Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti v Ženevě 2008

Aleš Jungmann
Diskuze (0)
Přichází přelomový okamžik v segmentu prémiových automobilů. Infiniti vstupuje do Evropy. Co nabízí?

G37

Infiniti G37 vychází z modelu G35 z roku 2003, ale mezitím prošlo faceliftem a verze pro Evropu byla upravena v evropském vývojovém centru Nissanu. Postaveno je na podvozkové plošině Infiniti FM druhé generace.

Model s karoserií sedan se orientuje na individualisticky zaměřené zákazníky. Podvozek, tvořený z hliníkových komponent, je v evropské verzi upraven a byl testován na Nordschleife, anglickém venkově i na německých dálnicích. Kromě dobré ovladatelnosti chce Infiniti prosadit svůj sedan G37 také díky dobrému odhlučnění interiéru a bohaté standardní výbavě, která by měla zahrnovat mnoho, u jiných značek příplatkových položek.

Karoserie má dlouhou kapotu, krátké převisy a ve své třídě nadprůměrný rozvor 2850 mm. Motor V6 o objemu 3,7 litru s variabilním časováním ventilů je kvůli rozložení hmotnosti a nízkému těžišti umístěn co nejdále a nejníže za přední nápravou. Pro verzi Sport je určen systém zatáčení všemi čtyřmi koly 4WAS a diferenciál se zvýšenou svorností, G37x má zase pohon všech kol s rozdělováním momentu v poměru 50:50 až 0:100 ve prospěch zadní nápravy, který se montuje i do dalších modelů Infiniti. Na výběr bude šestistupňová manuální a sedmistupňová samočinná (v USA je jen pětistupňová) převodovka.

G37 Coupé

Coupé má shodný rozvor jako sedan (2850 mm), takže zadní sedadla v kabině s uspořádáním 2+2 nebudou čistě nouzovou záležitostí. Přesto se nejedná jen o dvoudveřovou verzi sedanu, karoserie má zejména v zadní části výrazně odlišný design a celková délka je o 10 cm kratší. Coupé je také o 6 cm nižší. Mohutnější boční linie a rychle klesající střecha nenavozují jen více sportovní dojem, ale podle Infiniti také snižují těžiště.

Po technické stránce nabídne Coupé také systém 4WAS a diferenciál se zvýšenou svorností, navíc ale má brzdový systém, který s rostoucím přetížením zvyšuje tuhost brzdového pedálu, a posilovač řízení s proměnlivým účinkem. Motor i převodovky jsou shodné se sedanem. Také u Coupé je standardní výbava bohatá, takže se G37 v této verzi vlastně stane luxusní alternativou Nissanu 350Z, který ale zatím má menší motor o objemu 3,5 litru.

EX37

Nové Infiniti EX37 sdílí podvozkovou platformu se sedanem a coupé G37 a Nissanem 350Z. Také mnoho dílů v EX37 má svůj původ u G37. Model, který nahradí EX35 má pohonnou jednotku zvětšenou z 3,5 na 3,7 litru. Design EX37 v sobě spojuje extravaganci a sportovní linie, tak jak to známe z většího modelu FX, jehož nástupce měl na letošním autosalonu v Ženevě premiéru. Karoserie je typu crossover s prvky kupé – má dlouhou kapotu, krátké převisy a prudce klesající linii střechy. S tím souvisí i slibovaná výborná aerodynamika.

Motor je benzinový vidlicový šestiválec s variabilním časováním a zdvihem ventilů, který má maximální výkon 228 kW a točivý moment 350 Nm, což je o 6 kW a 7 Nm více než EX35. Umístění motoru je z důvodu snížení těžiště a zlepšení rozložení hmotnosti co nejníže a nejdále za přední nápravou. Místo pětistupňové dostane evropská verze sedmistupňovou automatickou převodovku. Samozřejmostí v této třídě je pohon všech kol, v tomto případě s aktivním rozdělováním momentu v poměru 50:50 až 0:100 ve prospěch zadní nápravy. Díky dlouhému rozvoru je vnitřní prostor v EX37 nadprůměrný, k dalšímu zvýšení jízdního komfortu došlo díky nově vyvinutým tlumičům. Kvůli snížení hmotnosti budou některé díly podvozku z hliníku, stejně tak bude z hliníku přední kapota a na výrobu pátých dveří se použije plastový kompozit. Takto dosažená úspora je proti ocelovým dílům 50 kg a EX37 je tak podle Infiniti jedním z nejlehčích aut ve svém segmentu.

Nové Infiniti zamíří do segmentu, kde zatím vládne BMW X3, ale brzy přijdou nové podobně zaměřené modely jako Mercedes-Benz GLK nebo Audi Q5. EX37 by se mělo zařadit mezi nejrychlejší crossovery na světě, navíc díky použité platformě s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Na hlavních západoevropských trzích se EX37 společně s G37 a novým FX začnou prodávat v říjnu.

FX

Vlajkovou lodí na trzích Západní Evropy se má stát druhá generace modelu FX50, která měla svou premiéru na právě probíhajícím ženevském autosalonu.

Infiniti FX50 se představuje s pětilitrovým osmiválcem, který produkuje výkon 287 kW (390 k) a točivý moment 500 Nm. Síla této pohonné jednotky se přenáší prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky na všechna čtyři kola. Inteligentní pohon všech čtyř kol s rozdělováním momentu v poměru 50:50 až 0:100 ve prospěch zadní nápravy se jmenuje ATTESA-E TS spolupracuje se systémy ESP a TCS. Novinka se může pochlubit také řízením zadní nápravy.

Luxusní SUV nabídne svým cestujícím nejmodernější technologie, jako je DVD navigační systém, parkovací kamera, adaptivní bi-xenonové přední světlomety nebo výkonný audio systém od společnosti Bose.

Prodej na severoamerickém trhu bude spuštěn v červnu a zákazníci v Evropě se dočkají v říjnu. Po osmiválci mají do showroomů dorazit i šestiválcové verze.


Aleš Jungmann
Diskuze (0)