Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plug-in hybridní BMW řady 3 má vyšší spotřebu než benziňák, ukázalo měření

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 18. 4. 2020 • 11:19
21
113
Zobrazit náhledy (21)
BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e

BMW vedle benzinových a naftových motorů nabízí i ekologičtější alternativu v podobě plug-in hybridu. A nebo je to všechno jinak?

O významu plug-in hybridních pohonů se poměrně často vedou rozepře, a nejen u nás v diskuzích. Jedni si pochvalují, že mají auto, se kterým mohou přes týden dojíždět čistě na elektřinu, ale o víkendu vyrazit klidně na výlet napříč republikou. Jiní zase říkají, že je to řešení, které kombinuje jen to špatné ze světa spalovacích a elektrických aut - třeba nutnost servisu samotného motoru a zároveň vysokou hmotnost akumulátorů, o nutnosti dobíjení nemluvě.

Ať je to jakkoliv, plug-in hybridy jsou vedle spalováků vždy prezentovány jako ekologičtější (a kvůli použité technice logicky i dražší) alternativa. Opravdu se ale v reálném provozu vyplatí?

Na jejich význam, v tomto případě u BMW řady 3, si posvítila Americká agentura pro ochranu životního prostředí (EPA). A její měření variant 330e a 330i ukázalo, že nižší spotřebu nemusí mít provedení, od kterého byste to z principu očekávali.

V kombinovaném cyklu totiž měření EPA ukázalo u 330e 28 mpg, zatímco u benzinového 330i to bylo 30 mpg. Abychom to celé přenesli do našich evropských měřítek - plug-in hybrid dosáhl kombinované spotřeby 8,4 litru na 100 kilometrů, zatímco konvenční benziňák 7,8 litru. Američané se v problematice začali šťourat ještě trochu více a srovnali nejnovější sedan 330e s jeho předchůdcem. A světě div se, dokonce i ten byl se spotřebou 7,8 litru úspornější než aktuální verze.

Jen připomeňme, že srdcem obou vozů je dvoulitrový benzinový čtyřválec pojený s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Zatímco sedan 330i startuje v ceníku mnichovské automobilky na částce 1.103.700 Kč, plug-in hybridní 330e přijde na minimálně 1.272.700 Kč. Výkonnostně si přitom nemají moc co závidět, benziňák má sílu 190 kW, zatímco plug-in hybrid kombinovaný výkon 185 kW (krátkodobě 215 kW se systémem XtraBoost).

Související články

Témata
Avatar - speedfred
20. 4. 2020 00:45
Re: Klasika
Na Camry by vedeli dať zľavu 19%.Auto fajn ale ten pohoný reťazec nie je podľa mojej chuti.
19. 4. 2020 23:53
Re: Američania objavili Ameriku
Veď to píšem v poslednej vete. Kto má možnosť každý deň doma na dvore alebo v garáži v práce nabíjať, tak super. Tam je fakt jedno, že sa to nabíja cez noc 8 hodín. Potom ale nerozumiem, prečo stretávam plug-iny v meste na verejných nabíjačkách. Baba príde s Optimou PHEV pred Kaufland, dá to nabíjať a ide nakúpiť. A načo? Aby auto bolo pol hodinu na nabíjačke a zvýšil sa mu dojazd o 2 km? To mohol zatiaľ niekto využiť potenciál tej rýchlonabíjačky a na 80 percent si doplniť baterku vo svojom elektromobile. Sú jednoducho prípady, kedy by sa to rýchlonabíjanie hodilo.
19. 4. 2020 23:38
Re: Který blb měří spotřebu
Zopakujem čo som napísal vyššie. Zrovna Amíci toto riešia dosť dobre, kde udávajú dojazd v EV režime a spotrebu s prázdnou batériou. To len v EU ti musí stačiť jedno číslo, ktoré ti nepovie ani dojazd na elektriku ani spotrebu na dlhej ceste.
19. 4. 2020 23:37
Re: Haha
Plačeš na zlom hrobe. Zrovna Amíci toto riešia dosť dobre, kde udávajú dojazd v EV režime a spotrebu s prázdnou batériou. To len v EU ti musí stačiť jedno hausnumero, ktoré ti nepovie ani dojazd na elektriku ani spotrebu na dlhej ceste.
19. 4. 2020 23:25
Re: Klasika
Najlepšie je porovnávať vo vlastných radoch Niro full vs plug in hybrid. Alebo BMW 330 vs 330e. Ani pri jednom to nevyjde do 150 tisíc km a potom ma to už netrápi.
Pri tom Supe to aktuálne vychádza. Uvidíme ako to bude pri Octávii, ale Škoda potrebuje tlačiť modely s emisiami pod 50g/km aj za cenu toho, že na nich prerábajú, lebo celkovo je to lacnejšie ako pokuty. Jeden pomerne ťažký Sup iV9(počítaný 2 krát) im ušetri asi 150g * 95 EUR čo je viac ako 14 tisíc EUR na pokutách. Len som zvedavý ako dlho udržia takto zaujímavé ceny, lebo zvýhodnenie aut do 50g/km sa bude znižovať a v 2023 už sa bude počítať za jedno predané auto a šetriť len nejakých 7 tisíc EUR.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku