Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30 vs Citroën C4 vs Opel Astra: Co koupit?

4. 2. 2012 • 20:15
386
Hyundai vstupuje na český trh s novou i30. Jak si jeho ceník stojí ve srovnání s konkurencí?

Do cenového duelu jsme proti i30 vybrali zástupce dvou různých automobilových národů. Někdo může před korejským vozem dát přednost francouzskému (jako je Citroën C4), jiný by upřednostnil německý (třeba Opel Astra).

Základní verze srovnávat nebudeme, zákazníky hledající co nejnižší cenu bude ještě několik měsíců lákat doprodej staršího Hyundaie i30. Klasikou kompaktního segmentu je ale benzinová šestnáctistovka, které jsme přisoudili nároky na výbavu odpovídající prostředku nabídky.

U nové i30 tím míříme na provedení Trikolor. Standardem je slušná elektrická výbava, mlhovky nebo rádio s USB konektorem. Připlatit bychom museli za automatickou dvouzónovou klimatizaci (10 tisíc), litá kola (5 tisíc) a komfortní výbavu.

Nabízí se formou výhodných paketů Komfort přidá za 5 tisíc korun tempomat a kožený volant, Parking za 15 tisíc přední a zadní parkovací senzory, zadní kameru a vyhřívání předních sedadel.

Hyundai se uchází o přízeň zákazníků pětiletou zárukou, Citroën prodlužuje záruku nad dva roky jen za příplatek, Opel nabízí záruku na 6 let v ceně vozu.

Citroën C4 Tendance vychází o 14 tisíc dráž a má obdobný rozsah standardní výbavy – proti Hyundai však má navíc tempomat a kůží potažený volant. Zákazník musí sáhnout hlouběji do kapsy, pokud chce litá kola. Kvůli tomu je rozdíl při srovnatelné výbavě 25 tisíc korun.

Opel Astra sází na akční model Edice 150. V německém ceníku však číhá několik záludností. Elektricky ovládaná zrcátka jsou standard, ale vyhřívání stojí dva tisíce navíc. Připlácet se musí i za USB konektor a největší údiv dnes vzbudí příplatek 11.500,- Kč za elektrické stahování zadních oken.

Už tak vyšší cena Opelu se tím ještě navyšuje. Proti i30 je dražší o 63 tisíc, proti C4 o 38 tisíc korun.

Hyundai i30, Citroën C4, Opel Astra - srovnání cen benzinových motorů
Model Hyundai i30 Citroën C4 Opel Astra
Motor 1,6 CVVT (88 kW) 1,6 VTi (88 kW) 1,6 (75 kW)
Výbava Trikolor Tendance Edice 150
Cena [Kč] 330.990,- 344.900,- 388.400,-
Airbagy čelní, boční, okenní S S S
Centrální zamykání s DO S S S
El. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka S S 2.000,-
El. stahování předních oken S S S
El. stahování zadních oken S S 11.500,-
ESP S S S
Klimatizace automatická 10.000,- Komfort S
Kola z lehké slitiny 5.000,- 15.900,- S
Kožený volant Komfort S S
Metalický lak 13.000,- 14.400,- 14.000,-
Parkovací kamera Parking - -
Parkovací senzory P/Z Parking - / City 16.500,-
Přední mlhovky S S S
Rádio s CD/MP3/USB S S (bez USB) 1.900,-
Tempomat Komfort S S
Vyhřívání předních sedadel Parking 6.900,- 8.000,-
paket Komfort 5.000,- 11.900,- -
paket Parking 15.000,- - -
paket City - 9.900,- -
Záruka 5 let 2 roky 6 let
Cena [Kč] 378.990,- 403.900,- 442.300,-

Jak to vypadá, když chceme turbodiesel a lepší výbavu? U Hyundaie volíme Style – vše, co bylo za příplatek, je nyní v ceně. Navíc je Bluetooth, čalounění látka/kůže a praktické komfortní prvky jako světelný a dešťový senzor. Nabízí se příplatek 25 tisíc za navigaci.

U C4 postupujeme také o stupínek výš, k provedení Exclusive. Seznam výbavy se opět drží příkladu Hyundaie a navíc se Citroën nabízí za stejnou cenu, rozdíl je pouhá tisícovka ve prospěch C4. Protože je nutné připlatit si za vyhřívání sedadel, vyjde nakonec C4 o kousek dráž než i30.

Opel sice nabízí dvě vyšší výbavy Sport a Cosmo, z hlediska ceny je ale výhodnější zůstat u Edice 150. Konfigurace je tedy shodná, přidáváme ještě navigaci za 20 tisíc a Bluetooth za 12. Čalounění látka/kůže v nabídce není, bylo by nutné sáhnout rovnou po perforované kůži.

Takže je Opel opět nejdražší? Ano, ale ne tak výrazně. Astra se drží firemní politiky čím dražší motor, tím výhodnější cena. Rozdíl mezi Hyundaiem a Opelem se zmenšil na 38 tisíc, mezi Citroënem a Opelem na 31 tisíc korun.

Kdo by toužil po silnějším dieselu, může si u Astry za pouhých 19 tisíc navíc dopřát 2,0 CDTI se 121 kW. To u Citroënu je rozdíl mezi 1,6 HDi a 2,0 HDi 45 tisíc a Hyundai dvoulitrový diesel mimo segment SUV nenabízí.

Hyundai i30, Citroën C4, Opel Astra - srovnání cen dieselových motorů
Model Hyundai i30 Citroën C4 Opel Astra
Motor 1,6 CRDi (81 kW) 1,6 HDi (82 kW) 1,7 CDTI (81 kW)
Výbava Style Exclusive Edice 150
Cena [Kč] 455.990,- 454.900,- 444.400,-
Airbagy čelní, boční, okenní S S S
Bluetooth S S 12.200,-
Centrální zamykání s DO S S S
Čalounění látka/kůže S S -
El. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka S S 2.000,-
El. stahování předních oken S S S
El. stahování zadních oken S S 11.500,-
ESP S S S
Klimatizace automatická S S S
Kola z lehké slitiny S S S
Kožený volant S S S
Metalický lak 13.000,- 14.400,- 14.000,-
Navigace 25.000,- 23.900,- 20.500,-
Parkovací kamera S - -
Parkovací senzory P/Z S S 16.500,-
Přední mlhovky S S S
Rádio s CD/MP3/USB S S 1.900,-
Tempomat S S S
Vyhřívání předních sedadel S 6.900,- 8.000,-
Záruka 5 let 2 roky 6 let
Cena [Kč] 493.990,- 500.100,- 531.000,-





Související články

Témata
23. 4. 2012 13:05
Re: C4
Hm - takže když řekněme v Plzni v Tylovce mají Škodovky vystavené s cenovkami,bude to zřejmě šunt. Zatímco u vás se autosalón cenovky na prakticky stejné Škodárny ani neobtěžoval vyvěsit, pročež u vás je to prvotřídní zboží. Skvělá dedukce! To jste vymyslel hlavou?
4. 3. 2012 20:08
Re: i30!
Jasne incest. Hnujdaj je uplne mega super extra liga. Kde sa hrabu bmw, mercedes, lexus, infiniti, audi.... >:D
10. 2. 2012 15:13
i30!
Auto-idnes - čerstvý test: "Za 290 tisíc korun totiž dostanete auto, které se může ROVNAT špičkám ve své třídě... Naposledy jsem měl v téhle třídě TAK DOBRÝ pocit z dílenského zpracování u posledního VW Golf... A ten podvozek – jestli si na něco v autech potrpím, tak na kombinaci komfortu a výborné ovladatelnosti, a Hyundai tímhle skočil rovnou do EXTRALIGY... Jízdní vlastnosti... vždy se cítili NAPROSTO jistě... Všude jsou měkčené plasty... středová konzola s řadicí pákou je tak bytelná, že působí jakoby byla do auta vrostlá, nepohne se ani o milimetr... Sedadla jsou pohodlná... Výborně čitelné přístroje... Automat je s motorem sehraný..."

[odkaz]
Avatar - sgt
9. 2. 2012 11:03
Re: Osobní dojmy
C4 je veľký favorit v tomto segmente, hlavne kvôli dizajnu. Keby sa robil aj kombík, tak je to ideál (nie je to až také mínus, aj tak má nadpriemerne veľký kufor).
Interiérovo je pekná aj 308, ale osobne nemôžem stráviť exteriér ;-\
8. 2. 2012 09:23
Re: Osobní dojmy
Tož díky všem což zareagovali (i v rámci SZ), aktuálně vybírám mezi novou i30, skladovou C4, Peugeotem 308 či Renaultem Megane... Astru i Golf jsem šktrnul, nevím proč ale prostě se mi od začátku nějak nelíbí či co, to samé Fiat :). Ceed je na mě aktuální moc "starý", nová generace bude až v létě což už je pro mě pozdě... Víc už jsem připisovat nebudu, je tu opravdu hodně příspěvků, takže kdyžtak přes soukromé zprávy :).
V i30 jsem jel, pocity viz výše, včera jsem totéž absolvoval i v C4 Tendance(plus packety Komfort, Světlo a hliníkový R16" Boston) 1.6 VTi 120. Z designu jsem měl dle fotek a webu trošku rozporuplné pocity, naživo na mě to auto ale působilo o dost lépe a musím říct, že se mi v podstatě líbilo :). Není to samozřejmě tak divoké a "fluidní" jako i30ka, ale to je u Francouzů jasné dané... Vnitřek opět super, je to poctivý kus interiéru, velmi pohodlné sezení i včetně všech prostorů okolo. Zavazadlový prostor super, hezky přístupný, objemově ok. Jízdní vlastnosti- trošku mě vylekal prodejce, když mi hned na začátku sdělil že jsou na tom obutý letňáky, přeci jenom na silnicích zbýval trošku poprašek sněhu a tak jsem lehce znejistěl... Auto mělo najeto cca 900km. První dva rychlostní stupně podobný zážitek jako u Hyundaie, opět jsem musel přidávat plyn trochu rychleji než jsem zvyklý u Ibizi, další rychlosti ale v pořádku. Převodovka je pětistupňová, udáváná spotřeba motoru tuším okolo 6.2 nebo tak nějak. Řazení mi přišlo pocitově o trošičku lepší než u i30, to je ale čistě subjektivní dojem a nevím jak bych ten rozdíl popsal. Jízdní vlastnosti jako takové mi přišly naopak horší- dojem z ovládání a reakce na točení volantem mi přišly lehce "tankovité", nevím jak bych to popsal ale auto nereagovalo tak svižně a lehce... Co hraje do plusu v porovnání s i30 je cena za skladový auta- C4 Tendance 1.6 VTi 120 s packetem City se dá aktuálně pořídit za 299K (v případě využití financování, bez něj +40K), plus mi nabídli i přímo to předváděcí ve kterém jsem jel za nějakých 342 (to je tedy Tendance + Komfort + Světlo + 16"kola)... Suma sumárum- další vážný kandidát do sbírky :).
Články odjinud