Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Ioniq 5 N zajel Nordschleife jen o 2,6 s pomaleji než BMW M2 CS

Ondřej Šámal
Diskuze (33)

Jedno z nejsilnějších elektrických aut na trhu zvládlo legendární Severní smyčku Nürburgringu jen o málo pomaleji než ultimátní BMW M2 CS s hmotností nižší o více než šest metráků.

Korejský elektrický hatchback patří k tomu nejzajímavějšímu ve třídě. Lidem v Hyundaii ovšem standardní verze evidentně nestačily, proto do světa vypustili zběsilou variantu s přídomkem N. O té jsme již několikrát psali, tudíž jen telegraficky: dva elektromotory o maximálním výkonu 478 kilowattu, zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 s a hmotnost 2,2 tuny. A také cena startující na bezkonkurenční částce 1.799.990 Kč.

Tahle střela si díky špičkové výbavě věří i na světové okruhy, což dokazuje čerstvý zápis do kroniky Nürburgringu. Jeho legendární smyčku o délce lehce přes 20,8 kilometrů totiž novinář a testovací jezdec magazínu sport auto Christian Gebhardt zvládl obkroužit za 7:45,56, což je pro představu jen o 2,6 sekundy pomalejší čas než v případě BMW M2 CS (7:42,99).

Video se připravuje ...

Německé kupé má sice nižší výkon (331 vs. 478 kilowattů), zároveň ale váží o podstatných 625 až 650 kilogramů méně. Ioniq 5 N je se svými 2200 kilogramy pořádný cvalík, v segmentu elektromobilů se ovšem jedná o standardní hodnotu. Při jízdě na Severní smyčce BMW obouvalo pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2s, Ioniq 5 N vsadil na Pirelli P Zero Corsa. Ačkoliv oficiální údaje hovoří o maximální rychlosti 260 km/h, Gebhardt z auta dostal ještě o dva kilometry v hodině vyšší hodnotu. Ve videu si můžete všimnout umělého zvuku, který však na rozdíl od většiny jiných podobných „uděláte“ nepůsobí vyloženě uměle a otravně.

Na nový Hyundai Ioniq 5 N jsem velmi zvědavý. Naživo na mě udělal velký dojem. Navíc by se mohlo jednat o jedno z mála elektrických aut, se kterými bude zábava i v zatáčkách a nejen při akceleraci na rovinkách. Navíc za 1,8 milionu jde o velmi zajímavou nabídku, která by mohla zlákat i milovníky benzinu.

Ondřej Šámal
Diskuze (33)

Doporučujeme

21. 1. 2024 19:15
Re: EV na ringu....
Tak jsou i jiné okruhy, na které se jezdí pro zábavu. On Hyundai nikde ani netvrdí nic o rekordních časech apod. Na to tu jsou jiní ( rekordy které nevyužiješ ).
Je to o čisté zábavě.
A to splní Ioniq 5N perfektně https://www.youtube.com/watch?…
Divné, že na autowebu lidé neznají zábavu z jízdy autem.
21. 1. 2024 17:15
Re: Kisna
I ty náš malý filosofe.

Prosím o upřesnění hranice, kde končí kritika a kde začíná jiný názor. Respektive vysvětlení přesněji těchto pojmů zejména ve vztahu k mým příspěvkům.

Dnes je to tady samý záchranný kruh bezpečí. eLzyx brání Hendlyho, Mikesus brání DonVita, v obou případech minimálně diskutabilně....jako kdyby nemohli reagovat sami.
Avatar - Mikesus
21. 1. 2024 12:57
Re: Kisna
tak to je teda argument. Na tom videu je to strašné, to bez zvuku je 100x lepší. Asi tak bez zvuku je lepší než 99% spalovacích aut na trhu. Není nad pohodlné ticho jen s příjemnou hudbou
Avatar - Mikesus
21. 1. 2024 12:51
Re: Kisna
ty jsi ale nenapsal svůj názor, ale začal jsi kritizovat jeho. To je docela rozdíl
Avatar - Mikesus
21. 1. 2024 12:50
Re: Kisna
takže když to shrnu, je to větší, praktičtější, stejně rychlé a zábavné, bez emisí a s nižší spotřebou i cenou a s tím tu chceš kopat do DonVita, že to zmínil? Ano dojezd bude menší, tankování pomalejší, ale to pořád nemění nic na tom, že těžší a větší auto to zajelo podobně jako modla M2 CS