Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda S2000 CR – zrozena pro okruhy

Michal Fokt
Diskuze (29)
Honda v Americe rozšiřuje nabídku roadsteru S2000 o ještě sportovnější verzi Club Racer.

Honda představila na autosalonu v New Yorku sportovní vůz Honda S2000 Club Racer. Ten bude v Americe běžnou součástí pro ty, kteří se částo věnují ježdění na závodním okruhu v různých soukromých závodních sériích.

Vůz si ponechal vyvážení 50/50, šestistupňovou převodovku s vyhlášeným řazením, pohon zadních kol i diferenciál s omezenou svorností, přidal k nim ale strmější řízení, nový design 17" litých kol a širší zadní pneumatiky. Důkladně byl přepracován podvozek, změnily se nejen tlumiče a pružiny, ale i tloušťky stabilizátorů.

Interiér se liší od běžné verze hlavicí řadicí páky, tu původní nahradila kulatá z Civicu Type R, kůži sedadel nahradila Alcantara a spolu s dalšími čalouněnými díly má žluté švy. V kabině CR také najdete karbonové dekory, audio a klimatizace jsou za příplatek. Standardem je ABS a vypínatelný systém jízdní stability VSA.

Jak se dalo očekávat, změny se nijak nedotkly pohonné jednotky, motor 2.2 VTEC o výkonu 240 koní při 7800 otáčkách zůstal nezměněn, technici se vydalicestou snížení hmotnosti. Odstranili totiž elektricky ovládanou plátěnou střechu, což spolu s dalšími méně výraznými úpravami vedlo ke snížení hmotnosti oproti sériové S2000 přibližně o 45 kg, zároveň však došlo díky umístění výztuh do míst, kde byla původně složená střecha a ke zlepšení torzní tuhosti karoserie, ale i podvozku. Přece jen není tohle auto už nejmladší a na tuhost otevřeného auta jsou dnes kladeny vyšší nároky.

Celý komplet završuje agresivně působící aerodynamický kit zahrnující nástavec předního nárazníku, nový zadní nárazník, rozměrné křídlo a kryt prostoru pro složenou střechu. S S2000 CR máte jen dvě možnosti konfigurace střechy. Buď budete jezdit s hliníkovým hardtopem, nebo ho můžete odstranit a nechat v garáži (případně v boxech závodního okruhu), v případě nepřízně počasí vás však před běsněním živlů neochání vůbec nic. Američané budou moci objednávat CR na podzim letošního roku.

Michal Fokt
Diskuze (29)
7. 4. 2007 10:20
Re: S tou toleranci...
3200 bylo nevychytane. Po faceliftu sice zmizely vsechny zavazne technicke prblemy ale taky (kvuli idiotskym americanum, kteri dle predpisu chteli zadni lampy jak vtara) ty uchvatne bumerangy vzadu. Dle me to je definice GT coupe. Jake mas zkusenosti s jetym Ferrari? Kdes kupoval?
6. 4. 2007 23:46
Re: S tou toleranci...
nemam upln stejne zkusenosti... Donedavna jsem jezdil Maserati Coupe. V ita to byla pohodicka. Jednou se mi Carabiniere 5 min omlouval, ze kdyz jsem jel po statni ceste pres 200, tak ze mi nejakou tu pokutu prece jen musi dat :-) V CR je to tak napul - napr brnensti meststi straznici si me pekne "vychutnali". No a o rakousku a deutschlandu ani nemluvim. Tam je to :no: :no: :no: Jak uvidi deutschlandsky policajt cecha v Maserati s italskou registrackou tak vidi rude a hned tam tu pokutu sazi. (asi trest za to ze nejezdim v tech jejich "zazraci") No a o rakusacich ani nemluvim 8-s 8-s :no: PS: Ale za ty zazitky na okruhu za tech "par" korun ;-) na nahradni dily stoji za to? Me je F360 tak nejak blizsi nez nova F430. Na druhou stranu na cestovani bych si umel predstavit pohodlnejsi alternativy z italske produkce ;-)
Avatar - King
6. 4. 2007 11:17
Re: Neprirozene mozna
NSX je v ČR min kvarteto, možná i 5. Bylo by fajn ho mít, ovšem problém je nejen v tom, že si i jako ojetiny pekelně drží cenu, ale i v tom, že jsou na něj coby supersport šíleně drahé díly a pokud do něčeho ťukneš, hliník ti tu jen tak někdo neopraví a pokud jo, tak taky šíleně vykrvácíš. NSX je určitě skvělé auto (a nádherné, zvlášť NSX-T), ale S2000 je skoro stejně rychlé, neméně krásné, servisovatelnější a za polovinu. Osobně bych pořídil S2K... :-)
Avatar - King
6. 4. 2007 11:10
Re: Kockopes
O tom se mluví, podle mého názory by to byla ideální volba, Honda by na takovém autě mohla vydělat a zákazníci by si užili sportovní svezení tak jako tak. Ovšem hardcore Honďáci se bouří. Na druhou stranu - mluví se i o skončení S2000 v této podobě. A než naprostý konec, to raději transformaci do MX-5. :-)
Avatar - King
6. 4. 2007 11:06
Re: Kockopes
prodejní úspěchy Boxsterů, Z4 a SLK ukazují, že lidé chtějí i výkonné roadstery. S F360 jsem nejel, tak nemohu posoudit, ale problém S2000 je hlavně v tom, že má manýry supersportu - k mání je s jediným a navíc extrémním motorem, zatímco konkurence nabízí 3-4. Ale Honda chtěla mít z S2000 imagemakera, takže na méně ostrou motorizaci nikdy nedošlo. S tou klidnou jízdou to myslím tak, že není problém řadit v 5-6000 a svezeš se jako se slušným dvoulitrem, ale to s MX-5 za 3/4 ceny taky. To hlavní ze sebe vydá až od 6000 výš a to fakt není pro každého.