Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ikonický motor Bentley 6,75 V8 končí ve výrobě. Po 61 letech!

Ondřej Mára Ondřej Mára 3. 6. 2020 • 21:24
18
6
Zobrazit náhledy (18)
Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner

Začátkem týdne byl v britském Crewe sestrojen poslední kus nejdéle sloužícího vidlicového osmiválce na světě.

Začátek června znamenal pro automobilku Bentley konec jedné éry. V pondělí byl totiž v jejím britském závodu v Crewe ručně sestaven poslední vidlicový osmiválec série L o objemu 6,75 litru, který se mohl chlubit titulem nejdéle používaného kontinuálně vyráběného produkčního vidlicového osmiválce na světě.

Za více než šest desetiletí ve výrobě bylo sestrojeno celkem 36.000 kusů motoru řady L, každý měl přitom stejnou konfiguraci i vrtání. Všechny motory se navíc vyráběly ručně, včetně těch nejmodernějších, což i zkušených technikům trvalo okolo 15 hodin.

Historie osmiválců řady L se přitom začala psát již v 50. letech, kdy technici Bentley začali s vývojem nového výkonného motoru, který měl nahradit do té doby používané řadové šestiválce. První vozem Bentley s novým motorem se v roce 1959 stal model S2, který se mohl pochlubit na t dobu víc než solidním výkonem 180 koní (cca 134 kW).

Pod kapotou modelu Bentley S2 měl ovšem motor objem pouze 6,2 litru. K jeho zvýšení na dnes ikonických 6,75 litru došlo v roce 1971, kdy byl upraven zdvih z 3,6 na 3,9 palce. Od té doby ale motor prodělal ještě celou řadu dalších úprav, které přinesly například přeplňování turbodmychadlem (dnes dvojité), elektronický řídicí systém, vstřikování paliva nebo variabilní časování ventilů.

Vrcholné provedení motoru tak nakonec pod kapotou modelu Mulsanne Speed nabízelo výkon 395 kW (537 k) a na zadní nápravu posílalo monumentálních 1.100 N.m točivého momentu. Bentley se navíc chlubí, že u poslední verze motoru klesly emise ve srovnání s první generací o 99 %.

Poslední vyrobené motory 6,75 litru V8 řady L se objeví pod kapotou třiceti speciálních vozů z limitované edice Mulsanne 6,75 Edition by Mulliner. Jakmile budou tyto vozy dokončeny, přesune Bentley svou pozornost na nový vlajkový model Flying Spur.

Model Flying Spur by přitom měl být od roku 2023 poháněn novou hybridní pohonnou jednotkou, pravděpodobně šestiválcovou, která má symbolizovat zaměření značky na udržitelnou luxusní mobilitu. Kromě toho by se ale měly pod kapotou vozů Bentley objevovat i motorizace 6,0 W12 a 4,0 V8.

Související články

Témata
3. 6. 2020 21:10
Mozna smutny
Mozna je to smutny, ale priznam se, ze muj zivot to nijak neovlivni. Nemam na to.
A az na to budu mit, koupim si teda ojetinu no, vsak se daji najit pekny kousky ... :-)
Avatar - beibej
3. 6. 2020 19:23
99 je málo...
"Bentley se navíc chlubí, že u poslední verze motoru klesly emise ve srovnání s první generací o 99 %."
A přesto to nestačí.... Co by chtěli? Kolik by stačilo?
3. 6. 2020 18:21
Re: Bentley V6 Hybrid THANX GRETA SUCK OFF
Nezufaj. Este vzdy si mozes do svojho noveho "BY Bentleya" kupit V8 4.0 biturbo alebo W12 6.0 biturbo 😀
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2020 17:44
Re: Bentley V6 Hybrid THANX GRETA SUCK OFF
nic netrva vecne.. :-(

a aj slnko raz dohori ... ale to uz je fakt daleka buducnost :-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku