Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Veloster na uniklých snímcích. Odhalují i přípravu ostré varianty N!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 15. 1. 2018
3
26
Korejská automobilka nás v posledních dnech zásobuje snímky chystaného nástupce modelu Veloster. Oficiální premiéra se blíží, vůz si ale můžete prohlédnout už teď.

Hyundai nám nástupce netradičního hatchbacku ukázal již několikrát. Kromě typického maskování použil i diodovou kamufláž, o kterém jsme psali počátkem ledna. Tyto snímky ale nejsou jedinou cestou, jak si můžete chystanou novinku prohlédnout.

Korejský web TopRider totiž publikoval uniklé fotografie nového Velosteru, byť v hodně bídné kvalitě. Vidět na nich můžeme nejen standardní provedení v červené barvě s černou střechou, ale i sportovně střiženou variantu N ve šmoulově modré. Vzhled ostatně dobře známe z hatchbacku i30 N.

Již před časem jsme psali, že se divize Alberta Biermanna, jehož Hyundai přetáhl od BMW, rozroste o nové kousky. Právě Veloster N může být dalším zástupcem tohoto odvětví. Očekává se, že vůz dostane dvoulitrové turbo, které bude disponovat dvěma výkonnostními stupni se 184 a 202 kW.

Není divu, vždyť model měl sportovní ambice už v první generaci, tak nějak ale chyběl pořádný motor. Originální vzhled doprovázela zvláštnost v podobě trojice bočních dveří, kdy na straně řidiče jsou jedny, zatímco u spolujezdce dvoje.

Velkou neznámou zůstává nabídka vozu na evropských trzích. Ani minulá generace se tu příliš neohřála a po krátkém čase kvůli nekonečně dlouhým lhůtám z jednotlivých dealerství zmizela. Důvodem byl hlavně obrovský zájem zákazníku v Severní Americe, kde se úspěch očekává i v případě druhé generace. Není divu, že korejská automobilka ukáže novinku právě v Detroitu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
A jak je to v zemích s volantem vpravo?
Emel
| 16. 1. 2018
Taky jsem měl japonská auta a taky mi to nijak zvlášť neva, ale rozhodně není záměr japonských konstruktérů umístit nádrž na stranu řidiče, naopak... stejně jako evropští konstruktéři dávají víčko běžně na stranu spolujezdce, jen v Japonsku to znamená vlevo.

Jen tak pro zajímavost, výjimka z pravidla... třeba nový Mercedes A má nádrž vlevo. Nevím proč.
A jak je to v zemích s volantem vpravo?
Mino 1
| 16. 1. 2018
Pri dnešných emisných normách už výfuk na strane chodníka nevadí, jedine tak u diesla >:-[] .
Tak či onak, mal som dlhé roky japonca a na nádrž na strane vodiča som si zvykol a na terajšom aute to mám zase tak. Mne osobne to vyhovuje :-) .
Zase tie počty
_MT_
| 16. 1. 2018
S tím pochopitelně souhlasím. Tyhle archaismy mi lezou krkem. Ještě alergičtější (mnohem, pomalu vidím rudě) jsem na to v letectví. Stopy, námořní míle, uzly. Přitom se už ve 40. letech svět dohodl, že metrické/ SI budou hlavními jednotkami a tradiční se ponechají jen přechodně. Nebyli by to Američané, aby to nepodělali. Alespoň že tlak vzduchu v Evropě neudáváme v palcích rtuťového sloupce, jako to dělají v USA. Došlo to tak daleko, že se nakonec i Rusko rozhodlo přejít na letové hladiny ve stopách místo v metrech. Ani nestojíme na místě, jdeme zpět do středověku.

Nebo v elektronice. Je sranda, když máš na jednom výkresu vedle sebe imperiální a metrické jednotky. Američany nám byl v tomhle čert dlužen.
Avatar - Emel
A jak je to v zemích s volantem vpravo?
Emel
| 16. 1. 2018
Výfuky vlevo, aby při stání u chodníku nekouřily chodcům pod nos.

Víčko nádrže... souhlas že je to při tom jak dnes vypadají benzínky jedno a naopak "levé" stojany bývají volnější. Pokud zastavíš levým bokem těsně u stojanu, pak můžeš mít trošku problém vystoupit. Každopádně je evidentní, že automobilky považují za správné řešení nádrž na straně spolujezdce.

Japonci to tak mají právě proto, že se u nich jezdí vlevo, tj. mají nádrž taky na straně spolujezdce. Korejci... to nevím, ti to asi obšlehli od Japonců aniž by o tom přemýšleli ;-)
A jak je to v zemích s volantem vpravo?
Mino 1
| 16. 1. 2018
A preco by mali byt vyfuky vlavo a viecko nadrze vpravo? Mne je prave pohodlnejsie mat nadrz na vodicovej strane. Je to pohodlnejsie. Vystupim a nemusim obchadzat auto. Pre mna osobne je to logickejsie. Maju to tak japonci aj korejci.