Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda NSX: Čtyřmotorový supersport má 582 koní

Michal Fokt
Diskuze (108)
Honda přestala dělat tajnosti s technikou připravovaného sportovního kupé. Na stovku mu stačí lehce přes 3 vteřiny a maximálka je za hranicí 300 km/h.

Honda, respektive její luxusní divize Acura servírovala doposud informace o druhé generaci supersportovního NSX velmi pozvolna a dávala si hodně pozor, aby neprozradila nic zásadního. Nyní, patrně v souvislosti s blížícím se autosalonem v Tokiu, však došlo k rozklíčování toho nejdůležitějšího - technických specifikací.

Sportovní auto dělá v první řadě motor. NSX má exkluzivní V6 o objemu 3,5 l se dvěma turby, umístěný podélně před zadní nápravou. Šestiválec s nezvyklým rozevřením válců 75 stupňů má výkon 507 koní (373 kW) v rozmezí 6500-7500 otáček a točivý moment 550 N.m neklesá ve spektru 2000-6000/min, motor točí maximálně 7500 otáček. Motor disponuje mimo jiné proměnným časováním ventilů VTC, suchou klikovou skříní, přímým a nepřímým vstřikováním. Blok, hlava a písty jsou hliníkové, ostatní vnitřnosti z kované oceli, přičemž výfukové ventily jsou plněny sodíkem. Dvě single-scroll turbodmychadla pracují s maximálním plnícím tlakem 1,05 baru.

Hned vedle véšestky je umístěn elektromotor, jehož maximum činí 48 koní (35 kW) při 3000 otáčkách a 148 Nm v rozmezí 500-2000/min. Ten určitě pomůže s akcelerací z nízkých otáček, ale především má za úkol zcela eliminovat prodlevu turbodmychadla. Je napojen na devítistupňovou dvouspojkovou převodovku s pádlovým řazením a síla agregátu se přenáší na zadní nápravu přes lamelový samosvor.

Další dva elektromotory roztáčí přední nápravu, každý má výkon 37 koní (27 kW) při 4000 otáčkách a točivý moment 73 Nm od 0-2000/min. Ty mají o zábavu postaráno, mohou samostatně pohánět supersport v čistě elektrickém módu, dobíjet akumulátory při deceleraci, pomáhat s trakcí vozu nebo vektorováním točivého momentu pomáhat při průjezdu zatáčkami. Li-Ion akumulátory jsou uloženy ve středovém tunelu a za zadními sedadly. Celkově má NSX k dispozici výkon 582 koní (428 kW).

Kovaná kola obouvají pneumatiky Continental SportContact 5 o rozměru 245/35 R 19 vpředu a 305/30 R 20 vzadu, se smění upečenou speciálně pro potřeby NSX. Za ráfky si nelze nevšimnout brzdové soustavy Brembo, tvořené dvoudílnými 14,5" kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu a 14" disky se čtyřpístky vzadu, za příplatek mohou být karbon-keramické. Péče se věnovala i aerodynamice, nejen s cílem zajistit co nejlepší obtékání vzduchu, ale i jeho distribuci k jednotlivých komponentům pod kapotou, deset chladičů nevyjímaje.

Vůz je postaven kolem extrémně tuhého prostorového rámu tvořeného převážně litým a pěněným hliníkem, karoserie je převážně z hliníkových panelů, některé díly jsou z kompozitu. Hliníkové jsou i přední dvojité lichoběžníkové závěsy, zadní víceprvek i pomocný rám motoru, ale třeba držák víčka palivové nádrže je hořčíkový. Ale výrobní náklady bylo nutné udržet na uzdě, hliník není karbon a hybridní technika něco váží, takže je NSX docela otesánek, se 1725 váží téměř jako GT-R.

Řidič může volit ze čtyř pevně daných režimů nastavení vozu Integrated Dynamics System (IDS). Mód Quiet umožňuje rozjezdy a jízdu čistě na elektřinu, případně jízdu v hybridním módu s otáčkami motoru omezenými na 4000/min a utlumeným zvukem výfuku. Sport a Sport + jsou vhodně pro každodenní jezdění a Track je nekompromisní nastavení na okruh, v jehož rámci se lze rozjíždět se systémem Launch Control.

Cena zatím nebyla zveřejněna, Honda však před časem naznačila, že vůz bude mít dynamiku na úrovni Ferrari 458 s cenovkou zhruba jako Audi R8. Ti nejrychlejší ve frontě dostanou japonské superauto s ohijským rodným listem na jaře příštího roku.

Michal Fokt
Diskuze (108)
Avatar - TeeJay
29. 10. 2015 17:28
Re: Rychlé soudy
;-)
29. 10. 2015 07:27
Re: Rychlé soudy
To by sis moc pral, ja ale nepalcuju, a kdyz davam palec, tak ho dam do kometare, aby bylo jasne, od koho to bylo a za co.
28. 10. 2015 21:49
Re: Kdyby
je zbytočné tu riešiť čo je lepšie či ferrari či lambo či porsche..každé auto má niečo a je niečim výnimočné...takisto s niekym kto je takto zaťažený na Ferrari sa nikdy nebude dať objektívne konverzovať a rozoberať tému Ferrari vs konkurencia...

ja sám poviem, že vozidlá od Ferrari sú úžasné autá s riadnou dávkou charakteru a osobnosti ale v reálnom svete mi Ferrari ako najlepšie a nojsofistikovanejšie auto nepripadá...na okruhu je taká 458 naozaj jedno z naj áut aké sa dá vôbec šoférovať ale z hladiska častejšieho jazdenia po normálnych komunikáciach v kombinácií s okruhovým blbnutím je pre mňa taká 911 Turbo omnoho lepším vozom...

pre mňa zhrnuté..Ferrari má perfektné autá ale spôsob idealizácie v podaní používatela petrolhead mi príde už tak trochu cez čiaru.. ;-)
28. 10. 2015 21:21
Re: Kdyby
Jakoze Honda nema zkusenosti, tradice atakdale? Aaale, tak dobre. Jeste prosim odpovez viz nize, ohledne toho Autoexpressu. Uprimne receno ani nemam chut si prochazet dalsi testy na ktery odkazujes, pac mam dojem, ze si dost cucas z prstu:)
Avatar - Petrolhead_CZ
28. 10. 2015 20:56
Re: Kdyby
Kouzelná voda nikoliv. Říká se tomu zkušenosti, tradice, know how, historický odkaz, inovace, posouvání limitů, chtějí odjakživa dělat lepší auta než ostatní. A nikde netvrdím, že ostatní automobilky jsou nějací přicmrndávači, to ani náhodou. Honda by se ale touhle škatulí označit dala...