Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Veracruz: Korejský conquistador

Miro Mihalik
Diskuze (120)
Santa Fe je pro některé zákazníky příliš subtilní, proč by jinak koncern Hyundai uváděl ve Spojených státech novinku Veracruz, která je ve všech směrech větší. Dočká se i Evropa? Dieselový motor by mohl být nápovědou.

Nové SUV (nebo chcete-li crossover) ze stáje Hyundai jsme vám již jednou krátce představovali , máme však pár nových informací.

Minule jsme psali o pohonu všech kol, na kterém se nic nemění, ale podle internetových stránek www.allnewveracruz.com bude v základní výbavě pouze pohon přední nápravy, což je, společně s nezávislým zavěšením všech kol (vpředu McPherson, vzadu multilink), další důkaz, že Veracruz si bude s asfaltem rozumět lépe než s terénem. Když by si to přeci jen někdo rozmyslel, je dobré vědět, že na palubní desce existuje tlačítko uzamykající pohon všech kol, který se automaticky deaktivuje po dosažení rychlosti 40 km/h. A při výletu mimo zpevněné silnice se můžete spolehnout, že máte možnost překonávat překážky s jistotou nájezdových úhlů 24,8 º vpředu a 22,7 º vzadu, společně s maximálním stoupáním 36,4 º a světlou výškou 205 mm.

V naší první zprávě zmiňovaný šestiválec 3,8 l s výkonem 191 kW (260 k) při 6000 ot./min. a točivým momentem 348 Nm při 4500 ot./min má již změřený apetit – motor z velké limuzíny Azera (u nás jako Grandeur, pouze s motorem 3,3 V6 nebo turbodieselem 2,2 CRDi) ve městě spotřebuje rovných 13 litrů benzinu na 100 km, mimo město se spotřeba sníží podle výrobce na 9,4 l/100 km. Druhým motorem v nabídce, jenž by mohl být zajímavý i pro Evropu, je dieselový šestiválec 3,0 CRDi se vstřikováním common-rail a variabilní geometrií lopatek turbodmychadla. Jeho maximální výkon je 176 kW (240 k) při 3800 ot./min. a točivý moment 450 Nm při 1750 až 3500 ot./min. K tomuto motoru Hyundai zatím spotřebu neuvádí, ale s nádrží o objemu 78 litrů (pro obě motorizace stejná) by dojezd kolem 900 kilometrů neměl být problém.

Pohled do tabulky výbav říká, že vůz bude k mání i s elektrickým ovládáním pátých dveří, bezklíčovým přístupem a startováním, dešťovým senzorem nebo chlazenou schránkou mezi předními sedadly. Pro cestujících vzadu budou k dispozici monitory DVD systému instalované do opěrek předních sedadel. Vůz nabízí sedmimístní interiér, přičemž poslední řadu lze sklopit do podlahy. Takto vzniklý prostor má objem 1132 litrů. Kompletním složením sedadel vznikne zavazadlový prostor konkurující dodávce – 2458 l.

Pro úplnost uvádíme ještě rozměry a srovnání s modelem Santa Fe – délka 4840 mm (+ 165 mm), šířka 1945 mm (+ 55 mm), výška 1750 mm (+ 25 mm) a rozvor 2805 mm (+ 105 mm).

Veracruz je jméno mexického státu, který se proslavil například nejobjemnější pyramidou na světě ve městě Cholula (se svou 450 metrů dlouhou základnou je mohutnější než Cheopsova pyramida, i když co do výšky za ní zůstává na druhém místě).

Miro Mihalik
Diskuze (120)
21. 5. 2007 05:00
Re: Plasty vypadají kvalitně
To je pravda, tribeca nazivo na mne nepusobila nijak odpudive a to jsem byl jeste nezasazen vlnou kritiky, ktera se pozdeji na jeji adresu zvedla, protoze at chceme nebo ne, na spoustu aut si utvorime nazor jeste pred tim, nez je vidime ve skutecnosti. Na druhou stranu musim priznat, ze me subjektivni vnimani tribecy bylo ovlivneno okolnim vozovym parkem a mestem, kde jsem ji videl, ktere na mne pusobilo nadmiru pozitivne. Timhle dlouhym prispevkem o nicem jsem chtel rict, ze nase subjektivni vnimani aut je ovlivneno spoustou veci, ktere s kvalitou konkretniho produktu zas tak nesouvisi, nebo alespon ja to tak citim.
21. 5. 2007 04:51
Re: VERACRUZ
Diky za zajimave info!
20. 5. 2007 09:09
Re: VERACRUZ
>:D S příspěvky od Daniela získává diskuze zcela nový,nečekaný rozměr ;-) >:D
20. 5. 2007 05:06
Re: VERACRUZ
To jmeno je pravdepodobne kvuli USA trhu, kde hispanci tvori velkou cast populace. Uz na vetsine vyrobku mate popis ve dvou jazycich, neprekvapilo by mne, kdyby u movitejsich hispancu byl hyundai popularni. Navic spousta jich z Mexika pochazi.
Jinak ty hlasky, co jsem pise ten Daniel, jsou super. Treba to jeho spekulovani nad 2x4 a 4x4 nebo hodnoceni kvality plastu podle fotek, mozna se priste dockame hodnoceni kvality podvozku podle fotky kola. Jen pis, chlapce, temer vzdy to stoji za to.
19. 5. 2007 13:59
Re: Ďalšie "čudnosti"!
Tak co potom ta tvoja poznamka "v zaklade". Je predsa uplne jasne ze auto ktore ma v nazve 4x4 bude mat v "zakladnej vybave" 4x4. ;-) PS: pohon 4x4 sa neberie ako ze je to vybava. Mas proste nejaky model ktory ma pohono 4x4 a donho si objednavas vybavu. 4x4 nie je vybava. ;-) bimbo