Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Q50: První z nové generace, první se čtyřválcem Mercedes-Benz

Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti Q50
15 Fotogalerie
V polovině ledna Infiniti představilo modelovou řadu Q50, která je nástupcem Q37 a míří i na evropský trh. Právě zde bude nabízen se vznětovým čtyřválcem, jehož dodavatelem bude německá automobilka s třícípou hvězdou ve znaku.

S modelovou řadou Q50 vyráží Infiniti do boje s konkurencí, kterou představuje například Lexus IS, BMW řady 3, Audi A4 nebo Mercedes-Benz třídy C. Nový čtyřdveřový sedan s pohonem zadních kol nastupuje na místo modelové řady G37 a jeho design byl inspirován trojicí konceptů Infiniti – Essence, Etherea a Emerg-e.

Infiniti Q50 má karoserii dlouhou 4790 mm, širokou 1820 mm, vysokou 1455 mm a rozvor náprav 2850 mm. Pohotovostní hmotnost sedanu se pohybuje v závislosti na motorizaci a výbavě od 1641 kg směrem vzhůru.

Interiér novinky má nabídnout dostatek prostoru cestujícím na předních i zadních sedadlech a samozřejmostí má být vynikající řemeslné zpracování. Design palubní desky je zaměřen na řidiče. Zvláštní pozornost byla věnována vývoji sedadel, kdy byl využit i výzkum NASA, který se zabývá neutrální polohou, kterou lidské tělo zaujímá ve stavu beztíže. Sedadla Infiniti Q50 mají nabízet maximální oboru páteři a zmírňovat únavu při dlouhých cestách.

V modelu Q50 se poprvé představuje komunikační technologie Infiniti InTouch, jejíž součástí jsou dvě obrazovky s intuitivním ovládáním všech funkcí. Na klíči i-Key může být uloženo až 96 různých parametrů a to až pro čtyři různé řidiče.

Infiniti Q50 je prvním zástupcem své značky, který těží z dohody o spolupráci se společností Daimler AG. V přídi verze s označením 2,2d pracuje přeplňovaný vznětový čtyřválec Mercedes-Benz, který z objemu 2,2 litru poskytuje výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 400 N.m. S tímto turbodieselem může spolupracovat šestistupňová manuální nebo sedmistupňová automatická převodovka.

Druhou verzí modelu Q50 pro Evropu je 3,5 l Direct Response Hybrid, který kombinuje 3,5litrový vidlicový šestiválec s elektromotorem a dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovkou. Šestiválec této verze disponuje výkonem 225 kW (302 k) a točivým momentem 350 Nm. Elektromotor má 50 kW (67 k). K dispozici je pohon zadních nebo všech kol.

Infiniti Q50 - technické údaje
MotorQ50 2,2dQ50 Hybrid 3,5
Převodovka6M (7A)7A
Zdvihový objem [cm3]21433498
Válce/ventily4/46/4
Největší výkon [kW/min-1]125/-268/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/--
Max. rychlost [km/h]230250
Zrychlení 0-100 km/h [s]pod 9,0pod 5,5
Komb. spotřeba [l/100 km]4,46,2

Součástí výbavy Infiniti Q50 je přímé adaptivní řízení, které může být nakonfigurováno, pokud jde o účinek posilovače i ostrost převodu, aby bylo zajištěno, že reakce řízení bude vždy naladěna na jízdní styl a typ vozovky. Na systém dohlížejí tři samostatné řídicí jednotky, které pracují souběžně s mechanickým pákovým řízením na bezpečné spolehlivosti za všech situací.

Nový Q50 je první model, který reprezentuje novou strategii určování názvů vozů Infiniti. Jména všech modelů budou začínat buďto písmenem Q nebo QX (v případě crossoverů). Tato změna se odvolává na předešlé modely Infiniti Q a představuje platformu, která má vyhovovat všem stávajícím i budoucím modelům. Konkrétní dvoumístné číslo bude vyznačovat oblast trhu, do které vůz spadá.

Infiniti Q50 se vznětovým i hybridním pohonem se bude v Evropě prodávat od podzimu 2013 (v závislosti na konkrétní zemi).