Integra se vrací! Jako prémiový fastback pro USA
Nová Integra debutuje se znaky Acury, prémiové značky Hondy primárně určené pro americký trh. Stejně jako kdysi je postavena na bázi Civicu, už však nejde o klasické kupé.
Honda Integra bývala takovou sportovnější alternativou k modelu Civic, nejvíce se proslavily její třetí a čtvrtá generace z devadesátých let a začátku milénia, dostupné ve formě kupé. Nyní se po letech Honda k tomuto označení vrací. V Číně začíná prodávat Hondu Integra, pro USA je zase určena Acura Integra.
Příchod nové Acury Integra automobilka dopředu avizovala a nyní se tato novinka prezentuje v celé své kráse. Veřejnost se s ní bude moci osobně seznámit na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles, který startuje 17. listopadu dvěma novinářskými dny.
Jak bylo dopředu jasné, nová Integra už nebude dvoudveřovým kupé, jakým se nejvíce proslavila v devadesátých letech, ale pětidveřovým fastbackem. Tím se ale vlastně vrací ke kořenům, vůbec první generace Integry z poloviny osmdesátých let totiž vedle kupé nabízela také pětidveřovou verzi a také čtyřdveřovou.
Sportovnější styl než u Civicu však zůstává zachován. Příď navržena v návaznosti na aktuální stylistický směr Acury je pojata agresivně, se svojí ostře řezanou maskou a nízkými světlomety.
Podle všeho je se Civicem shodný také technický základ, byť to automobilka oficiálně nepřiznala. V útrobách totiž pracuje přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,5 litru, známý právě ze Civicu. Půjde přitom o první turbomotor v historii Integry. Jeho parametry zveřejněny nebyly, očekává se však výkon 149 kW a točivý moment 250 N.m jako v nedávno odhaleném Civicu Si pro americký trh.
Jistotou je každopádně možnost šestistupňového manuálu, který potvrzuje sportovní ambice vozu. Nabídnout má také samosvorný diferenciál.
Acura Integra je v tuto chvíli prezentována jako prototyp, což potvrzuje i výrazný žlutý lak a výrazné polepy. Ztvárnění je ale hodně realistické, a tak se sériové provedení změní jen v detailech. Do prodeje má vůz vstoupit v roce 2022 a na americkém trhu má stát okolo 30.000 dolarů, což je v přepočtu asi 661.000 korun. O výrobu se postará americký závod Marysville v Ohiu, kde se bude vyrábět po boku modelu střední třídy TLX. I to naznačuje, že do Evropy tahle Integra s největší pravděpodobností nedorazí.