IAA živě: Hyundai i10 jde proti proudu ve stylovém balení a se slušným prostorem
Jako jednu z prvních novinek na letošním frankfurtském autosalonu jsem si prohlédl Hyundai i10. Zbrusu nový zástupce vymírajícího segmentu dělá velmi dobrý dojem.
Hyundai i10 se objevil jako velké překvapení na amsterdamské premiéře omlazeného elektrického Ioniqu a Kony Hybrid. Embargo na fotky a informace padlo o pár dní později, takže na oficiálních snímcích už jsme si auto prohlédli. A teď se s ním na frankfurtském výstavišti můžeme seznámit osobně a podrobněji.
Hyundai ukazuje, že i maličké auto z umírajícího segmentu minivozů může mít svěží design se sportovním nádechem. Není úhel, ze kterému by to nové í-desítce neslušelo. Přední část dostává výraznou masku chladiče a ostřejší kontury nárazníku. Ve spojení s většími světlomety mi tento design až nápadně připomíná nedávno odhalený crossover Ford Puma.
Záď už přeci jen působí uhlazenějším dojmem, sportovnost ještě umocňuje vystavená výbava N Line. Ta se od ostatních verzí neliší jen sportovními detaily, ale i zcela jiným motorem - litrovým tříválcem T-GDi s výkonem 99 koní a 172 newtonmetry točivého momentu.
Vůz se chlubí několika sympatickými detaily. Podívejte se třeba na umístění denního svícení, za posledními sloupky zase najdeme označení modelu a nechybí ani dvojice funkčních koncovek výfuku. Samozřejmostí jsou rovněž kontrastní barvy střechy vůči zbytku karoserie.
Interiér vlastně nijak nevybočuje ze zajetých standardů korejské automobilky. Model i10 má přehledné pracoviště řidiče s osmipalcovým displejem infotainmentu (největší ve třídě), panel pro nastavování klimatizace ale chválabohu zůstal oddělen, takže k úpravě teploty i nadále poslouží konvenční otočné ovladače.
Malé autíčko sice není nafukovací, přesto je první dojem z prostornosti dobrý. Řidič má kolem sebe dostatek místa, a když jsem se s výškou 176 cm posadil sám za sebe, zůstávala mi ještě pár cenťáčků před koleny i nad hlavou. Právě prostornost ve druhé řadě je něco, na co se Hyundai při tvorbě zbrusu nové generace soustředil.
Zavazadelník zůstává shodný s předchůdcem. Vejde se sem 252 litrů, potěší však o cca tři centimetry snížená nakládací hrana, jakož i pravidelný tvar kufru.
Uvidíme, jestli se značce sázka na skomírající segment vyplatí. Auta musí být kvůli přísnějším bezpečnostním požadavkům vybaveny větším počtem asistenčních systémů, což se samozřejmě promítá do ceny. Už teď jsou ceníky miniaut nebezpečně blízko malým hatchbackům. A právě to tuto kategorii pomalu pohřbívá. Na ceny nového korejského miniauta si nicméně ještě musíme počkat.