Hyundai předvede v Moskvě pancéřovanou limuzínu Equus
Premiéra „obrněného“ Equusu 29. srpna v Moskvě asi nikoho nepřekvapí, v Rusku určitě najde dostatečnou klientelu. A jihokorejská značka už standardní verzí tohoto modelu nahlíží do nejprestižnější kategorie, protože délka vlajkové lodi současného výrobního programu dosahuje 5,16 m. Zatímco například trojcípá hvězda si takové vozy vyrábí na základě S-Klasse, ale i menších tříd sama, Hyundai se v tomto ohledu obrátil na specialistu.
Popisovaný vůz vznikl ve spolupráci s firmou ArmorTech Motors. Ta sídlí rovněž v ruské metropoli a jejím hlavním programem je, jak jinak, prodlužování a pancéřování sériových limuzín a velkých SUV nejrůznějších značek. Nebojí se sáhnout ani na britského aristokrata s okřídleným B ve znaku.
Jak se liší „bezpečný“ Equus od svých běžnějších sourozenců? Hlavně narostl na takřka 5,46 m, což dokládá i mohutný střední sloupek. Balistická ochrana je na vysoké úrovni třídy VR7. Verzi s oficiálním a logickým označením Limousine Security byla totiž „voperována“ pancéřová kostra, má také zesílené závěsy dveří a ochranu jejich spár zvenčí, aby se dovnitř nedostala nějaká ta nepatřičná kulka. Potenciálně kritické oblasti, jakými jsou například také přechody mezi sklem a karoserií, je třeba chránit preventivně. Silná boční okna se stahují hydraulicky. Při útoku se hodí i druhý záložní akumulátor, který zachová činnost elektrické soustavy. Samozřejmost představují pneumatiky run-flat, proti prostřelení je odolná rovněž palivová nádrž.
Auto váží minimálně 2840 kg. Dostatečnou dynamiku mu zajistí vidlicový osmiválec Tau o objemu 5,0 l s výkonem 321 kW (436 k) a točivým momentem 508 Nm. Myšleno bylo i na něj. Pokud totiž náhodou pohonná jednotka vzplane, je možné (či spíše nutné) spustit přímo zevnitř vozu samočinný hasicí systém.