Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Interiér Fiatu 500L „krátkou“ pětistovku skoro nepřipomíná

Aleš Dragoun
Diskuze (36)
Ač se nové malé MPV 500L představilo staticky již v Ženevě, na první oficiální fotografie interiéru jsme si museli počkat. Není žádným překvapením, že běžné pětistovce není podobný.

V hale Palexpo ostatně Fiat nenechal dovnitř novináře ani nahlédnout a fotit bylo možné pouze přes sklo, auta zůstala zamčená. Vzhledem k tomu, že „Largo“ je postaveno na platformě současného Punta, je vcelku logické, že tu není na 500 prakticky žádná návaznost. Označení tak zůstává hlavně marketingovou záležitostí, byť zvenčí bychom společné stylistické prvky našli – zejména přední část. Exteriér 500L retro nevyznává a o interiéru to platí také. Snad jen plast na palubní desce v barvě karoserie se vrací k menšímu třídveřovému sourozenci.

Jinak tu jde o modernu. U malého MPV také nebyl uplatněn styl oblého čtverce, který najdeme ve stále novotou vonící třetí Pandě, ale spíše elipsy. Pouze prohlubeň před spolujezdcem ji připomíná, je ale menší. A nezapomeňme na volant, který je s „medvídkem“ naprosto shodný. Vše ostatní je odlišné: řadicí páka se nachází na obvyklém místě, není tedy vyvýšená. Střední části vévodí displej informačního systému a navigace, takže ovladače ventilace najdeme pod ním. Jeden z pěti výdechů je umístěn vodorovně uprostřed. Obvyklé „budíky“ jsou před řidičem, jediný centrální přístroj jako u retro 500 se nekoná.

Podle Fiatu novinka převeze bez problémů čtveřici dospělých, vzadu pak budou mít pasažéři dostatek místa pro své hlavy i nohy. Převoz pátého cestujícího je pochopitelně nouzovou záležitostí na krátké trasy, opěrka hlavy i bezpečnostní pás pro něj ovšem nechybí. Výbava bude obsahovat například i prosklenou střechu. V tuto chvíli není jasné který stupeň, zřejmě nejluxusnější Lounge.

Ten by měl mít rovněž palubní desku čalouněnou alcantarou. Dvoubarevné provedení na snímcích představuje prostřední úroveň Pop, kombinací ale bude k dispozici mnohem více. Základní výbava ponese název Easy a zde čekejme o něco jednodušší provedení. Variabilitou včetně zadních sedadel sklopných do roviny (to je přece základ!) se v Turíně také zatím nechlubí.

Konkurent Roomsteru a ostatních malých MPV (měří 4,14 m) se začne prodávat až koncem letošního roku, ceny tedy dosud zůstávají tajemstvím. Kdy přijde na trh již avizovaná prodloužená verze, není známo, Italové ani dosud neodhalili její reálnou podobu.

Aleš Dragoun
Diskuze (36)
20. 4. 2012 10:23
Re: GRAND500
Chybel mi tam rozpacity smajlik.
Kdyz vidim, na co se ted Fiat orientuje - auta mala az nejmensi... To jsou konce.
19. 4. 2012 16:51
Re: GRAND500
Nemám.
19. 4. 2012 15:44
Re: nadhera
Původní zadání brouka bylo levné auto pro masy, k tomu se nové pojetí neblíží ani náhodou. Ještě bych to chápal, kdyby to stálo stejně jako podobně veliká auta, ale takhle...
19. 4. 2012 15:14
Re: Panda 2.0
Vzhled budíků mi nevadí, jenom nevím, jestli v noci svítí celé mezikruží. To by mi vadilo více. Kladně hodnotím, že se konečně někdo odhodlal vyhodit ty příšerné a nepraktické kelímky nebo tubusy kolem nich.
19. 4. 2012 13:04
hmm
Za sebe musím říct, že se mi ten interiér takhle na fotkách nelíbí:
To co sem kritizoval u hyundaie a Kii a dalších už se bohužel v hojné míře vyskytuje i tady....
1) svislé výdechy ventilace
2) nekomfortní a nelogické ovladače klimatizace, kdy opravdu co je tam nastaveno se na tom otáčecím kolečku snad jen dá odtušit, rozhodně ne v těch míéstech "vyčíst".
3) Žádné barevné sladění displayů na palubní desce, vypadá to tedy jako laciný výrobek pro H/K

Zbytek už je lepší, ale bohužel tady ten příklon k H/K nechápu... Mohou za to snad stejní dodavatelé a cena. Pro mě je to jednoznačně zklamáním.

Škoda. Je mi to líto.