Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plug-in hybridní BMW řady 3 má vyšší spotřebu než benziňák, ukázalo měření

Stanislav Kolman
Diskuze (113)

BMW vedle benzinových a naftových motorů nabízí i ekologičtější alternativu v podobě plug-in hybridu. A nebo je to všechno jinak?

O významu plug-in hybridních pohonů se poměrně často vedou rozepře, a nejen u nás v diskuzích. Jedni si pochvalují, že mají auto, se kterým mohou přes týden dojíždět čistě na elektřinu, ale o víkendu vyrazit klidně na výlet napříč republikou. Jiní zase říkají, že je to řešení, které kombinuje jen to špatné ze světa spalovacích a elektrických aut - třeba nutnost servisu samotného motoru a zároveň vysokou hmotnost akumulátorů, o nutnosti dobíjení nemluvě.

Ať je to jakkoliv, plug-in hybridy jsou vedle spalováků vždy prezentovány jako ekologičtější (a kvůli použité technice logicky i dražší) alternativa. Opravdu se ale v reálném provozu vyplatí?

Na jejich význam, v tomto případě u BMW řady 3, si posvítila Americká agentura pro ochranu životního prostředí (EPA). A její měření variant 330e a 330i ukázalo, že nižší spotřebu nemusí mít provedení, od kterého byste to z principu očekávali.

V kombinovaném cyklu totiž měření EPA ukázalo u 330e 28 mpg, zatímco u benzinového 330i to bylo 30 mpg. Abychom to celé přenesli do našich evropských měřítek - plug-in hybrid dosáhl kombinované spotřeby 8,4 litru na 100 kilometrů, zatímco konvenční benziňák 7,8 litru. Američané se v problematice začali šťourat ještě trochu více a srovnali nejnovější sedan 330e s jeho předchůdcem. A světě div se, dokonce i ten byl se spotřebou 7,8 litru úspornější než aktuální verze.

Jen připomeňme, že srdcem obou vozů je dvoulitrový benzinový čtyřválec pojený s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Zatímco sedan 330i startuje v ceníku mnichovské automobilky na částce 1.103.700 Kč, plug-in hybridní 330e přijde na minimálně 1.272.700 Kč. Výkonnostně si přitom nemají moc co závidět, benziňák má sílu 190 kW, zatímco plug-in hybrid kombinovaný výkon 185 kW (krátkodobě 215 kW se systémem XtraBoost).

Stanislav Kolman
Diskuze (113)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
20. 4. 2020 00:45
Re: Klasika
Na Camry by vedeli dať zľavu 19%.Auto fajn ale ten pohoný reťazec nie je podľa mojej chuti.
19. 4. 2020 23:53
Re: Američania objavili Ameriku
Veď to píšem v poslednej vete. Kto má možnosť každý deň doma na dvore alebo v garáži v práce nabíjať, tak super. Tam je fakt jedno, že sa to nabíja cez noc 8 hodín. Potom ale nerozumiem, prečo stretávam plug-iny v meste na verejných nabíjačkách. Baba príde s Optimou PHEV pred Kaufland, dá to nabíjať a ide nakúpiť. A načo? Aby auto bolo pol hodinu na nabíjačke a zvýšil sa mu dojazd o 2 km? To mohol zatiaľ niekto využiť potenciál tej rýchlonabíjačky a na 80 percent si doplniť baterku vo svojom elektromobile. Sú jednoducho prípady, kedy by sa to rýchlonabíjanie hodilo.
19. 4. 2020 23:38
Re: Který blb měří spotřebu
Zopakujem čo som napísal vyššie. Zrovna Amíci toto riešia dosť dobre, kde udávajú dojazd v EV režime a spotrebu s prázdnou batériou. To len v EU ti musí stačiť jedno číslo, ktoré ti nepovie ani dojazd na elektriku ani spotrebu na dlhej ceste.
19. 4. 2020 23:37
Re: Haha
Plačeš na zlom hrobe. Zrovna Amíci toto riešia dosť dobre, kde udávajú dojazd v EV režime a spotrebu s prázdnou batériou. To len v EU ti musí stačiť jedno hausnumero, ktoré ti nepovie ani dojazd na elektriku ani spotrebu na dlhej ceste.
19. 4. 2020 23:25
Re: Klasika
Najlepšie je porovnávať vo vlastných radoch Niro full vs plug in hybrid. Alebo BMW 330 vs 330e. Ani pri jednom to nevyjde do 150 tisíc km a potom ma to už netrápi.
Pri tom Supe to aktuálne vychádza. Uvidíme ako to bude pri Octávii, ale Škoda potrebuje tlačiť modely s emisiami pod 50g/km aj za cenu toho, že na nich prerábajú, lebo celkovo je to lacnejšie ako pokuty. Jeden pomerne ťažký Sup iV9(počítaný 2 krát) im ušetri asi 150g * 95 EUR čo je viac ako 14 tisíc EUR na pokutách. Len som zvedavý ako dlho udržia takto zaujímavé ceny, lebo zvýhodnenie aut do 50g/km sa bude znižovať a v 2023 už sa bude počítať za jedno predané auto a šetriť len nejakých 7 tisíc EUR.