Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar Classic nádherně zrenovoval a upravil klasický roadster XK120

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Jaguar Classic se pochlubit renovací roadsteru XK120, jehož konečná podoba je výsledkem spolupráce s jeho majitelem, jímž je David Gandy, populární a úspěšný mužský model.

Jaguar se pečlivě stará o svou slavnou minulost a rád ji světu připomíná prostřednictvím řady akcí, z nichž k těm nejatraktivnějším patří oživování klasických modelů. Díky těmto krokům jsme se dočkali výroby šesti nových E-Type Lightweight, devíti XKSS, deseti E-Type a pětadvaceti exemplářů D-Type.

Britská značka je prostřednictvím své divize Jaguar Classic samozřejmě připravena uspokojit i zájemce o renovaci nebo dokonce modernizaci i jiných vozů ze své minulosti. Nejnovějším důkazem je roadster Jaguar XK120, jehož majitelem je David Gandy, který patří mezi nejvyhledávanější mužské modely a byl řadu let tváří značky Dolce & Gabbana.

David Gandy je velkým obdivovatelem vozů značky Jaguar a pro model XK120 se maximálně nadchl v letech 2013 a 2014, kdy měl právě díky divizi Jaguar Classic, používající tehdy ještě označení Jaguar Heritage, možnost tento vůz řídit v rámci slavného závodu historických vozů Mille Miglia.

Jaguar Classic za základ pro vůz Davida Gandyho použil roadster XK120 z roku 1954, který se v Kalifornii dochoval v původním stavu bez předchozích renovací. Proměna tohoto vozu ve výsledný roadster inspirovaný odlehčenými závodními verzemi XK120 Lightweight zabrala během jedenácti měsíců celkem 2700 pracovních hodin.

David Gandy si přál vůz, s nímž bude možné startovat v závodech historických vozů a právě tomu odpovídají provedené úpravy. Řadový šestiválec o objemu 3,4 l byl během pěti a půl měsíce kompletně přestavěn a výsledkem je pohonná jednotka s vyšší odolností i výkonem. Namísto původních 132 kW (180 k) má tento motor nyní nejvyšší výkon 166 kW (225 k).

Na úpravy motoru navazuje i použití nového dvojitého výfukového systému, odolnější čtyřstupňové převodovky s kratšími drahami řazení a výkonnější brzdový systém s kotouči vpředu a bubny vzadu. Podvozek je navíc osazen plně stavitelnými tlumiči, aby mohl být upravován podle konkrétních akcí, jichž se bude vůz účastnit.

David Gandy se mimo jiné podílel i na vzniku finální podoby jeho vozu. Jaguar se díky tomu dočkal hlubokého černého laku karoserie a dvojice nízkých větrných štítku namísto původního čelního skla. Vkusu a potřebám majitele byl přizpůsoben interiér a to prostřednictvím menšího 15palcového volantu a sedadla řidiče usazeného na míru podle výšky řidiče.  

Jaguar Classic již hotový roadster XK120 předal šťastnému majiteli a připravuje se na další projekty, jejichž výsledkem budou podobně nádherné vozy.

Zdroj: Jaguar Classic

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme