Honda S2000 CR – zrozena pro okruhy
Honda představila na autosalonu v New Yorku sportovní vůz Honda S2000 Club Racer. Ten bude v Americe běžnou součástí pro ty, kteří se částo věnují ježdění na závodním okruhu v různých soukromých závodních sériích.
Vůz si ponechal vyvážení 50/50, šestistupňovou převodovku s vyhlášeným řazením, pohon zadních kol i diferenciál s omezenou svorností, přidal k nim ale strmější řízení, nový design 17" litých kol a širší zadní pneumatiky. Důkladně byl přepracován podvozek, změnily se nejen tlumiče a pružiny, ale i tloušťky stabilizátorů.
Interiér se liší od běžné verze hlavicí řadicí páky, tu původní nahradila kulatá z Civicu Type R, kůži sedadel nahradila Alcantara a spolu s dalšími čalouněnými díly má žluté švy. V kabině CR také najdete karbonové dekory, audio a klimatizace jsou za příplatek. Standardem je ABS a vypínatelný systém jízdní stability VSA.
Jak se dalo očekávat, změny se nijak nedotkly pohonné jednotky, motor 2.2 VTEC o výkonu 240 koní při 7800 otáčkách zůstal nezměněn, technici se vydalicestou snížení hmotnosti. Odstranili totiž elektricky ovládanou plátěnou střechu, což spolu s dalšími méně výraznými úpravami vedlo ke snížení hmotnosti oproti sériové S2000 přibližně o 45 kg, zároveň však došlo díky umístění výztuh do míst, kde byla původně složená střecha a ke zlepšení torzní tuhosti karoserie, ale i podvozku. Přece jen není tohle auto už nejmladší a na tuhost otevřeného auta jsou dnes kladeny vyšší nároky.
Celý komplet završuje agresivně působící aerodynamický kit zahrnující nástavec předního nárazníku, nový zadní nárazník, rozměrné křídlo a kryt prostoru pro složenou střechu. S S2000 CR máte jen dvě možnosti konfigurace střechy. Buď budete jezdit s hliníkovým hardtopem, nebo ho můžete odstranit a nechat v garáži (případně v boxech závodního okruhu), v případě nepřízně počasí vás však před běsněním živlů neochání vůbec nic. Američané budou moci objednávat CR na podzim letošního roku.