Plug-in hybridní BMW řady 3 má vyšší spotřebu než benziňák, ukázalo měření
BMW vedle benzinových a naftových motorů nabízí i ekologičtější alternativu v podobě plug-in hybridu. A nebo je to všechno jinak?
O významu plug-in hybridních pohonů se poměrně často vedou rozepře, a nejen u nás v diskuzích. Jedni si pochvalují, že mají auto, se kterým mohou přes týden dojíždět čistě na elektřinu, ale o víkendu vyrazit klidně na výlet napříč republikou. Jiní zase říkají, že je to řešení, které kombinuje jen to špatné ze světa spalovacích a elektrických aut - třeba nutnost servisu samotného motoru a zároveň vysokou hmotnost akumulátorů, o nutnosti dobíjení nemluvě.
Ať je to jakkoliv, plug-in hybridy jsou vedle spalováků vždy prezentovány jako ekologičtější (a kvůli použité technice logicky i dražší) alternativa. Opravdu se ale v reálném provozu vyplatí?
Na jejich význam, v tomto případě u BMW řady 3, si posvítila Americká agentura pro ochranu životního prostředí (EPA). A její měření variant 330e a 330i ukázalo, že nižší spotřebu nemusí mít provedení, od kterého byste to z principu očekávali.
V kombinovaném cyklu totiž měření EPA ukázalo u 330e 28 mpg, zatímco u benzinového 330i to bylo 30 mpg. Abychom to celé přenesli do našich evropských měřítek - plug-in hybrid dosáhl kombinované spotřeby 8,4 litru na 100 kilometrů, zatímco konvenční benziňák 7,8 litru. Američané se v problematice začali šťourat ještě trochu více a srovnali nejnovější sedan 330e s jeho předchůdcem. A světě div se, dokonce i ten byl se spotřebou 7,8 litru úspornější než aktuální verze.
Jen připomeňme, že srdcem obou vozů je dvoulitrový benzinový čtyřválec pojený s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Zatímco sedan 330i startuje v ceníku mnichovské automobilky na částce 1.103.700 Kč, plug-in hybridní 330e přijde na minimálně 1.272.700 Kč. Výkonnostně si přitom nemají moc co závidět, benziňák má sílu 190 kW, zatímco plug-in hybrid kombinovaný výkon 185 kW (krátkodobě 215 kW se systémem XtraBoost).