Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Hyundai i10 1.0i Style – Malé auto s velkými přednostmi

Ondřej Mára
Diskuze (32)

Segmentu městských mini se na evropském trhu v posledních letech příliš nedaří, což vede k postupnému prořídnutí nabídky. Automobilka Hyundai se však náročnějšími podmínkami na trhu nenechala zviklat a představila novou generaci modelu i10, která jednoznačně dokazuje, že mini mají ve světě pořád své místo.

Design, interiér


Malý sympaťák

Design nové generace modelu i10 se odrazil od faceliftované i10 minulé generace, která byla představena v roce 2016. To je ostatně nejlépe vidět na široké masce chladiče, kterou v rozích zdobí kulatá světla denního svícení (pro dvě nejvyšší výbavy s technologií LED).

Oproti svému předchůdci ale novinka působí výrazně dynamičtěji a ostřeji. Sama automobilka mluví o inspiraci lidskými svaly, design exteriéru však definuje především kontrast mezi hladkými plochami a ostřejšími prolisy.

Za pozornost stojí například kapsy v rozích předního nárazníku, kde jsou ve dvou nejvyšších výbavách umístěny mlhovky, protažené světlomety nebo decentní prolisy na kapotě. Při bočním pohledu zaujme výrazný boční prolis, decentně vystouplé blatníky a především drobný trojúhelník s označením i10 na C sloupku.

Výrazného oživení se dočkala i záď, která je horizontálně rozdělena do několika částí. Nárazník zaujme naznačeným difuzorem a ostrými prolisy pro značku, mlhovku a couvací světlo. Nudně ovšem nepůsobí ani samotné víko zavazadlového prostoru, jehož střední část elegantně propojuje zadní světla a okno decentně navazuje na příplatkovou černě lakovanou střechu.

V řeči čísel

A když už srovnáváme design, mohli bychom se podívat i na rozměry. Nová generace i10 totiž povyrostla do délky o 5 mm (na 3670 mm) a do šířky dokonce o 20 mm (na 1680 mm). Ve výšce ale designéři naopak 20 mm ubrali (1480 mm), což v kombinaci s rozšířením pomohlo i10 k výrazně dynamičtějšímu vzezření. Zřejmě nejdůležitější však bylo protažení rozvoru o 40 mm (na 2425 mm), což je cítit ihned po usednutí (a to především na zadní sedadla).

Hyundai i10 1.0i Hyundai i10 1.0i

Nespletli si segment?

Po prvním usednutí nás i10 přivítala moderní a vzdušnou kabinou, která zaujme například výrazným voštinovým vzorem s 3D efektem. Ten se zabydlel na přístrojové desce, středovém tunelu nebo výplni dveří. Nechybí však ani záplava moderní výbavy, ke které se ale ještě dostaneme.

Nejprve bychom se totiž chtěli věnovat vnitřnímu prostoru, který je na celkovou velikost vozu skutečně působivý. Na předních sedadlech není příliš co řešit, snad jen kromě absence podélně nastavitelného volantu. Výškově nastavitelné sedadlo řidiče je dostupné za příplatek od druhého výbavového stupně a ve dvou nejvyšších stupních je standardem.

Skutečným překvapením je ovšem prostor na zadní řadě sedadel, kde by mohla i10 konkurovat i některým modelům z vyššího segmentu, tedy malých automobilů. Při výšce 183 centimetrů jsem si pohodlně sedl sám za sebe a udiveně jsem zíral, kolik místa mi zbývá před koleny. S prostorem nad hlavou už to taková sláva nebyla, přesto už jsem zažil stísněnější dojmy i ve větších modelech. Tady se zkrátka sluší smeknout.

Královský prostor v kabině je kompenzován relativně skromným zavazadelníkem, který nabídne základní objem 252 litrů a po sklopení zadních opěradel až 1050 litrů. Na daný segment se ovšem stále jedná o slušné hodnoty, takže pro týdenní nákup a školní tašky vždycky místo najdete.

Hyundai i10 1.0i Hyundai i10 1.0i

Po praktické stránce jsme ocenili dvojité dno zavazadlového prostoru, schopné srovnat schod po sklopení zadních sedadel, nebo dojezdovou rezervu – obojí dostupné od druhé nejvyšší výbavy Smart. Naopak zcela nelogické je odstranění šňůrek zadního plata, které jsme tak několikrát zapomněli sklopit dolů a bránilo nám ve výhledu.

Za zmínku stojí i komfort sedadel a pohodlné nastupování vpředu i dozadu. Nová i10 tak může být příjemným společníkem nejen jako druhé auto do rodiny, se kterým budete jezdit po nákupech a rozvážet děti do škol, ale také jako primární vůz pro starší nebo sváteční řidiče.

Bohatá výbava v rozumném podání

Z auta je dobře vidět, ergonomie ovládacích prvků je zdařilá a řidiče neobtěžují žádné zbytečné moderní nesmysly. V kapličce přístrojů nalezneme kromě rychloměru i otáčkoměr a nechybí ani 3,5“ palubní počítač. Příjemná je také klasická ruční parkovací brzda, kterou obklopují odkládací přihrádky na nápoje a drobnosti.

Nejvyšší výbava Style navíc přináší i elektrické ovládání všech oken, bezdrátovou nabíječku telefonu, zadní parkovací kameru, vyhřívání předních sedadel nebo vyhřívání volantu. O multimedia se od výbavy Smart stará infotainment s 8“ dotykovou obrazovkou, který je ale lemován i klasickými fyzickými tlačítky pro snazší ovládání. Ve výčtu jeho schopností pak nalezneme i podporu Android Auto nebo Apple CarPlay.

Třešničkou na dortu testovaného vozu byl příplatkový paket Premium, díky němuž byl vůz vybaven i bezklíčovým startováním, multimediálním systémem s navigací, 16“ litými koly a systémem rozpoznávání dopravních značek ISLW.

Zkratek jak od Mládka

A když už jsme u těch zkratek, rozhodně se sluší zmínit pestrou paletu bezpečnostních systémů. Ve standardní výbavě nechybí například stabilizační systém VSM včetně protiprokluzového systému TCS, autonomní brzdění FCA včetně varování před čelním nárazem FCW, asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LKA, sledování únavy řidiče DAW, tísňové volání eCall, automatické přepínání dálkových světel HBA, monitorování tlaku v pneumatikách TPMS nebo upozornění na rozjezd vpředu stojícího vozidla LVDA. Od druhé nejvyšší výbavy Smart navíc i10 dostává i asistent rozjezdu do kopce HAC a zadní kotoučové brzdy.

I přes skromné rozměry je tak i10 vybavena jako dospělé auto, které si ochotně troufne i na delší výlety. Jak je na tom ale s motory a naladěním podvozku?

Hyundai i10 1.0i Hyundai i10 1.0i

Motor, jízdní vlastnosti


Litrový základ

Pod kapotou testovaného vozu byla základní motorizace, tedy atmosférický litrový tříválec v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou. V nabídce je ovšem i výkonnější 1.2litrový atmosférický čtyřválec, který lze objednat pod kapotu dvou nejvyšších výbav. Ale teď zpátky k našemu litru.

Tato pohonná jednotka o objemu 998 ccm se objevila již pod kapotou minulé generace i10, ovšem od té doby prošla několika drobnými úpravami. Tou nejvýraznější je zvýšení kompresního poměru na 11:1, což vedlo ke zvýšení účinnosti a nárůstu výkonu o 0,8 kW. Nově tak i10 nabídne maximálně 49,3 kW (67 k) při 5500 ot./min. a maximální točivý moment 96,2 N.m při 3750 ot./min.

Výkon tedy není nikterak oslnivý, ovšem nezapomínejme, že pohotovostní hmotnost i10 v této konfiguraci se pohybuje v rozmezí 996 až 1068 kilogramů a jejím domovem by měly být především města a příměstské komunikace. A tady se ani nejslabší i10 neztratí, jen je potřeba podržet plynový pedál o něco déle.

Motor je totiž v nižších otáčkách letargický a k životu se probírá až po překonání hranice zhruba 2500 ot/min. Ani pak se od něj sice nedočkáte zázraků, ovšem na popojíždění mezi semafory a přejíždění mezi městy a vesnicemi to bohatě stačí.

Pohonná jednotka navíc zvládá i maximální dálniční rychlost, ovšem žádný zázrak to není. Tříválcový litr při 130 km/h (dle GPS) točí okolo 4000 ot/min a jeho hrubší charakter o sobě dává citelně vědět. Výrazně také narůstá aerodynamický hluk a hluk od podvozku.

Hyundai i10 1.0i Hyundai i10 1.0i

Dálniční tempo se navíc nepříjemně projevuje i na spotřebě. Zatímco v kombinovaném režimu se nám dařilo jezdit okolo 5,5 l/100 km, na dálnici a při dynamičtějším tempu po okreskách jsme se dostali i přes 6 l/100 km. Naopak při troše snažení a poslouchání asistenta pro řazení, který se vyžívá v nízkých otáčkách, jsme se dokázali pohybovat i pod hranicí 5 l/100 km.

Šetrnější tempo přitom nebude šetřit jen vaši peněženku, ale také váš čas. Nová i10 má totiž nádrž pouze na 36 litrů paliva, takže vás za rychlejší tempo odmění častějším mrkáním hladového oka.

Mrštná a stabilní

Jízda s i10 je poměrně komfortní, a to i na šestnáctipalcových kolech s pneumatikami 195/65. Tlumiče si elegantně poradí s většinou výmolů, ovšem na větších dírách a při rychlejším zdolávání zpomalovacích prahů se rázům do karoserie zkrátka nevyhnou. Pokud si tedy potrpíte na komfortu, pak bychom preferovali spíše menší patnáctipalcové disky s pneumatikami 185/55, které jsou za příplatek 10.000 dostupné pro výbavu Smart a standardem pro nejvyšší výbavu Style.

K chování vozu v zatáčkách a při prudších změnách směru ovšem nemáme takřka žádné výhrady. S nárůstem rozvoru a koly umístěnými v samotných rozích karoserie má i10 vynikající předpoklady ke skvělé stabilitě a ochotě měnit směr, které bezezbytku naplňuje. Náklony karoserie jsou přitom minimální, což řidiči dodává na jistotě.

Při jízdě ucpaným centrem či přeplněným parkovištěm navíc jistě oceníte skvělou manévrovatelnost, kterou podtrhuje poloměr otáčení rovných pět metrů. Parkování je pak díky dobrému výhledu, přítomnosti parkovacích senzorů i parkovací kamery vyloženě hračka.

Hyundai i10 1.0i Hyundai i10 1.0i

Závěr


Závěr

Hyundai i10 je skvělé městské mini, které dokáže překvapit prostornou kabinou a pestrou nabídkou bezpečnostní i komfortní výbavy. Snadno tak nalezne uplatnění nejen jako druhé auto do rodiny, ale také jako auto pro nenáročné řidiče, kteří se pohybují převážně po městě, nebo nepotřebují cestovat příliš často a s velkými břemeny.

Největší slabinu spatřujeme především v testované motorizaci, která sice stačí k nenáročné přepravě z bodu A do bodu B, ale víc od ní očekávat nelze. Šmrncovnímu designu zkrátka chybí trochu živější projev, který podle zážitků z prvních jízd nenabídne ani výkonnější čtyřválec. Situaci by však mohla do budoucna změnit ostřejší verze N-Line. Ta totiž nabídne přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 74 kW.

Nic to ovšem nemění na skutečnosti, že i se základní motorizací dělá nová i10 přesně to, co byste od ní očekávali. A i když testovaná konfigurace začíná od 299.990 Kč, ke spokojenosti většiny nenáročných řidičů by mohla stačit již verze Classic s příplatkovým paketem Go (celkem za 249.990 Kč), která nabídne bohatou bezpečnostní výbavu, manuální klimatizaci, přední elektrická okna, integrované rádio s RDS, bluetooth handsfree, výškově nastavitelné sedadlo řidiče nebo dojezdovou rezervu.

Nejlevnější verze modelu 219.990 Kč (Hyundai i10, 1,0i, Start)
Základ s testovaným motorem 219.990 Kč (Hyundai i10, 1,0i, Start)
Testovaný vůz bez příplatků 299.990 Kč (Hyundai i10, 1,0i, Style)
Testovaný vůz s výbavou 362.890 Kč (Hyundai i10, 1,0i, Style)

Plusy

  • Prostorná kabina
  • Líbivý design
  • Kvalita zpracování
  • Nabídka bezpečnostní & komfortní výbavy  

Minusy

  • Letargický projev motoru
  • Spotřeba
  • Nižší komfort na 16“ kolech
Zobrazit celý článek
Ondřej Mára
Diskuze (32)

Doporučujeme

Hyundai i10 1.0i
Cena základní sestavy 299 990 Kč
Výbava základní sestavy Autonomní přepínání dálkových světel, autonomní nouzové brzdění (včetně varování před čelním nárazem), aktivní asistent pro jízdu v pruzích, upozornění na rozjezd vpředu stojícího vozu (LVDA), tempomat s omezovačem rychlosti, palubní počítač, výškově stavitelný volant, přední elektrická okna, centrální zamykání, dva přední reproduktory, 14“ ocelová kola Kč
Cena testované sestavy 362 890 Kč
Výbava testované sestavy automatická klimatizace, dojezdová rezerva, vnější zrcátka a kliky v barvě vozu, statické posvěcování do zatáček, přední mlhovky, zadní parkovací senzory a kamera, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tónovaná skla, audiosystém s 8“ dotykovým displejem a USB, zadní kotoučové brzdy, dvojitá podlaha zavazadelníku, vyhřívání předních sedadel a volantu, zadní elektrická okna, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, metalický lak karoserie (+12.990 Kč), paket Premium pro výbavu Style (+50.000 Kč, vestavěná navigace, odlišně lakovaná střecha, startování tlačítkem, 16“ litá kola, rozpoznávání dopravních značek). Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 49.3 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 96 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 156
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 3.7 / 4.2
Emise CO2: 97
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 252 / 1050
Objem nádrže (l): 36
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 996 / 414
Rozměr pneu: 195/45 R16
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3670
b) šířka (mm): 1680
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2425
e) rozchod vpředu (mm): 1467
f) rozchod vzadu (mm): 1478
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 875 / 1075
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1375
l) šířka vzadu (mm): 1365
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 445
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 635
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
29. 3. 2020 17:45
pneu
Nepochopim, preco na takuto ńakupnu tasku nacpu 195ky pneu. jasne, ze to ma potom v nizkych otackach letargicky prejav.
25. 3. 2020 12:16
Re: Re: Výška auta
Tak kvôli čomu? Dokonca aj dnes sú ešte dostupné Suzuki Ignis, a možno Honda Jazz, ktoré razia štýl s vysokou kasňou a predajné hity to zrovna nie sú. Ešte bolo suzuki splash ale to tiež asi už skončilo, takisto audi A2 skončilo bez náhrady. Ver, že keby bol záujem, vyrábalo by sa to - viď SUV.
25. 3. 2020 07:46
Re: Výška auta
Som rad, ze niekto to auto pochopil, lebo kupovali si to aj ludia, co sa s tym chceli "vyhrabat k vikendovej chalupe", len potom velmi rychlo zistili, ze Haldex je tam skor na ozdobu a do prachoveho snehu, nez na realne pouzitie. Akurat s tym priestorom by som asi nesuhlasil. Vzdusnejsi pocit som mal este aj v predoslej generacii Fordu Fiesta. Na moj vkus ma Yeti celne sklo az prilis blizko prednych sedadiel.
25. 3. 2020 01:50
Re: Výška auta
Keby to trochu spevnili, aby sa to nekrútilo pri každom prejazde obrubníka, bolo by to skvelé malé auto do mesta aj mimo cesty. A jednoznačne to bola najkrajšia malá škodovka v jej novodobej histórii, hlavne pred faceliftom. Aj keď škodovky nemusím, Yetiho bude večná škoda.
Avatar - rohYpnol
24. 3. 2020 16:27
Kdo vydrží vyhraje
Takto mi to v téhle kategorii přijde.

Z prvních foto jsem byl trošku zklamán jakousi absencí jednoznačného stylu, prostě Korejci mi přijdou že trochu vaří jak pejsek s kočičkou...

i10 jsem ale viděl naživo a první dojem z ofic. fotografií je rázem smazán. Naživo vypadá i10 opravdu hezky a nic mi nepřekáží. Ba naopak. Otázkou jaký dojem udělá základní výbava, ale lépe vybavené verze vypadají opravdu hodně dobře.

Když srovnám se Citigem/up-em, tak i10 působí jako dospělé auto, ne jako jakýsi nedodělek. Navíc Citigo vyklidilo pole s elektrifikací... Aygo a další jsou výrazně menší, takže bohužel, přímá konkurence to úplně není.

Za mě si proto cením, že i10 neodflákli i když v podstatě nemá konkurenci. Přesto je to solidní dílo. Prostorné, pohodlné, hezky zpracované, materiály v rámci třídy nad očekávání. Kde se neztotožňuji, je motor. Podle mě naopak litr do města ideální. Autor možná zaspal dobu, objem 1,2 je stále méně běžný i o dvě třídy výš.