Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai odhaluje nové vodíkové SUV pro sériovou výrobu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Hyundai zve na premiéru svého nového modelu s palivovými články a novými systémy pro autonomní řízení. Novinka bude oficiálně představena v Las Vegas v rámci veletrhu CES 2018.

Hyundai patří podobně jako Toyota a Honda k průkopníkům vývoje vozidel s pohonem na vodík, jemuž se věnuje již dvě desetiletí. V sedmnácti zemích po celém světě nabízí jihokorejská automobilka od roku 2013 model model ix35 Fuel Cell (na některých trzích se prodává také pod označením Tucson Fuel Cell).

Las Vegas se 8. ledna stane místem, kde Hyundai oficiálně představí novou generaci vodíkového SUV. Prozatím automobilka uvolnila sérii několika snímků této novinky a uvedla, že v rámci oficiální premiéry vozu, který je nyní označen pouze zkratkou FCEV, bude zveřejněno jeho jméno a rovněž bližší informace o jeho technice.

Nový vodíkový model automobilky Hyundai přímo navazuje na koncept, který byl představen v létě loňského roku. Tehdy bylo uvedeno, že má velmi blízko k sériovému provedení, což nyní potvrzují snímky, které vydala automobilka v souvislosti s premiérou v Las Vegas.

Koncept z léta loňského roku přímo vycházel z designu studie FE, jejíž premiéra se odehrála na autosalonu v Ženevě a disponoval nejvyšším výkonem 120 kW. Na jednu náplň svých tří nádrží měl být schopen ujet až 800 km. Tyto výkonu budou nejspíš zachovány i u sériového modelu.

Vedle svého designu, pohonné systému a jízdních výkonů má nový vodíkový model značky Hyundai zaujmout i novými systémy autonomního řízení a rovněž „inteligentní“ palubní deskou s dvojicí digitálních displejů.

Příchod vodíkového SUV je součástí snah koncernu Hyundai-Kia o urychlení vývoje „zelených“ aut. Do roku 2020 mají Hyundai a Kia začít prodávat hned 31 modelů s ekologickým pohonem, tedy elektromobilů, hybridů a vozů na vodíkové články.

Vedle vodíkových aut se počítá i s bateriovými elektromobily. V prvním pololetí 2018 přijde elektrická Kona s udávaným dojezdem 390 kilometrů, v roce 2021 dorazí elektrická limuzína značky Genesis, poté nastane čas elektromobilu nabízejícího dojezd přes 500 kilometrů. Stejně jako jiní výrobci také Hyundai plánuje speciální platformu pro elektromobily, přičemž se v této oblasti počítá i s pohonem všech kol.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - rokyta.p
7. 1. 2018 02:15
Re: Kam bude klient jezdit na garanci?
no fuuuj, ho.vňáka nebrat 8-s :no:
Avatar - DaliborH
6. 1. 2018 13:32
Kam bude klient jezdit na garanci?
Kam bude klient jezdit na garanci, když autorizované servisy podvádějí u výměny oleje, filtrů, a celkově u servisů Hyundai. Mám osobně Hyundai a ty podvody v servise se neřeší ze strany zasupců prodeje Hyundai ČR. Řeknete si, tak to dejte k soudu, ale soudy jsou nekompetentní rozhodovat a dají na znalecké posudky, místo toho aby se soudci, vzdělávalí, tak si raději soudci nechají udělat posudek, kde se mnohdy znalecké posudky hodně lyší od toho kdo má více peněz.
Škoda že náš soudní systém neumožňuje porotu tvořenou obyvateli ČR, to by bylo jené kafe, tak je to necháno na jednom člověku, který může být ovlivněný různými vnějšími vlivy.
Naštěstí jsou v ČR svobodné servisy, které taky můžou provádět garanční prohlídky s razítkem.
6. 1. 2018 12:03
Re: Sorry...
taky jsem nečetl, Hovnaj tak gangsterská firma, že bych se musel POZVRACET !!!
5. 1. 2018 22:29
Re: Sorry...
Vubec nejde o design, ktery ma uroven. Hnus je auto roku, zadek predek to je jak cina pred 10 lety. Porovnej techniku, korejci jsou nekolik let pred tim hnojem co vyhrál auto roku. Ucinost korejskych elektromobilu rovnez lepsi, technicky a designove jsou uz korejci na svetove urovni.
5. 1. 2018 21:43
Sorry...
Článek jsem ani nečetl protože ty fotky auta jsou fakt šeredné.. To je really hnus. Zepředu, z boku, zezadu.. Doslova Asie před pár lety..