Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italové chystají poctu Ferrari 288 GTO a jeho nedávno zesnulému tvůrci

Filip Melich Filip Melich 6. 9. 2022 • 01:40
13
2
Zobrazit náhledy (13)
Automobili Maggiore GranTurismO Automobili Maggiore GranTurismO Automobili Maggiore GranTurismO Automobili Maggiore GranTurismO Automobili Maggiore GranTurismO Automobili Maggiore GranTurismO Automobili Maggiore GranTurismO Automobili Maggiore GranTurismO

Společnost Automobili Maggiore staví restomody na základě Ferrari 308. Nyní pracuje na rozšíření produkce o poctu Ferrari 288 GTO, stejně jako jejímu nedávno zesnulému tvůrci.

Italská společnost Automobili Maggiore se aktuálně zabývá stavbou restomodů na základě Ferrari 308, kterým říká 308M. M, protože Magnum, respektive v originále Magnum P.I., chápeme? Kromě toho v Automobili Maggiore chystají poctu ikonickému Ferrari 288 GTO, která bude také restomodem. Tak trochu.

Vzhledem k vzácnosti a hodnotám Ferrari 288 GTO je asi všem jasné, že není možné jen tak vzít nějaké 288 GTO a začít do něj řezat. Místo toho v Automobili Maggiore za základ „restomodu“ použijí model 308, se kterým mají dostatek zkušeností. Výsledné auto se bude jmenovat GranTurismO, což je hra se zkratkou GTO, jež sama o sobě znamená Gran Turismo Omologata.

Nepůjde však jen o poctu 288 GTO jako takovému, ale také jejímu tvůrci. Nicola Materazzi byl italským strojním inženýrem, který se podílel na vývoji nejen Ferrari 288 GTO, ale jako vedoucí inženýr měl na starosti také vývoj Ferrari F40, nebo později z pozice technického ředitele zaštiťoval vývoj Bugatti EB110. Materazzi dokonce s Automobili Maggiore na projektu GranTurismO spolupracoval, než zhruba přede dvěma týdny zesnul ve věku 83 let.

Video se připravuje ...
Pohon GranTurismO bude zajišťovat 2,9litrový vidlicový osmiválec z Ferrari 308 doplněný o dvojici turbodmychadel. Cílem je výkon kolem 600 koní, což je ve srovnání s Ferrari 288 GTO o polovinu více. Oproti dárcovskému Ferrari 308 je to výkon více než dvojnásobný. Vzhledem ke zvýšenému výkonu bude upravena celá řada komponent motoru, přičemž původní zůstane pouze kliková skříň.

V Automobili Maggiore předpokládají, že po všech úpravách bude 2,9litrový osmiválec zhruba o 30 % menší než původní jednotka, takže jej budou moci do vozu nainstalovat podélně – ve Ferrari 308 je totiž motor standardně uložen napříč. Kromě toho auto dostane nový šestistupňový manuál, zavěšení kol vyrobené ze slitiny hliníku, která se používá při stavbě letadel (Ergal), nebo rozšířený rozchod kol a brzdy Brembo.

Boční okénka za dveřmi nahradí sání, osazena budou nová pětipaprsková kola, zadní světla připomenou moderní produkci značky Ferrari a panely karoserie budou z karbonu. To je jen několik z nových či upravených částí, které auto v rámci kompletní transformace dostane. Nevíme však, jak bude vypadat interiér, protože zatím existují pouze rendery exteriéru a zmenšenina auta v měřítku 1/8. Italská společnost však slibuje moderní vnitřek s historickými odkazy a širokými možnostmi individualizace.

Kolegům z britského webu Pistonheads, kteří na nový projekt Automobili Maggiore upozornili, tvůrci sdělili plány na výrobu devatenácti exemplářů. Zatím však nebyl oznámen start produkce, ani základní cena GranTurismO. Naznačili alespoň, že by s výrobou snad mohli začít koncem roku 2023.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Pavel_D
8. 9. 2022 10:39
Paráda
moc pěkný
Avatar - Dinar
7. 9. 2022 12:47
Jako velký
fanoušek restomodů tleskám, tahle novodobá 308 je prostě nádhera. :-) :yes: :yes: