Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai i10 chce způsobit poprask v segmentu miniaut. Srovnali jsme jeho ceny s konkurencí

David Bureš David Bureš 28. 1. 2020 • 18:59
92
8
Zobrazit náhledy (92)
Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10

Hyundai i10 dorazil v nové generaci na trh s atraktivní základní cenovkou. Jak si stojí ve srovnání s konkurencí?

Segment miniaut je v Evropě vymírajícím druhem. Hyundai však kategorii nadále věří, ostatně jeho i10 patří mezi jeho nejprodávanější modely na evropském trhu. Na rozdíl od konkurence se tak svého minivozu nevzdává a od příchodu nové generaci i10 si hodně slibuje. Rozhodli jsme se tak vůz cenově srovnat s konkurencí.

Ještě před pár lety by přitom těch konkurentů bylo ještě více. Škoda Citigo se v loňském roce proměnila v elektromobil Citigoe iV a v konvenční verzi se spalovacím motorem nepokračuje. Renault Twingo pak kvůli slabým prodejům na českém trhu zcela skončil, loňského faceliftu jsme se tak nedočkali. Podobně se na českém trhu nikdy neprodával Opel Karl, jehož produkce mezitím byla už též ukončena.

Přesto se někteří soupeři najdou. Pořád je tu Fiat Panda, z celoevropského pohledu jedno z nejprodávanějších minivozů na trhu (za tři čtvrtletí roku 2019 byl dokonce ten vůbec nejžádanější). A zapomenout nesmíme ani na Mitsubishi Space Star, jediný konvenční model tří diamantů na českém trhu.

Nový Hyundai i10 – srovnání základního motoru s konkurencí
Model Hyundai i10 Fiat Panda Kia Picanto Mitsubishi Space Star Toyota Aygo Volkswagen Up!
Motor 1.0i 1.2 8v 1.0 CVVT 1.0 MIVEC 1.0 VVT-i 1.0 MPI
Zdvihový objem [cm3] 998 1242 998 999 998 999
Válce/ventily 3/4 4/2 3/4 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 49/5500 51/5500 49/5500 52/6000 53/6000 44/-
Točivý moment [N.m/min]  96/3750 102/3000 96/3500 88/5000 93/4400 95/-
Převodovka 5M 5M 5M 5M 5M 5M
Max. rychlost [km/h] 156 ? 161 172 ? 162
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,6 ? 14,3 16,7 13,8 14,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,2 ? 4,9 4,6 4,1 4,4
Základní cena [Kč] 219.990 219.900 229.980 239.850 235.900 288.900

Nechybí ani koncernový sourozenec Hyundaie v podobě Kie Picanto nebo kolínská trojčata, v našem srovnání zastoupená Toyotou Aygo – ta je z tohoto tria totiž ta nejprodávanější. A zapomenout nesmíme ani na Volkswagen Up!, který na rozdíl od Citigo pokračuje i v konvenční variantě se spalovacím motorem.

Srovnání základů

Pro první srovnání jsme vybrali naprostý základ, kde hraje roli takřka každá koruna, tedy Hyundai i10 inzerované za 219.990 korun. V takovém případě dostanete atmosférický tříválec 1.0i o výkonu 49 kW kombinovaný s pětistupňovým manuálem a jen to nejnutnější – centrální zamykání (bez dálkového ovládání), elektricky ovládaná přední okna nebo palubní počítač. Klimatizaci nebo rádio musíte hledat až u vyšších specifikací, u prvního stupně Start si za ně nelze ani připlatit, zato tu máte už ve standardu tempomat.

Za stejnou cenu je Fiat Panda (pravda, o devadesát korun levnější) s legendární osmiventilovou dvanáctistovkou s 51 kW a pětistupňovou manuální převodovkou. Fiátek boduje nabídnutím manuální klimatizace nebo dálkově ovládaného centrálního zamykání, musí si ale vystačit jen se čtyřmi airbagy, navíc v netradiční kombinaci čelních a hlavových vaků.

Kia Picanto, sourozenec i10, je v základu se stejným litrem o výkonu 49 kW o deset tisíc dražší. Výbavou se ale moc nepředvede, postrádá dokonce i elektricky ovládaná přední okna. To je holobyt se vším všudy.

Naopak Volkswagen Up! spíše než na nízkou cenovku láká na bohatou základní výbavu. Pětidveřová verze v základu stojí 288.900 korun, což je v dané kategorii opravdu dost. Pod kapotou pracuje tříválec 1.0 MPI se skromnými 44 kW, v základní výbavě však nechybí ani takové prvky jako dešťový senzor nebo automatická klimatizace!

Zajímavou volbou je pak Mitsubishi Space Star. S tříválcem 1.0 MIVEC (52 kW) přijde na 239.850 korun, přičemž nabízí takové prvky jako centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci nebo rádio. Naopak Toyota Aygo s tříválcem 1.0 VVT-i (53 kW) za 235.900 korun postrádá dokonce i otáčkoměr.

Hyundai i10 – srovnání základní výbavy s konkurencí
Vůz Hyundai i10 Fiat Panda Kia Picanto Mitsubishi Space Star Toyota Aygo Volkswagen Up!
Motor 1.0i (49,3 kW) 1.2 8v (51 kW) 1.0 CVVT (49 kW) 1.0 MIVEC (52 kW) 1.0 VVT-i (53 kW) 1.0 MPI (44 kW)
Výbava Start Plus Active Entry x up!
Základní cena [Kč] 219.990 219.900 229.980 239.850 235.900 288.900
Airbagy 6 4 6 6 6 6
Centrální zamykání/s DO S/- S/S S/- S/S S/- S/S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka -/- 1.700 -/- S/- -/- -/-
El. stahování předních oken S S - S - S
Klimatizace - manuální - S 19.000* automatická
Kola 14" ocelová 14" ocelová 14" ocelová 14" ocelová 14" ocelová 14" ocelová
Metalický lak 12.900 10.000 10.000 S 9.000 10.900
Otáčkoměr S S S S - S
Palubní počítač S S S S S S
Rádio - S - S 19.000* S
Tempomat S - - - - -
Sada na opravu pneu S S S S S S
Výškově nastavitelný volant S S S S S S
*V rámci sady Comfort

A co se silnějším motorem?

Vedle základního litru pak Hyundai i10 nabízí i dvanáctistovku o výkonu 62 kW. V takovém případě však konkurence ještě ubude. Podobně silný motor dnes z miniaut nabízí vlastně jen Kia Picanto – starší 1.2 CVVT s 62 kW, a Mitsubishi Space Star – 1.2 MIVEC naladěný na 59 kW.

Nový Hyundai i10 – srovnání motoru 1.2i s konkurencí
Model Hyundai i10 Kia Picanto Mitsubishi Space Star
Motor 1.2i 1.25 CVVT 1.2 MIVEC
Zdvihový objem [cm3] 1197 1248 1193
Válce/ventily 4/4 4/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 62/6000 62/6000 59/6000
Točivý moment [N.m/min]  118/4200 122/4000 106/4000
Převodovka 5M 5M 5M
Max. rychlost [km/h] 171 173 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,6 12,0 12,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,6 5,2 4,7

Pro takové srovnání jsme vybrali už lépe vybavené verze, konkrétně v případě i10 jde o stupeň Smart za 289.990 korun. V takovém případě už dostanete slušně vybavené autíčko s centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, mlhovkami, infotainmentem s osmipalcovým dotykovým displejem, tempomatem nebo zadními parkovacími senzory. Pořád si ale musíte vystačit s ocelovými koly nebo zadními okny na kličku.

Kia Picanto už v porovnatelné variantě GT Line přesáhne hranici 300.000 korun. Dostanete ale 16palcová hliníková kola a můžete si připlatit i za navigaci. Obejít se ale musíte bez tempomatu nebo zadních parkovacích senzorů. Mitsubishi Space Star pak v pro něj vrcholném stupni Invite stojí 277.850 korun. Připlatit si u něj můžete za zadní parkovací čidla nebo přední mlhovky, a to v rámci příslušenství.

Hyundai i10 – srovnání výbavy s konkurencí
Vůz Hyundai i10 Kia Picanto Mitsubishi Space Star
Motor 1.2i (62 kW) 1.25 CVVT (62 kW) 1.2 MIVEC (59 kW)
Výbava Smart GT Line Invite
Cena [Kč] 289.990 304.980 277.850
Airbagy 6 6 6
Centrální zamykání/s DO S/S S/S S/S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka S/S S/S S/S
El. stahování předních/zadních oken S/- S/S S/S
Klimatizace manuální manuální manuální
Kola 14" ocelová 16" hliníková 14" hliníková
Metalický lak 12.900 10.000 13.000
Mlhovky vpředu S S 4.884
Navigace - 19.000 24.900
Palubní počítač S S S
Rádio 8" displej S S
Tempomat S - S
Palubní počítač S S S
Parkovací senzory vzadu S - 7.001
Rezervní kolo S S 4.721
Výškově nastavitelný/kožený volant S/S S/S

S/S

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
29. 1. 2020 15:34
i10 vs Ignis
Trochu se zapomíná na ještě jedno mini a to Suzuki Ignis. Ten je mezi těmito prcky králem. V základu atmosféra 66kW mild hybrid, full led světla i klima za 253tis. Super spotřeba a možnost 4x4.
Avatar - CICERO
28. 1. 2020 15:52
Re: ad yaris...
HO HO HO POMALY !!!

Klííííd, zachvilku je tady nový Sandero - technika Clia a cena pod tímhle břidkým snem kapitalistů z koree…

Kdo 5 let záruky chce, koupí si Hovnaje, ou jééé, děkuji
Avatar - 3_diamanty
28. 1. 2020 15:17
pekne
i10 tak nejak dospela na rozdiel od picanta... a som zvedavy ako si bude pocinat pri porovnani s faceliftovanym space star-om s 1,2 mivec https://www.auto.cz/…-interier-132093 ktory by mal byt u nas do leta uz v predaji.... :yes:
Avatar - lamal
28. 1. 2020 15:06
Re: ad yaris...
nie len napomadovani buzici sa vezu na dnesnej vlne aut, ktore to vsetko spravia za vodica same ... rychlost je ciel
Avatar - netcar.xx
28. 1. 2020 14:53
Re: ad yaris...
Tak Yaris GR si namaze na chleba i spoustu premiovejch sestivalcu, o tom zadna a spouste napomadovanejch buziku spadne celist.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku