Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Pilot čtvrté generace: Nový V6, terénní verze a vyjímatelné sedadlo

Filip Melich Filip Melich 9. 11. 2022 • 15:20
11
Zobrazit náhledy (11)
Honda Pilot TrailSport Honda Pilot TrailSport Honda Pilot TrailSport Honda Pilot TrailSport Honda Pilot TrailSport Honda Pilot TrailSport

Automobilka Honda představila čtvrtou generaci modelu Pilot, který vyrábí a prodává v Americe. Pilot dostal nový šestiválec, verzi TrailSport se zaměřením na jízdu v terénu a další vychytávky.

Čtvrtá generace SUV Honda pilot přichází po dvaceti letech od uvedení první generace, která se představila v první polovině roku 2002. Novinka sází na dospělejší vzezření, hodnotnější interiér a celou řadu technických vylepšení, a to včetně zcela nového šestiválce. Premiéru má rovněž druhá generace pohonu všech kol i-VTM4 a na jízdu v terénu orientovaná verze TrailSport.

Honda Pilot se vždy vyznačovala krabicovitějšími tvary a designem vzdáleně připomínajícím menší model CR-V, ani čtvrtá generace není výjimkou. Oproti předchůdci narostla do délky, prodloužil se její rozvor a rozšířil rozchod kol. Aktuálně na délku měří 5.077 mm (TrailSport 5.085 mm), na šířku 1.994 mm a na výšku v závislosti na provedení od 1.801 mm do 1.829 mm. Rozvor má 2.890 mm a rozchod kol je vepředu 1.715 mm (TrailSport má 1.707 mm) a 1.722 mm (Trailsport 1.712 mm) vzadu.

Video se připravuje ...

Pod kapotou čtvrtého Pilotu je výhradně zážehový šestiválec. Jde o novou pohonnou jednotku DOHC s 24 ventily o objemu 3,5 litru vyrobenou z hliníku. Produkuje 213 kW (289 k) při 6.100 ot/min a 355 Nm při 5.000 ot/min. Zajímavé je, že Honda motor označuje za svůj nejvýkonnější šestiválec historie, což se s ohledem na model NSX zdá jako nepravdivé prohlášení. Je však pravděpodobné, že americké zastoupení značky nebere sporťák v potaz, protože je na tamním trhu znám se značkou Acura.

Standardem je automatická převodovka, konkrétně s deseti převodovými stupni a s pádly řazení pod volantem. Společně s novým Pilotem Honda zároveň představuje druhou generaci pohonu všech kol, který nese označení i-VTM4 a pracuje s vektorováním točivého momentu. Zadní diferenciál byl oproti předchůdci posílen a zvládne přenést až 40 % točivého momentu více a reaguje až o 30 % rychleji. Reálně může jít na zadní nápravu 70 % točivého momentu motoru a tento může podíl může v případě potřeby plně jít jen na levé nebo pravé kolo. Čtyřkolka je krom základní výbavy Sport dostupná za příplatek nebo jako součást standardní výbavy ve všech provedeních modelu.

V modelech TrailSport a Elite, které se standardně vyrábí s pohonem všech kol, je instalován kamerový systém TrailWatch. Čtyřmi kamerami a čtyřmi možnými zobrazeními usnadňuje řidiči pohyb v terénu. Automaticky se zapíná v jízdním režimu Trail, pokud rychlost vozidla klesne pod 24 km/h. Jakmile auto opět zrychlí, automaticky se vypne. Bez ohledu na výbavu je Pilot vybaven asistentem pro sjíždění svahů, který Honda začala poprvé používat teprve v nových generacích modelů HR-V a CR-V. Pracuje při 7% nebo prudším klesání a řidič může nastavit rychlost sjezdu od zhruba 3 do 19 km/h. V závislosti na specifikaci pak Pilot utáhne přívěs těžký až 2.268 kilogramů (5.000 liber).

Jak už jsme párkrát nakousli, novinka se bude prodávat v několika provedeních. Konkrétně bude na výběr z pěti verzí: Sport, EX-L, TrailSport, Touring a Elite. Kola se na Pilot budou montovat 18- nebo 20palcová, přičemž základní výbava Sport už má dvacítky. Osmnáctky standardně mají výbavy EX-L a TrailSport. Ve srovnání s třetí generací modelu byla posílena brzdová soustava, konkrétně přední brzdy narostly a jejich kotouče nyní mají průměr 350 mm. Zároveň byla zvýšena jejich tepelná odolnost a zkrácena délka chodu brzdového pedálu. Piloty s pohonem předních kol nabídnou jízdní režimy Normal, Econ, Snow, Sport (nový) a Tow (nový). Čtyřkolky přidávají režimy Sand (vylepšený) a Trail (nový).

Několikrát zmiňovaná verze TrailSport je novinkou v nabídce modelu Pilot a Honda ji označuje za své historicky nejschopnější SUV v terénu. A protože se s verzí zaměřenou na jízdu v terénu počítalo od samého začátku vývoje, těží z toho všechny ostatní provedení modelu. Byl totiž vyvinutý zcela nový podvozek s upravenými vzpěrami MacPherson vepředu a víceprvkovou nápravou vzadu. Kromě toho se Honda zaměřila také na tuhost vozidla v krutu, takže nový Pilot nabídne až od desítky procent tužší karoserii.

Čím je ale TrailSport specifický? Po stránce vzhledu například dostupným modrým lakem karoserie v odstínu Diffused Sky Blue. Unikátní jsou rovněž již zmiňovaná 18palcová kola, která navíc obouvají terénní pneumatiky Continental TerrainContact AT o rozměrech 265/60 R18. Jízdě v terénu bylo přizpůsobeno nastavení podvozku, a to včetně obligátního zvýšení světlé výšky zhruba o 25 milimetrů, specifických stabilizátorů a tuhosti tlumičů i pružin. Instalovány jsou rovněž bytelné ocelové kryty olejové vany, převodovky a palivové nádrže. Navrženy jsou tak, aby unesly celou hmotnost vozidla.

Další jedinečnou věcí Pilotu TrailSport je systém Trail torque logic dále optimalizující chování pohonu všech kol i-VTM4. Uvnitř se pak TrailSport od ostatních verzí Pilotu liší kontrastním oranžovým stehováním a logem vyšitým do hlavových opěrek. Ve standardní výbavě nechybí ani otevíratelné panoramatické střešní okno nebo celoroční koberečky se specifickým designem.

Tím se dostáváme k interiéru nové Hondy Pilot, o němž automobilka říká, že je nejhodnotnější v jakémkoliv jejím dosud vyrobeném SUV. Hovoří o sofistikovaných materiálech, prémiových detailech, nezbytné technice a vylepšenému odhlučnění. Stejně tak Honda slibuje nejprostornější interiér v historii Pilotu, včetně prodlouženého prostoru na nohy ve druhé a třetí řadě sedadel. Opěradla ve druhé řadě se dají sklápět v úhlu 10° a celá sedadla se dají předklopit pro usnadnění nástupu dozadu.

Pilot je dostupný se sedmi- a dokonce osmimístným provedením interiéru. Jednou ze zajímavých vychytávek je možnost vyjmout prostřední sedadlo ve druhé řadě sedadel a uložit jej pod podlahu zavazadlového prostoru. Majitelé tedy nebudou muset řešit jeho uskladnění mimo vůz, a navíc jej budou mít stále s sebou v případě, že se náhodou vyskytne možnost jej využít. Jeho odstraněním člověk získá snadnější přístup ke třetí řadě sedadel, nebo prostě jen více prostoru v té druhé.

Přední sedadla Honda nazývá Body Stabilizing Seats a mají snížit únavu řidiče a spolujezdce na dlouhých cestách. Honda nešetřila ani s držáky na nápoje, kterých se v autě nachází 14 (!), a zmiňuje také velký odkládací prostor ve středovém tunelu. Co se zavazadlového prostoru týče, Pilot nabídne od 635 litrů za třetí řadou sedadel do 3.219 litrů za přední řadou.

Před řidičem je standardně přístrojová deska kombinující digitální zobrazení s analogovým. Otáčky motoru ukazuje 7palcový displej, zatímco rychloměr je tradiční analogový. Nejvyšší výbava Elite je ale vybavena plně digitálním přístrojovým štítem s 10,2palcovou obrazovkou a head-up displejem. V základní výbavě Sport je polodigitální přístrojová deska doplněna 7palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto, přičemž konektivitu mimo jiné zajišťuje čtveřice portů USB – dva vepředu a dva vzadu.

Ostatní výbavové stupně už mají 9palcovou dotykovou obrazovku, další dva USB porty ve třetí řadě sedadel, podporují bezdrátové nabíjení a operační systém infotainmentu spoléhá na rychlejší procesor. Operační systém Hondy dostal nové grafické prostředí a redukovaný počet nabídek, aby byla práce s ním snazší a intuitivnější. Co víc, myslelo se i hlavou při navrhování způsobu obsluhy dotykové obrazovky – je mírně zapuštěna o zhruba 2 centimetry, čímž vzniká prostor, o který si člověk může opřít prsty.

Ve výbavě vozu v závislosti na výbavě najdeme například také prémiový audiosystém Bose s 12 reproduktory, již zmiňované otevíratelné panoramatické střešní okno, vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, balíček bezpečnostních a asistenčních systémů Honda Sensing, 8 airbagů. Vrcholná verze Elite přihazuje čalounění sedadel perforovanou kůží s odvětráváním těch předních.

Čtvrtá generace Hondy Pilot se bude vyrábět v továrně značky v americkém státě Alabama. Prodej odstartuje příští měsíc, ovšem ceny automobilka ještě neoznámila.

Doporučujeme

Témata