Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XF: Druhá generace přijede za půl roku do New Yorku

Michal Fokt
Diskuze (15)
Dlouhověkost Jaguaru XF bude ukončena příští rok, kdy se představí jeho druhá generace. Do prodeje půjde na podzim 2015.

Ve vyšší střední třídě se zase tak úplně nehraje na klasický pětiletý životní cyklus aut, použití nejmodernější techniky a materiálů předurčuje tyto vozy k pomalejšímu stárnutí. Výjimkou není ani Jaguar XF, který zanedlouho oslaví sedm let prodeje a nakonec se dočká zhruba sedm a půlročního působení na trhu.

Jaguar oznámil, že druhá generace modelu XF bude světu představena na New York Auto Show v březnu příštího roku a současně určitě také o pár dní později v Ženevě a prodej bude zahájen zkraje podzimu 2015. Britská značka je potěšena nadšeným přijetím modelu střední třídy XE a tak není divu, že Autocar přišel s informací, že větší XF z něj bude stylisticky vycházet a bude tedy ostřejší a sportovnější, než současný XF, jenž sázel v první řadě na eleganci. Tímto krokem si současně Jaguar upevní svou firemní identitu, s níž má údajně momentálně trošku problémy, zejména na rozvojových trzích. Model XE prý také poslouží jako inspirace pro interiér nového XF, pochopitelně s rozdílem, odpovídajícím dané kategorii a to včetně nové generace infotainmentu s velmi propracovaným hlasovým ovládáním.

Zatímco současné XF je zhruba o 50 kg těžší, než vozy německé konkurence, použití (mimo jiné) nové hliníkové platformy iQ přinese úsporu 50-100 kg a to i přesto, že bude nové XF o něco větší. Se snížením hmotnosti pomůže i nová generace motorů, které jsou až o 80 kg lehčí, než dosavadní jednotky původem od Fordu.

Jaguar se bude snažit profilovat v každém segmentu pozici nejsportovnějšího dostupného modelu a zaujmout tak pozici, kterou v posledních letech vyklidilo BMW, s čímž souvisí i zachování modelů XFR a XFR-S s osmiválcem o výkonu kolem 600 koní coby pevné součásti portfolia. Souběžně s novou generací se ještě přibližně dva roky bude prodávat kombi XF Sportbrake, které bude opět nahrazeno s určitým zpožděním, byť asi menším, než posledně.

Michal Fokt
Diskuze (15)
Avatar - Barrichello
10. 12. 2014 20:08
Re: No sem zvědav
Jo to věřím, kompresor je fajn věc, měl sem ho v XJ u té 4,2. I u V6 to musí být příjemný.

No já mam ted 311 HP a taky 4x4, takže dost podobný, akorát bez toho kompresoru >:D
10. 12. 2014 16:32
Re: No sem zvědav
ja som skúšal na jazdách v Jaguari XFR-S..je to síce drahé ale ako zážitok to stojí za to..som benzínový preto mi to auto neskutočne sadlo.ten zvuk, sila to všetko má svoje čaro..ale pokial by si chcel uvažovať o benzínovom XF do budúcna, vyskúšaj si 3.0 V6 benzín s kompresorom..sily to má dosť(340k) a navyše to má aj pekný zvuk.. :-)..plus ako jediná motorizácia zatial ponúka náhon na všetky štyri.. :-)
Avatar - Pekelná Micinka
10. 12. 2014 15:36
Re: Good luck
No jo, ale tak to je trademark Cadillacu. Jaguar to má jinak, ale proč to tak odflákli, když jiné značky, konkrétně tedy hlavně BMW a Audi to umí tak nějak lehčeji, tomu nerozumím.
Avatar - Barrichello
10. 12. 2014 15:09
Re: Good luck
no spíš na Cadillac, tak to bylo myšleno. Někdz je v jednoduchosti krása, nejen genialita :-)
Avatar - Barrichello
10. 12. 2014 15:08
Re: No sem zvědav
Akorát zvuk a ta spolehlivost asi budou trochu někde jinde. Zvláště v příadě starého 2,7 D, ta 3,0 už je prý lepší a novější 2,2 zas nějak nekamarádí s automatem od ZF a řadí to jak chce (čti totálně zmateně).

Takže v reálu na výběr akorát to 3,0D.

A z benzínu stará 4,2 atmosféra či kompresor a pak 5,0 atmoška či kompresor.

4,2 sem měl v XJ, je to stejný motor a právě ty problémy kolem elektriky mě odradily, navíc u XF ještě údajně zlobí vysouvací kolečko voliče převodovky a ještě něco.

A 5ti litry sou k mání jen dva rok starý kousky za dva mega >:D