Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai předvede v Moskvě pancéřovanou limuzínu Equus

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Pancéřování nemusí mít pouze automobily značek Mercedes-Benz či Cadillac. Hyundai chce nabídnout zákazníkům v této podobě svůj Equus.

Premiéra „obrněného“ Equusu 29. srpna v Moskvě asi nikoho nepřekvapí, v Rusku určitě najde dostatečnou klientelu. A jihokorejská značka už standardní verzí tohoto modelu nahlíží do nejprestižnější kategorie, protože délka vlajkové lodi současného výrobního programu dosahuje 5,16 m. Zatímco například trojcípá hvězda si takové vozy vyrábí na základě S-Klasse, ale i menších tříd sama, Hyundai se v tomto ohledu obrátil na specialistu.

Popisovaný vůz vznikl ve spolupráci s firmou ArmorTech Motors. Ta sídlí rovněž v ruské metropoli a jejím hlavním programem je, jak jinak, prodlužování a pancéřování sériových limuzín a velkých SUV nejrůznějších značek. Nebojí se sáhnout ani na britského aristokrata s okřídleným B ve znaku.

Jak se liší „bezpečný“ Equus od svých běžnějších sourozenců? Hlavně narostl na takřka 5,46 m, což dokládá i mohutný střední sloupek. Balistická ochrana je na vysoké úrovni třídy VR7. Verzi s oficiálním a logickým označením Limousine Security byla totiž „voperována“ pancéřová kostra, má také zesílené závěsy dveří a ochranu jejich spár zvenčí, aby se dovnitř nedostala nějaká ta nepatřičná kulka. Potenciálně kritické oblasti, jakými jsou například také přechody mezi sklem a karoserií, je třeba chránit preventivně. Silná boční okna se stahují hydraulicky. Při útoku se hodí i druhý záložní akumulátor, který zachová činnost elektrické soustavy. Samozřejmost představují pneumatiky run-flat, proti prostřelení je odolná rovněž palivová nádrž.

Auto váží minimálně 2840 kg. Dostatečnou dynamiku mu zajistí vidlicový osmiválec Tau o objemu 5,0 l s výkonem 321 kW (436 k) a točivým momentem 508 Nm. Myšleno bylo i na něj. Pokud totiž náhodou pohonná jednotka vzplane, je možné (či spíše nutné) spustit přímo zevnitř vozu samočinný hasicí systém.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
30. 8. 2012 15:34
Re: Luxus, kvalita, bezpečí, výbava!
njn, prece si nepokakaji vlastni vlajkovou lod. Trosku se tak opakuje historie Lexusu, obzvlaste ty prvni byly taky uzasna auta s jednou s nejvyssich spolehlivosti vsech dob a skvelym pomerem cena/hodnota.
30. 8. 2012 15:29
Re: Equus
Placas hovadiny, Bentley je uplne nekde jinde, tohle je postavene proti Sku, Lexusu, BMW7ce , Audi A8ce.

Oproti konkurenci je to levnejsi a kazde auto v tomhle segmentu koupene u Hyundai boli konkurenci dvojnasob.
Jednak ze se tech aut tak moc neprodava a kazdy kus se pocita a jednak s kazdym prodanym kusem korejcum rapidne roste prestiz.

Oboji je pro konkurenci obrovsky problem a to nejen v luxusni tride. Prestiz znacky ma rozhodujici vliv i pri prodeji miniaut a marketing to velmi dobre vi.

30. 8. 2012 15:22
Re: azijci
byla by to pravda, kdyby evropa nevymyslela kraviny.
za chvili se od Hyundaie budou ucit, jak se maji efektivne vyrabet auta. evropa ma o neco malo lepsi inzenyry, ale korejci maji stokrat lepsi manazery a obchodni strategii a rekni, ze to neni pravda.... :-|
PSA jeste bude skemrat, aby si je korejci koupili.
30. 8. 2012 15:19
Re: azijci
Oba nemate tak uplne pravdu.

Postoj hura, Hyundai svetu vladne je blbost. Co Hyundai dela je, ze v Nosovicich dela levne modely a svym delnikum nejak extra moc neplati, coz se urco netyka delniku delajicich Equuse.
Nvm, kde ma puvod, jestli v koreji, cine usa nebo kde a je mi to jedno. CR z toho nema ani kacku, takze nebudu lezt Hyundai nekam do zadni casti tela za kazdou cenu....

Postoj fuuuj, Hyundai, okopirovany mercedes je taky blbost. Zadne auto s petilitrovou V8 s delkou pres 5 metru a moderni technikou nvcetne 8stupnoveho automatu a primovstrikovych motoru neni nejaky Atos, aby se na to rikalo fuj. Je to paradni kus techniky a korejcum patri uznani, ze jsou schopni takove vyrobky delat v pozadovane kvalite a na soucasne technicke urovni. Na to ti zadne kopirovani nestaci, protoze na soucasnem trhu by neobstala ani minula generace S ka, o predminule ani nemluvim. A kde si myslis, ze by se korejci dostali ke kopirovani soucasnych technologii a jejich uvedeni do vyroby a prodeji, aniz by okamzite necelili zalobam proti porusovani patentu ? Je snad v evrope nejaka zaloba na Equus ? Neni, protoze to je puvodne spolecne ditko vyvinute usilim Hyundai a Mitsubishi a soucasna generace uz je plne vyvinuta Hyundaiem. Takze pozor !
Avatar - 4hill
30. 8. 2012 08:24
Re: azijci
A kde myslíš že byla drtivá většina inovací či designových směrů vymyšlena?To že někdo nemusí platit balík za vývoj a výzkum..potažmo platit za chyby s tím spojené.Jednoduše něco převezmou a aplikujou jako už zmíněný Samsung.Z toho důvodu budou vždy jen dohánět protože budou muset čekat kdo a co vymyslí za ně..Tak jak to v obrovském měřítku předvádí Čína.Od Itálie až po Švédsko všude najdeš nějaký automobilový klenot.Špičku ve výkonech,luxusu nebo bezpečnosti.Od tahačů,pracovních strojů,osobních aut či motocyklů..Co bys chtěl postavit proti Veyronu,Range Roveru,S klasse nebo FH16 ? Jdi s tím svým asijským fanatismem k šípku..