Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti FX Limited Edition: Exkluzivní stokusová série pro Evropu

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Japonská značka Infiniti, luxusní odnož Nissanu, přichystala pro Evropany exkluzivní limitovanou edici velkého crossoveru FX.

Vychází z modelů FX37S a FX50S, tedy ze sportovnějších verzí s oběma nabízenými motory. Pod kapotou tedy je jak 3,7litrový vidlicový šestiválec s výkonem 236 kW (320 k), tak i agregát V8 objemu 5 litrů, který poskytuje maximálně 287 kW (390 k). Oba jsou spřaženy se sedmistupňovou samočinnou převodovkou s řazením pádly pod volantem. Ta jsou mimochodem vyrobena z hořčíkové slitiny.

Točivý moment je přenášen na obě nápravy. Pasažéry na palubě hýčká odpružení s elektronickým ovládáním tlumičů CDC (Continuous Damping Control). Varianta s vidlicovým osmiválcem je také vybavena natáčením zadní nápravy RAS (Rear Active Steer). Infiniti FX50S Limited Edition dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,8 s, slabší verze je o sekundu pomalejší.

Těchto vozů vznikne jen stovka. Na výběr jsou dva odstíny laku exteriéru. Základem je speciální černá Obsidian, za příplatek pak perlová bílá Moonlight. Kola o průměru 21 palců jsou obuta do pneumatik rozměru 265/45 R21W. Design jejich paprsků připomíná lopatky turbíny, jsou vyvedeny v grafitové metalíze. Stejnou barvu najdeme například i na masce chladiče. Koncová světla vozu jsou zatmavena.

Interiéru dominuje tmavá kůže podobného grafitového odstínu v kombinaci s umělým semišem Alcantara a karbonem. Ten najdeme například na přístrojové desce, středové konzole a výplních dveřích, nahradil dřevěný dekor běžných verzí.

Stranou nezůstala ani komfortní výbava. Přední cestující si hoví v elektricky nastavitelných, vyhřívaných a odvětrávaných sedadlech, k dispozici je také elektromotorky ovládaná posuvná střecha. Vstup do vozu a startování motoru jsou bezklíčkové.

Multimédia zahrnují systém Connectiviti+ (stejně jako v názvu Infiniti i zde je na konci písmeno i místo y). Ten zahrnuje plně integrovanou navigaci s pevným diskem a mapami Michelin Guide včetně jejich restaurací, audio Bose Premium s jedenácti reproduktory, plnou podporu iPodu a ještě jeden harddisk o kapacitě 10 GB pro uložení hudebních souborů a filmů. Ten je propojen s databází Gracenote, takže řidič či spolujezdec se nemusí starat o to, která píseň jakého interpreta mu právě zpříjemňuje pobyt ve voze.

Chybět nesmí bezdrátové připojení mobilu pomocí Bluetooth. Neměli bychom zapomenout ani na Around View Monitor, tedy soustavu kamer, která hlídá dění okolo celého vozu a zprostředkovává jej cestujícím vpředu pomocí displeje na přístrojovém panelu.

FX Limited Edition bude opravdu vzácným vozem, například pro Velkou Británii je určeno pouhých 18 kusů. Základní ceny se pohybují od 55.855 liber (asi 1,664 mil. Kč) za FX37S do 62.035 liber (zhruba 1,85 mil. Kč). Jeden kus z této limitované série je ovšem dle slov importéra do České republiky určen i pro náš trh.

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Avatar - Dinar
5. 2. 2010 07:00
Re: FX
Jel jsem jak předchozí tak současnou generaci, a mimoto také všechny ostatní modely Infiniti. Značka je mi sympatická tím, jak se auta jízdně projevují, s designem to pro mě už zas taková sláva není, ale to neplatí pro modely FX, ty se mi líbí všechny.
Tedy, nevěřím větě o kolegovi s X6, prostě to s prostorem v FX vzadu nesedí, co píšeš o srovnatelnosti kufru je naprosto mimo, řekl bych, žes X6 neviděl, klíč k tvému příspěvku leží v té větě o 900tis., které jsi za auto dal. Ano, tohle je zdůvodnění, kterému rozumím, pořídit FX za 900 nebo dát 2 mega za X6 je rozdíl, který dokáže zařídit přimhouření očí nad nějakým tím slabým místem. Ovšem zaujetí vlastní dobrou koupí by nemělo znamenat ztrátu soudnosti. ;-)
Avatar - Dinar
5. 2. 2010 06:52
Re: FX
Vybírám teď další SUV, projíždím všechno, značka je mi celkem lhostejná, ani to současné není BMW, právě proto, že minulá generace X5ky byla uvnitř malá, a jako rodinné auto neobstála. Tedy, FX s přední sedačkou nastavenou dozadu nadoraz, což je mmch. přesto pro mě málo tak abych mohl mluvit o naprosto ideálním posazu, znamená, že na zadní sedačky si sedne jen někdo s velmi skromnými prostrorovými nároky. Ale děti mám zatím malé, nevadilo by mi to, přestože v X6 je to o něco lepší. Zásadní rozdíl je v kufru, to co při svých rozměrech nabízí FX je směšné, X6 dostojí svým rozeměrům i objemem kufru. Pozerské auto chápu jako takové, které svou formou něco slibuje, u SUV by měla být praktičnost jednou z hlavních vlastností, ale funkcí nedokáže svou formu naplnit. Víc na sportovní image zaměřená auta než jiná SUV jsou obě, jak FX tak X6, to souhlas, ale u ničeho neplatí slova o zbytečnosti SUV víc než u FX, co to auto umí z repertoáru SUV? Jezdí, v rámci třídy na silnici skvěle, fajn, ale to je všechno, proto ještě nemuselo dostat formu SUV, resp. to samé si můžeš u Infiniti koupit v jiném balení a s ještě lepšími schopnostmi na silnici, jen to bude bez té pozerské nadstavby. ;-)
3. 2. 2010 19:52
Konečně SUV k světu
Hmmmm, SUV beru jako auto z nutnosti. Pro někoho je to fakt vhodné volba, ale pro mě to bylo vždy jen "sportovně"UŽITKOVÉ auto. Každopádně tohle je ale bomba. Moc pěkný kousek, být tak všechny SUV jako FX 50 L.E. X6 je proti tomuhle jako opuchlá přerostená zrůda :-)
Avatar - pelikoš
3. 2. 2010 19:17
Re: FX
velká gratulace k vyjímečnému vkusu ;-)
p.s.ani připravovaný diesel by nemusel být špatný...
Avatar - pelikoš
3. 2. 2010 19:16
Re: nadhera!
:yes: ;-)