Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hot hatch Toyota Auris GR se může stát do tří let skutečností

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Toyota Auris si ve své nejnovější generaci o sportovně laděnou verzi doslova říká již jen dynamickými liniemi své karoserie a údajně se jí máme skutečně dočkat na přelomu desetiletí.

Toyota představila třetí generaci modelu Auris na letošním autosalonu v Ženevě, kde byl odhalen exteriér vozu a první informace o technice, zatímco podoba interiéru byla zveřejněna až v souvislosti s autosalonem v New Yorku, kde se novinka představila pod označením Corolla.

Toyota Auris má ve své třetí generaci na evropský trh vstoupit na začátku roku 2019 a již v roce následujícím se podle informací, které získal australský Motoring od vedení zastoupení japonské značky pro Austrálii, se můžeme dočkat sportovní verze.

Nový hot hatch by mohl nést označení GR, které bude odkazovat na práci nově založené divize Toyota Gazoo Racing a zároveň upozorňovat na skutečnost, že je Auris v hierarchii této divize o stupeň níže než menší Yaris s označením GRMN.

Toyota Auris GR se pak má stát přímým konkurentem pro Volkswagen Golf GTI se všemi jeho příbuznými i pro Hyundai i30 N a rovněž pro budoucí sportovní verze nové generace modelu Focus značky Ford.

Za označením GR se pak má ukrývat prozatím blíže nespecifikovaná výkonná pohonná jednotka, sportovní komponenty a nastavení podvozku, výkonnější brzdový systém a rovněž mírně upraveny design předních i zadních partií, zlepšující aerodynamické vlastnosti vozu a zároveň zajišťující ještě o trochu agresivnější výraz.

Třetí generace modelu Auris, jejímž základem je modulární platforma TNGA, která i díky využití hliníkových dílů a ultra vysokopevnostní ocele přináší o 60 % zvýšenou torzní tuhost karoserie, má být ideální pro vznik sportovního provedení.

Na evropský trh pak pětidveřový hatchback v příštím roce zamíří výhradně se zážehovými motory. Základem bude přeplňovaná dvanáctistovka s 85 kW, které doplní dvě hybridní verze. První s 90 kW využije osmnáctistovku známou z C-HR a Priusu, druhá nový dvoulitr se 132 kW. Podvozek vždy tvoří vpředu příčky MacPherson, zatímco vzadu zůstává víceprvkové zavěšení, což je v době šetření sympatické řešení.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
20. 4. 2018 18:21
Re: Normální motorizace
No, to je možná takhle - RAV4 byla v Evropě homologována před 6 lety (zhruba), takže se dala s tím dvoulitrem homologovat.
Dnes už by asi taky neprošla...
20. 4. 2018 18:15
Re: Proč ?
Auris hybrid nemá baterky za zadní nápravou.
Avatar - JuckiCZ
18. 4. 2018 12:49
Normální motorizace
Kdyby radši do aut dávali normální motorizaci! V CH-R i v Corolle v USA mají dvoulitr, ale u nás do toho musí cpát malinkej turbomotor. A emise to plní v RAVce se čtyřkolkou, tak nevím, proč by nemělo v menších autech. To samé platí u Civicu a CR-V a 2.4ky. Mít tady tyto verze, prodali by mnohem víc, než v případě HH.
17. 4. 2018 23:52
Gazoo racing
Náznak toho co bude nového ve sportovní divizi je tady : [odkaz] již od září 2017.
Avatar - Hammunasakra
17. 4. 2018 23:32
Re: Proč ?
Svym způsobem jo [odkaz] ;-)