Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

I Mazda musí elektrifikovat. Elektromobil přijede v roce 2020, plug-in hybrid o rok později

Mazda Vision Coupe
Mazda Vision Coupe
Mazda Vision Coupe
Mazda Vision Coupe
18 Fotogalerie
Diskuze (6)

Mazda mezi automobilkami platí za poslední neelektrifikované mohykány, také ona ale musí reagovat na zpřísňující se emisní normy.

Trošku nám to v posledních letech přišlo, že Mazda všem těm hybridům, plug-in hybridům a elektromobilům ukazuje prostředníček. Zatímco zbytek světa šílí z elektrifikace, japonská značka dál vesele sází na atmosférické motory a dolaďuje svou revoluční technologii Skyactiv-X, tzv. diesel na benzin, jenž slibuje méně než 100 gramů CO2 na kilometr.

Jenže Mazda elektromobily neodepsala zcela. Aby vyhověla zpřísňujícím se emisními limitům, musí také ona uvést na trh model s elektrickým pohonem. A generální ředitel Akira Marumoto nyní prozradil, že se tak stane v roce 2020 a v prodeji se auto objeví o rok později. Zatím ale víme jen to, že novinka bude sdílet platformu Skyactiv-Vehicle Architecture s Mazdou 3.

Na další podrobnosti o elektromobilu si budeme muset ještě nějaký čas počkat. Není to však jediná zajímavost, kterou Marumoto prozradil: „V roce 2021, nebo 2022 uvedeme na trh model s plug-in hybridním pohonem,“ řekl, aniž by prozradil cokoliv o pohonu či karosářské verzi.

Mazda navíc pracuje na svém mild-hybridu se 48voltovou palubní sítí. A aby novinek nebylo málo, začíná se spekulovat o nástupci pick-upu BT-50, jakož i o sportovním kupé RX-8, které by mělo dorazit s rotačním motorem Skyactiv-R.

Na tradiční pohonné jednotky se ale nezapomnělo. Marumoto věří, že pro větší modely, například CX-5 či Mazdu 6, bude nejideálnějším pohonem naftový motor spojený s elektromotorem. Otázkou ale zůstává, jestli by taková koncepce ve světě po dieselgate měla šanci na úspěch.

Vstoupit do diskuze (6)