I Mazda musí elektrifikovat. Elektromobil přijede v roce 2020, plug-in hybrid o rok později
Mazda mezi automobilkami platí za poslední neelektrifikované mohykány, také ona ale musí reagovat na zpřísňující se emisní normy.
Trošku nám to v posledních letech přišlo, že Mazda všem těm hybridům, plug-in hybridům a elektromobilům ukazuje prostředníček. Zatímco zbytek světa šílí z elektrifikace, japonská značka dál vesele sází na atmosférické motory a dolaďuje svou revoluční technologii Skyactiv-X, tzv. diesel na benzin, jenž slibuje méně než 100 gramů CO2 na kilometr.
Jenže Mazda elektromobily neodepsala zcela. Aby vyhověla zpřísňujícím se emisními limitům, musí také ona uvést na trh model s elektrickým pohonem. A generální ředitel Akira Marumoto nyní prozradil, že se tak stane v roce 2020 a v prodeji se auto objeví o rok později. Zatím ale víme jen to, že novinka bude sdílet platformu Skyactiv-Vehicle Architecture s Mazdou 3.
Na další podrobnosti o elektromobilu si budeme muset ještě nějaký čas počkat. Není to však jediná zajímavost, kterou Marumoto prozradil: „V roce 2021, nebo 2022 uvedeme na trh model s plug-in hybridním pohonem,“ řekl, aniž by prozradil cokoliv o pohonu či karosářské verzi.
Mazda navíc pracuje na svém mild-hybridu se 48voltovou palubní sítí. A aby novinek nebylo málo, začíná se spekulovat o nástupci pick-upu BT-50, jakož i o sportovním kupé RX-8, které by mělo dorazit s rotačním motorem Skyactiv-R.
Na tradiční pohonné jednotky se ale nezapomnělo. Marumoto věří, že pro větší modely, například CX-5 či Mazdu 6, bude nejideálnějším pohonem naftový motor spojený s elektromotorem. Otázkou ale zůstává, jestli by taková koncepce ve světě po dieselgate měla šanci na úspěch.