Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ian Callum oživuje své někdejší dílo. Aston Martin Vanquish upravil pro rok 2020

David Bureš David Bureš 4. 9. 2019
23
Zobrazit náhledy (23)
Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25 Aston Martin Vanquish 25

První generace Aston Martinu Vanquish vznikla na začátku tohoto tisíciletí. Po letech se ho jeho autor rozhodl přizpůsobit dnešní době.

Ian Callum dlouhá léta působil na pozici šéfdesignéra značky Jaguar, právě pod jeho vedením získaly vozy britského výrobce svůj dnešní styl. Letos ale Jaguar opustil, zůstává už jen ve funkci konzultanta, a založil vlastní designérskou firmu. Ta nyní představuje své první dílo, Aston Martin Vanquish 25 by Callum.

První kreace nové společnosti je opravdu netradiční. Nejedná se totiž o zcela nové auto, nebo automobil se známou technikou, avšak se zcela přepracovaným vzhledem, nýbrž o decentně upravený vůz z počátku milénia. Provedeno na něm bylo celkem přes sto změn.

„Na autě bylo pár věcí, které jsem chtěl vždycky změnit. A nyní mám tu možnost,“ říká sám Ian Callum, který je autorem i původního Aston Martinu Vanquish, proslaveného bondovkou Dnes neumírej. Navrhl ho ve svých dobách práce pro Aston Martin, pro něž nakreslil také třeba model DB7.

Callum navíc reagoval na vývoj v technologiích, některé prvky „nového“ Vanquishe nešly ještě v době představení originálu vyrobit. Jedná se buď o diodové světlomety, některé karbonové detaily nebo třeba dotykovou obrazovku multimediálního systému uvnitř. Výsledkem je decentně upravený vůz s původním designem a moderní technikou.

Zapracovalo se také na technice. Nový software umí zvýšit výkon motoru o 60 koní, výsledkem tak může být až 587 koní (432 kW). Atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,9 litru přitom bude možné spárovat i s novým šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem, byť autor obecně předpokládá, že majitelé asi spíše zůstanou u původní robotizované převodovky.

To však není vše, podle Calluma se po letech změnil názor i na samotný charakter kategorie gran turismo, která nyní více kombinuje sportovní vlastnosti s pohodlím. Proto byl rozchod kol rozšířen, proto došlo k úpravám nastavení tlumičů, stabilizátorů i řízení. Nové jsou rovněž větší karbon-keramické brzdy.

Callum na „modernizaci“ Vanquishe první generace spolupracuje přímo s automobilkou. Hodlá postavit jen 25 kousků tohoto modelu, přičemž vedle majitelů originálu dodá dárcovskou techniku i sám Aston Martin. Jeho šéf Andy Palmer dokonce o novince prohlásil, že vypadá lépe jak originál.

Každý z postavených exemplářů si přitom majitel bude moci individualizovat podle svých požadavků. Prvních kousků se vlastníci dočkají v roce 2020, o jejich stavbu se postará dílna firmy Callum v britském Warwicku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku