Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Indická Mahindra láká na nový design. Je povedený, nepřipomíná vám ale nové SUV XUV700 něco?

David Bureš
Diskuze (3)

Mahindra XUV700 je nové kompaktní SUV, které se začalo prodávat na indickém trhu. Není ale vyloučeno, že dorazí i do Evropy.

Mahindra je indická automobilka působící primárně na domácím trhu, kde se orientuje hlavně na vozy kategorie SUV. A nyní představuje jednu takovou novinku, model XUV700, který zároveň láká na nový designérský směr tohoto výrobce.

Automobil na indický trh přichází jako náhrada za model XUV500 vyráběný už od roku 2011. Míří tedy do segmentu kompaktních SUV, který je na indickém trhu definován takovými modely jako Hyundai Alcazar, MG Hector Plus a Tata Safari. Auto je mimochodem dlouhé 4695 mm, široké 1890 mm a vysoké 1755 mm.

Od předchůdce se přitom Mahindra XUV700 značně odlišuje, a to svým novým designérským směrem, jehož součástí je rovněž nové logo výrobce, které mají do budoucna použít všechna jeho osobní vozidla.

Základní koncepce přídě se světlomety protaženými o jakési kly však zůstala zachována a je jasným odkazem na předchůdce. Řešení navazující na novou masku je však jasně modernější, byť připomíná obdobný detail využívaný značkou Renault.

Interiér je až sedmimístný a jeho zpracování dokazuje, že i v Indii je stále důležitější mít rozměrnou obrazovku multimediálního systému. Mahindra XUV700 totiž ve vrcholné verzi využívá dvojici displejů s úhlopříčkou 10,25", jeden pro digitální přístrojový štít a jeden pro multimediální systém, jehož součástí je mimochodem také hlasový asistent Amazon Alexa. Už v základu je přitom osmipalcový infotainment a sedmipalcový přístrojový štít.

Výbava je přitom i na evropské poměry slušná, zahrnuje adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek nebo hudební systém Sony s 12 reproduktory o výkonu 445 W.

Nabídka motorů pak čítá zážehovou i vznětovou jednotku. Zájemci o benzin mohou zvolit přeplňovaný dvoulitr se 147 kW a 380 N.m, milovníky nafty osloví dva dvojka ve dvou výkonových verzích, se 114 kW a 360 N.m, respektive 136 kW a 450 N.m. V závislosti na verzi lze vybírat mezi šestistupňovým manuálem a automatem, k dispozici je rovněž pohon všech kol.

Mahindra XUV700 se již začala prodávat na domácím indickém trhu. V následujících měsících se však počítá i se zahájením prodeje v dalších zemích, firma dokonce novinku nazývá globálním modelem. Značka působí třeba i na italském trhu, kde nabízela právě i dosavadní XUV500, a tak není vyloučeno, že novinka dorazí i do Evropy.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
18. 8. 2021 15:52
Re: Kompaktní SUV
Ano je to dosti velké, není zač se stydět. Do Evropy to jet s dieselem klidně může, nakonec Mahindra je vlastník Ssangyongu a ten tu je.
Avizovaný motor 2,2 diesel má tak podobné parametry jako Rexton, že to bude asi stejný motor.
Rexton má vynikající cenovku možná proto, že některé díly jsou již vyráběny v Indii?
18. 8. 2021 13:45
Kompaktní SUV
V článku mi chybí specifikace (rozměry) a cena. Tak tedy "kompaktní" indické SUV, které mně předkem připomíná aktuální LandCruiser má rozměry: délka 4695 mm, šířka 1890 a výška 1755, rozvor 2750 mm. Pro srovnání Škoda Karoq 4382x1841x1603 a rozvor 2624. Takže ten indián je trochu větší, zkusíme tedy porovnání s Kodiaqem 4697x1882x1676 a rozvor 2791 - to je asi blíže. A ještě cena od (s 2,0 turbo motorem 147kW (200 koní) s 6st manuální převodovkou - cena na indickém trhu je 350 000 Kč :D .
18. 8. 2021 11:11
Indie
se rozjíždí k nejsilnější ekonomice světa.