Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar Classic nádherně zrenovoval a upravil klasický roadster XK120

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 13. 5. 2019
32
Zobrazit náhledy (32)
Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120 Jaguar XK120

Jaguar Classic se pochlubit renovací roadsteru XK120, jehož konečná podoba je výsledkem spolupráce s jeho majitelem, jímž je David Gandy, populární a úspěšný mužský model.

Jaguar se pečlivě stará o svou slavnou minulost a rád ji světu připomíná prostřednictvím řady akcí, z nichž k těm nejatraktivnějším patří oživování klasických modelů. Díky těmto krokům jsme se dočkali výroby šesti nových E-Type Lightweight, devíti XKSS, deseti E-Type a pětadvaceti exemplářů D-Type.

Britská značka je prostřednictvím své divize Jaguar Classic samozřejmě připravena uspokojit i zájemce o renovaci nebo dokonce modernizaci i jiných vozů ze své minulosti. Nejnovějším důkazem je roadster Jaguar XK120, jehož majitelem je David Gandy, který patří mezi nejvyhledávanější mužské modely a byl řadu let tváří značky Dolce & Gabbana.

David Gandy je velkým obdivovatelem vozů značky Jaguar a pro model XK120 se maximálně nadchl v letech 2013 a 2014, kdy měl právě díky divizi Jaguar Classic, používající tehdy ještě označení Jaguar Heritage, možnost tento vůz řídit v rámci slavného závodu historických vozů Mille Miglia.

Jaguar Classic za základ pro vůz Davida Gandyho použil roadster XK120 z roku 1954, který se v Kalifornii dochoval v původním stavu bez předchozích renovací. Proměna tohoto vozu ve výsledný roadster inspirovaný odlehčenými závodními verzemi XK120 Lightweight zabrala během jedenácti měsíců celkem 2700 pracovních hodin.

David Gandy si přál vůz, s nímž bude možné startovat v závodech historických vozů a právě tomu odpovídají provedené úpravy. Řadový šestiválec o objemu 3,4 l byl během pěti a půl měsíce kompletně přestavěn a výsledkem je pohonná jednotka s vyšší odolností i výkonem. Namísto původních 132 kW (180 k) má tento motor nyní nejvyšší výkon 166 kW (225 k).

Na úpravy motoru navazuje i použití nového dvojitého výfukového systému, odolnější čtyřstupňové převodovky s kratšími drahami řazení a výkonnější brzdový systém s kotouči vpředu a bubny vzadu. Podvozek je navíc osazen plně stavitelnými tlumiči, aby mohl být upravován podle konkrétních akcí, jichž se bude vůz účastnit.

David Gandy se mimo jiné podílel i na vzniku finální podoby jeho vozu. Jaguar se díky tomu dočkal hlubokého černého laku karoserie a dvojice nízkých větrných štítku namísto původního čelního skla. Vkusu a potřebám majitele byl přizpůsoben interiér a to prostřednictvím menšího 15palcového volantu a sedadla řidiče usazeného na míru podle výšky řidiče.  

Jaguar Classic již hotový roadster XK120 předal šťastnému majiteli a připravuje se na další projekty, jejichž výsledkem budou podobně nádherné vozy.

Zdroj: Jaguar Classic

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku