Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Elantra N oficiálně: Ostrý sedan má 280 koní, samosvor a pouze automat

Ondřej Mára
Diskuze (22)

Rodina ostrých modelů Hyundai s označením N se rozrostla o další model, kterým je tentokrát ostrý sedan Elantra.

Sedan Hyundai Elantra už se sice na českém trhu nenabízí, na světových trzích však Elantra pokračuje a po sportovně designované edici N Line se dočkala i plnotučné sportovně laděné verze Elantra N. Design i technika se přitom drží známého receptu.

Pod kapotou se zabydlel známý 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec naladěný na 206 kW (280 k), který v Evropě známe například z nedávno představeného modelu Kona N. Stejně jako ostré SUV přitom ani Elantra N nenabízí manuál, ale pouze upravenou osmirychlostní dvouspojkovou převodovku. Akceleraci z 0 na 100 km/h pak slibuje za 5,3 sekundy.

S přenosem výkonu na asfalt a potlačováním nedotáčivosti pomáhá samosvorný diferenciál, kromě toho ale Elantra N dostala také integrovanou hnací nápravu (IDA), zlepšující akceleraci i průjezd zatáček. Vůz má také větší brzdové kotouče s lepšími brzdovými destičkami a vylepšený systém chlazení.

Podvozek byl dodatečně vyztužen, má vylepšené zavěšení a tužší zadní stabilizátor. Automobilka navíc na všechna kola obouvá sportovní pneumatiky Michelin Pilot 4S o rozměru 245/35 R19.

Elantra N dostane také systém Variable Exhaust Valve, díky kterému dokáže výfuk vyluzovat pořádně agresivní zvuky s trochou toho práskání. Inženýři ovšem zapracovali také na umělém zvuku motoru v kabině, který by měl podtrhnout zajímavý pocit z jízdy. Řídící jednotka navíc disponuje funkcí N Grin Shift, díky které je možné dočasně zvýšit výkon motoru až o 10 koní.

Video se připravuje ...

V kabině jsou umístěna sportovní sedadla s vylepšeným bočním vedením, nechybí řada plaketek s písmenkem N a vylepšením prošel také infotainment, který nabízí funkci měření kola a současně zobrazuje důležité údaje, jako je teplota oleje a chladicí kapaliny.

Exteriér dostal lehce upravenou masku s novým spoilerem, zadní nárazník má výraznější difusor s dvojicí masivních kulatých koncovek výfuku a nechybí ani decentní křídlo. Samozřejmostí jsou pak červené dekory a zdůrazněné písmenko N.

Ondřej Mára
Diskuze (22)

Doporučujeme

Avatar - lamal
15. 7. 2021 14:57
Re: Naštvaný vysavač
Niekedy si tak pripadam :D
Avatar - Ozzman
15. 7. 2021 14:56
Re: Naštvaný vysavač
Hm... jsi tu první den? :D :D :D
Avatar - lamal
15. 7. 2021 14:30
Re: Naštvaný vysavač
Vypada to tak, len trochu zamrzi ze autor clanku da copypaste a neriesi pod ake informacie sa podpise, ani sa tomu nehodla venovat a uvazovat.
Avatar - dominik00768
15. 7. 2021 09:48
Manuál by tam měl být...
Je to udivující... jakto, že tam manuál není?
Pokud vím, v EU se Elantra N prodávat nebude... A v USA byly předprodukční (zkušební) verze s manuálem běžně k vidění. A potvrzují to i videa publikovaná na YT.

Viz - https://youtu.be/iG77c3xsL38
Avatar - 3_diamanty
15. 7. 2021 07:29
Re: Škoda toho manuálu
Pritom predošlá elantra u nás bola... je to škoda no... síce nenápadne ale už aj HK už pomaly očesava ponuku pre EU.. koniec optimy elantry... Soul už len v elektrike... chyba tu telluride ci palisade pritom veľké suv v EÚ majú tiež svoj slusny podiel na trhu ... co už...