Iveco Trakker Limited Edition Dakar: Oslava vítězství
Světová premiéra Iveco Trakker Limited Edition Dakar se uskutečnila v Paříži na 9. ročníku mezinárodního veletrhu Intermat 2012 konaném ve dnech 16. až 21. dubna 2012.
Série 502 vozidel je věnována úspěchu, kterého dosáhly nákladní automobily Iveco holandského týmu De Rooy v rallye Dakar 2012 pořádané v Latinské Americe.
Pro vítězství v rallye Dakar 2012 v kategorii kamionů si dojel Gerard De Rooy se speciálem Iveco s kabinou z modelové řady Powerstar vyráběnou pro Austrálii.
Na druhé pozici skončil jeho týmový kolega Hans Stacey v Ivecu Trakker 4x4 Evolution 2 a stejný vůz dovedl do cíle na šesté pozici i Miki Biasion. Právě tento dvounásobný mistr světa v rallye z let 1988 a 1989 se v Paříži zúčastnil slavnostního odhalení nové limitované edice.
Iveco Trakker Limited Edition Dakar se závodním speciálům z rallye Dakar 2012 nepřibližuje pouze specifickým zeleným lakem nebo polepy na kabině, ale má podle automobilky využívat i některá technická řešení, která byla otestována právě při náročné soutěži.
Spolu se zeleným lakem a polepy bude pro všechny vozy Trakker Limited Edition Dakar standardem rampa se čtyřmi přídavnými světly na střeše kabiny a sedadla, jejichž boky jsou čalouněna zelenou látkou, zatímco prostřední část sedáku i opěradla s integrovanou opěrkou hlavy jsou černé.
Zákazníci, kteří si budou vozidla z limitované edice objednávat mohou volit z konfigurace náprav od 4x2 až pro 8x8.
Nabídka pohonných jednotek zahrnuje šestiválcové motory Cursor 8 o objemu 7,79 l a Cursor 13 o objemu 12,88 l. Tyto agregáty poskytují výkony od 228 kW (310 k) do 368 kW (500 k) a točivý moment od 1300 do 2300 Nm. K dispozici jsou manuální (s 9 až 16 stupni) nebo automatické (s 12 až 16 stupni) převodovky.
Standardem jsou kotoučové brzdy vpředu a bubnové brzdy vzadu spolu se systémem ABS nastaveným pro jízdu v terénu. Verze s pohonem všech kol mají bubnové brzdy Duo Duplex na všech kolech.
Vozy z limitované edice bude možné objednat s různými typy odpružení náprav. K dispozici je mechanické s parabolickými nebo semieliptickými pružinami. Pro vyšší komfort je k dispozici vzduchové odpružení pro zadní nápravy.