Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Integra se vrací. Ale v jiné podobě, než byste asi čekali

David Bureš
Diskuze (0)

Oživování jmen z historie automobilek pokračuje i nadále. Nejnovější reinkarnace se však svým způsobem vrací ke kořenům, byť je tato historie pozapomenuta.

Honda Integra je i pro našince dobře známým automobilem, šlo o kompaktní model, nabízený mezi lety 1985 až 2006 jako sportovnější alternativa k Civicu. Dodnes je známá hlavně kupé verze, Integra ale bývala dostupná také ve formě sedanu a liftbacku. Nyní se slavné označení vrací na scénu.

Integra se ale vrátí v jiné podobě, než byste asi čekali. Už to totiž nebude kupé jako kdysi, ale pětidveřový model. Nabízet ji navíc bude prémiová značka Hondy Acura, pod jejíž hlavičkou se ostatně Integra na americkém trhu nabízela už v minulosti.

Koncepci naznačuje nově zveřejněný snímek nového automobilu, který odhaluje jeho zadní partie. Ty prokazují pětidveřovou karoserii a elegantní design. Vysoko umístěná hrana zavazadelníku pak dokazuje, že spíše než o liftback jako kdysi, půjde o sportovně laděný fastback. Sama automobilka ostatně tvrdí, že nová Integra bude prémiový sportovní kompakt s pozoruhodným pětidveřovým designem. „Jsem nadšený, že mohu říci, že se Integra vrací do řady Acura se stejným duchem zábavy a DNA jako originál,“ doplňuje k tomu ředitel značky Acura Jon Ikeda.

Už dříve Acura zveřejnila snímek předního světlometu novinky. Ten bude nízký, s ostře řezanou grafikou a nápisem Integra pod ním.

Bližší informace o nové Integře zatím neznáme. Mluví se však o využití shodného základu jako v nové Hondě Civic jedenácté generace. Podobně jako v jejím případě by se pod kapotou mohla objevit turbodmychadlem přeplňovaná zážehová patnáctistovka, spekuluje se též o nasazení hybridního pohonu nebo vrcholného dvoulitru z chystaného Civicu Type R. Dá se přitom očekávat, že do Evropy se Acura Integra nedostane a půjde o projekt primárně pro americký trh.

Honda Integra se v nabídce japonské značky poprvé objevila v roce 1985, kdy postupně nahradila model Quint. První generace této sportovnější alternativy k Civicu byla dostupná nejen jako kupé, ale také jako sedan a liftback. V průběhu let se ale nabídka postupně omezila jen na kupé, známé hlavně ve své třetí generaci a čtvrté generaci, pro své sportovní verze Type R. Ta se v USA nabízela jako Acura RSX, vyráběla se do roku 2006, kdy skončila kvůli klesajícímu zájmu o kupé.

Označení Integra mimochodem sama Honda oživila už před pár měsíci, pro kompaktní sedan pro čínský trh, který je bratrem nového Civicu vyráběným tamějším závodem Guanghi-Honda.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme