Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

I Porsche 911 Speedster se dá používat každý den. Tento má skoro půl milionu kilometrů!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 29. 5. 2019 • 11:40
62
Zobrazit náhledy (62)
Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster

Porsche 911 má sice pověst sportovního automobilu pro každý den, ale asi jen málokdo si dnes v této roli umí představit poměrně spartánské provedení Speedster. Minimálně jeden majitel jej tak ovšem používal.

Porsche 911 Speedster ve své první generaci z let 1987 až 1989 vycházelo z kabrioletu Carrera 3,2 a svým označením, pojetím i vzhledem odkazovalo na slavné Porsche 356 Speedster z padesátých let.

Typickým poznávacím znamením prvního Porsche 911 Speedster je velmi nízké čelní okno a rozměrný kryt za předními sedadly, který vytváří pro tento model typický hrb. Ve srovnání s výchozím kabrioletem byl model 911 Speedster podle automobilky o 70 kg lehčí, ale ve skutečnosti to bylo jen o 40 kg.

Oblíbeným doplňkem byla pro Porsche 911 Speedster v osmdesátých letech sada Turbo Look, obsahující širší blatníky a další komponenty přibližující atmosférické verze vzhledově přeplňovanému Porsche 911 Turbo. Tato sada zároveň stírala váhovou výhodu nad kabrioletem na nulu.

Za zadní nápravou Porsche 911 Speedster z let 1987 až 1989 byl uložen plochý vzduchem chlazený šestiválec o objemu 3,2 l s nejvyšším výkonem 170 kW (231 k). Maximální rychlost se pohybovala okolo 230 km/h, ale díky turbulencím vzduchu v interiéru ji se staženou střechou okusili jen ti nejotrlejší.

Porsche 911 Speedster bylo i na druhou polovinu osmdesátých let poměrně spartánským vozem, u nějž byly na prvním místě zážitky z jízdy. To ostatně velmi dobře dokazuje exemplář z roku 1989, který prostřednictvím online aukce nabízí k prodeji společnost Collecting Cars.

Tento konkrétní vůz nemá klimatizaci a stejně jako u ostatních zástupců Porsche 911 Speedster z let 1987 až 1989 si musí jeho posádka vystačit s manuálním stahováním oken i střechy, i když na druhou stranu má k dispozici elektrické nastavování sedadel. Pro řidiče má ovšem tento vůz vše co je třeba k jízdě, což dokázal jeho druhý majitel.

Ten si toto Porsche 911 Speedster pořídil v roce 1992, když mělo za tři roky své existence najeto pouhých 600 mil (965, 6 km). V následujících sedmnácti letech pak vůz používal prakticky denně, než se z něj v roce 2009 stal opět jen vůz pro radost. Výsledkem je, že dnes má tento výjimečný sportovní automobil, jichž automobilka vyrobila jen 2065 exemplářů, najeto 283.785 mil (456.707,7 km).

Porsche je i přes svůj věk a počet ujetých kilometrů ve velmi dobrém stavu, za což vděčí svému majiteli, který jej vlastní od roku 1992 dodnes. Karoserie má původní udržovaný lak a původní je i obložení a čalounění interiéru.

V případě mechanických částí vozu byla prováděna pravidelná údržba, kterou doplnila výměna ložisek kol a alternátoru. Když mělo toto Porsche najeto 206.000 mil (331.525 km), tak došlo na výměnu spojky a spolu s tím byl rozebrán, zrenovován a znovu sestaven i motor, který se pak vrátil na své původní místo za zadní nápravou.

Společnost Collecting Cars uváděla, že k 28. květnu 2019 eviduje pět nabídek na toto Porsche 911 Speedster, z nichž nejvyšší byla 15.000 britských liber (zhruba 445.000 Kč). Konec online aukce je přitom plánován na 5. června letošního roku.

Zdroj: Carscoops/Collecting Cars

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku