Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley vysvětluje konec Mulsanne. Nástupce superluxusního sedanu nedorazí

David Bureš
Diskuze (23)

Automobilka z Crewe se do budoucna obejde bez superluxusního sedanu. Nástupce Mulsanne se jí prý z obchodního hlediska nevyplatí.

Bentley Mulsanne je superluxusní sedan, který slouží jako vlajková loď značky z Crewe, konkurující takovým modelům jako Mercedes-Maybach S nebo Rolls-Royce Phantom. Letos však jeho výroba pod deseti letech končí, Bentley navíc neuvažuje, že by se dočkalo přímého nástupce.

„Je to skutečný symbol změn v průmyslu. Segment velkých sedanů byl základem společnosti Bentley více než 100 let, jeho objem ale klesal,“ vysvětluje konec Mulsanne generální ředitel Bentley Adrian Hallmark s tím, že ukončení výroby bylo pro vedení složité.

V dobách Arnage, předchůdce Mulsanne, automobilka prodávala 1.200 těchto sedanů ročně. Od té doby se počet superbohatých z globálního hlediska ztrojnásobil, přesto prodeje značky v segmentu velkých sedanů klesaly. Loni Bentley prodalo jen zhruba 500 exemplářů Mulsanne.

Podle automobilky jsou takové prodeje už natolik nízké, aby se pokračování výroby superluxusního sedanu vyplatilo. A to přestože Hallmark tvrdí, že Bentley prodávalo více Mulsanne, než kolik udal  Rolls-Royce konkurenčního Phantomu. Ten podle ročenky BMW Group v roce 2018 dosáhl na 830 prodaných exemplářů, prodeje Phantomu za loňský rok však zatím k dispozici nejsou.    

„Tento segment je v kritickém úpadku. Pokud bychom Mulsanne nahradili, museli bychom přemýšlet o všech právních předpisech týkajících se kybernetické bezpečnosti, bezpečnosti a emisí. To znamená, že bychom se nedostali k návratnosti,“ říká Hallmark, čímž naznačuje, že přímý nástupce Mulsanne nedorazí. Jeho funkce alespoň částečně převezme menší Flying Spur, který je podle Hallmarka to nejuhlazenější auto, jaké kdy Bentley postavilo.

SUV jsou zkrátka v dnešní době mnohem žádanější i ve světě superluxusních automobilů. Ostatně Bentayga dnes tvoří skoro polovinu prodejů Bentley. A do světa SUV už vstoupil i Rolls-Royce, který jej přitom léta odmítal.

Konec Mulsanne však neznamená, že by Bentley zcela zapomnělo na své nejmovitější zákazníky. Prostory věnované produkci tohoto modelu převezme divize Mulliner, která nyní expanduje, aby se zaměřila na vícero speciálních projektů typu Bentley Bacalar.

David Bureš
Diskuze (23)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
11. 3. 2020 15:10
Re: Jako obvykle
Myslíš za tu BLBOST BLBOSTÍ Ham vymyslel? No mě to přijde spíš smutný = ale klidně smích ;-)

Nojo JE to fakt rozdíl jak na stejnou věc kouká někdo jako Ham a ten kdo takový auta kupuje a vyrábí

Jeho základní ekonomický faux pas typu že vyšší prodeje FS než Mulsanne potvrzují.. snad radši nekomentovat. Abych dal zase příklad = že se prodává víc 5er neznamená že je to lepší auto než 7er = áno klidně se mu můžeš smát :-!
Avatar - speedfred
11. 3. 2020 14:27
Re: Jako obvykle
áno křec ale od smiechu. :D
Avatar - Hammunasakra
11. 3. 2020 11:47
Re: Jako obvykle
Takže to samý co Ham = jen zoufalá KŘEČ :D

No už takhle Mulsanne horko těžko konkuroval Rollsu a postaven dle návrhu Hama by se to.. doplň si sám ;-)

Viz já 10:38 závěrečná věta = vedení automobilky z Crewe ví to co já = no víc :-!

Proč tvrdíte že vy dva s Hamem ste víc in než reálný majitelé nebo vedení firmy = to se asi nikdy nedozvim a URČITĚ to nepochopim :-)
Avatar - speedfred
11. 3. 2020 11:26
Re: Jako obvykle
Hamuna :no: :-[]
Avatar - Hammunasakra
11. 3. 2020 10:38
Re: Jako obvykle
A ty si taky slušně MIMO = a ty umíš odpovědět a) b) nebo c)? ;-)

Sranda že já vedení automobilky z Crewe CHÁPU = a vy tvrdíte že sou mimoni :-!

A rozhodně CHÁPU majitele těhle aut = no nebo jim prostě VĚŘIM = víc než něčímu plácání na ACZ :-)