Hypersport Naran s výkonem přes 1000 koní dorazí příští rok. Dostane i terénní verzi
Nová automobilová značka Naran Automotive prozradila hrstku nových informací o svém připravovaném hypersportu. Na co se tedy máme těšit?
Firma Naran Automotive je dílem indicko-zimbabwského podnikatele Ameerha Narana, který se při stavbě „hyperkupé“ spojil s několika prestižními jmény. V jeho týmu nechybí Steve Pegg, bývalý inženýr Jaguar Land Roveru či designér Jowyn Wong z Wyn Design, jenž má na starost vzhled vozu. Ladění pohonné jednotky obstará německá firma Racing Dynamics a ruku k dílu přiloží i britský EY3 Engineering.
Není tajemstvím, že hypersport Naran je vlastně převlečeným BMW M8. Novinka od bavorského vozu převezme většinu techniky, na které ale dojde k několika značným úpravám. Samotný spalovací agregát bude upraven na objem 5,0 litru a dostane robustnější turbodmychadla. Výsledkem má být maximální výkon přes 1000 koňských sil a 1036 newtonmetrů točivého momentu. Od BMW „výrobce“ dále převezme pohon všech kol (s možností odpojení přední nápravy) i osmistupňovou samočinnou převodovku ZF.
Speciál dostane karoserii z uhlíkových vláken a interiér v konfiguraci 2+2. A dynamika? Tvůrci slibují stovku pod 2,5 sekundy, za nějakých šestnáct sekund už speciál sviští rychlostí přes 300 km/h. Rozhodně ale nebude pro každého. Naran totiž plánuje zhotovit pouze 49 exemplářů v této konfiguraci. Společnost má však již plány na dalších 59 automobilů. Některé mají dostat motor V12, jiné zase terénní verzi Safari. Ano, hypersport v terénní verzi…