Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

I Mazda musí elektrifikovat. Elektromobil přijede v roce 2020, plug-in hybrid o rok později

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 12. 6. 2019
18
6
Zobrazit náhledy (18)
Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe

Mazda mezi automobilkami platí za poslední neelektrifikované mohykány, také ona ale musí reagovat na zpřísňující se emisní normy.

Trošku nám to v posledních letech přišlo, že Mazda všem těm hybridům, plug-in hybridům a elektromobilům ukazuje prostředníček. Zatímco zbytek světa šílí z elektrifikace, japonská značka dál vesele sází na atmosférické motory a dolaďuje svou revoluční technologii Skyactiv-X, tzv. diesel na benzin, jenž slibuje méně než 100 gramů CO2 na kilometr.

Jenže Mazda elektromobily neodepsala zcela. Aby vyhověla zpřísňujícím se emisními limitům, musí také ona uvést na trh model s elektrickým pohonem. A generální ředitel Akira Marumoto nyní prozradil, že se tak stane v roce 2020 a v prodeji se auto objeví o rok později. Zatím ale víme jen to, že novinka bude sdílet platformu Skyactiv-Vehicle Architecture s Mazdou 3.

Na další podrobnosti o elektromobilu si budeme muset ještě nějaký čas počkat. Není to však jediná zajímavost, kterou Marumoto prozradil: „V roce 2021, nebo 2022 uvedeme na trh model s plug-in hybridním pohonem,“ řekl, aniž by prozradil cokoliv o pohonu či karosářské verzi.

Mazda navíc pracuje na svém mild-hybridu se 48voltovou palubní sítí. A aby novinek nebylo málo, začíná se spekulovat o nástupci pick-upu BT-50, jakož i o sportovním kupé RX-8, které by mělo dorazit s rotačním motorem Skyactiv-R.

Na tradiční pohonné jednotky se ale nezapomnělo. Marumoto věří, že pro větší modely, například CX-5 či Mazdu 6, bude nejideálnějším pohonem naftový motor spojený s elektromotorem. Otázkou ale zůstává, jestli by taková koncepce ve světě po dieselgate měla šanci na úspěch.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Už i Mazda ? !
| 12. 6. 2019
Její motory jsou super, žádný down-sizing. A přesto ji EU dohnala k šílenství.
Re: Prioritním trhem je stále Japonsko
| 12. 6. 2019
Momenticek - muzes mi najit pomer prodanych CX-5 v Japonsku benzin vs diesel? Tady se mi neco nezda, japonci podle me nekupuji diesely, ale mozna se pletu...

Kazdopadne se divim co resite a pritom nikdo nenapsal ani slovo k te paradni studii, mne se to teda libi velice :-)
Re: Prioritním trhem je stále Japonsko
| 12. 6. 2019
No, v Japonsku mozno. Ale tu (at) CX5 s dieselom uz skoro nikto nechce. A pritom uz stoja menej, ako rovnako vybaveny model s podobne vykonnym benzinom. Predajcovia na CX5 s naftou davaju velke zlavy, ale aj tak sa ich nevedia zbavit. Zato predvadzacku CX5 s 2.5L benzinom aby clovek hladal lupou...
Avatar - WinDiesel
BT-50 - kooperace s Toyotou?
| 12. 6. 2019
Nedivil bych se. S Forderm už nic společného nemají, leda výrobní kapacity - možná - v Thajsku.
Avatar - WinDiesel
Prioritním trhem je stále Japonsko
| 12. 6. 2019
A tam se SUV Mazdy roky prodávají s dieselem více než skvěle.
A když se připočítá Evropa a Austrálie, ale i USA, už se to vyplatí.
Takže diesel-hybrid určitě ano a nebudou v tom sami.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku