem extrémně tuhého prostorového rámu tvořeného převážně litým a pěněným hliníkem, karoserie je převážně z hliníkových panelů, některé díly jsou z kompozitu. Hliníkové jsou i přední dvojité lichoběžníkové závěsy, zadní víceprvek i pomocný rám motoru, ale třeba držák víčka palivové nádrže je hořčíkový. Ale výrobní náklady bylo nutné udržet na uzdě, hliník není karbon a hybridní technika něco váží, takže je NSX docela otesánek, se 1725 váží téměř jako GT-R.

Řidič může volit ze čtyř pevně daných režimů nastavení vozu Integrated Dynamics System (IDS). Mód Quiet umožňuje rozjezdy a jízdu čistě na elektřinu, případně jízdu v hybridním módu s otáčkami motoru omezenými na 4000/min a utlumeným zvukem výfuku. Sport a Sport + jsou vhodně pro každodenní jezdění a Track je nekompromisní nastavení na okruh, v jehož rámci se lze rozjíždět se systémem Launch Control.

Cena zatím nebyla zveřejněna, Honda však před časem naznačila, že vůz bude mít dynamiku na úrovni Ferrari 458 s cenovkou zhruba jako Audi R8. Ti nejrychlejší ve frontě dostanou japonské superauto s ohijským rodným listem na jaře příštího roku.