Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XS: Kompaktní sedan dostane techniku sportovního F-Type

Diskuze (45)
Nabídka sedanů střední třídy s pohonem zadních kol se během dvou až tří let rozroste o nový model Jaguar.

Jaguar se připravuje znovu vstoupit do střední třídy. Tento záměr je známý nejméně rok, teď ale máme kromě neoficiální skici k dispozici i nové informace. Model, označovaný zatím jako XS, opět vyzve na souboj BMW řady 3. Tentokrát ale vsadí na pohon zadních kol a zřejmě nabídne i stále žádanější 4x4.

V pozadí je samozřejmě myšlenka zapomenout na neúspěch modelu X-Type a poučit se z tehdejších chyb. Design proto bude progresivní (to proto zdvořilé odmítnutí Bertoneho návrhu Jaguar B99), technika nebude uznávat kompromisy.

Hliníková modularita

To znamená žádné sdílení platforem s mainstreamovou produkcí. Místo toho Jaguar dál pracuje na své konstrukci samonosné hliníkové karoserie, kterou přivedl do sériové výroby jako první v roce 2003.

Proti současnému stavu ale vsadí na modulární konstrukci. Modely XJ a XK totiž sice oba mají hliníkovou karoserii, vývoj však probíhal do značné míry odděleně. U XJ je proto skelet nýtovaný, zatímco u XK lepený.

Nová generace modelů má přinést větší unifikaci, která sníží náklady na vývoj a výrobu. Prvním zástupcem této rodiny bude malý roadster F-Type. Sedan XS z něj bude technicky vycházet, stejně jako příští generace cestovního modelu XK.

Nové motory

Jaguar Land Rover otevře v roce 2014 novou továrnu na benzinové a dieselové čtyřválce. Jde o motory z vlastního vývoje, které postupně nahradí aktuálně používaný turbodiesel 2,2 litru a přeplňovaný benzinový motor 2,0 litru – oba sdílené s Fordem.

Právě XS by měl být jedním z prvních modelů s novými čtyřválci, zatímco například v Range Roveru Evoque by měly současné motory vydržet ještě nejméně tři roky.

Kromě řadových čtyřválců dostane nový sedan zřejmě i kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec z modelu F-Type. O dalším vývoji dieselového šestiválce, který je dnes klíčovou motorizací v prémiovém segmentu, zatím nemáme žádné informace. Jaguar však téměř jistě motor tohoto typu také nabídne.

Diskuze (45)
7. 6. 2012 17:10
Re: Jagos
Jezdim s Xf.Je i na MAcz.
Ale nejsem zadny spisovatel.
Na to tu jsou jini.
To pekelna micinka : tvuj predchozi pouzivany obrazek byl hezci :-)
Tak nejak se na nej lepe koukalo >:D
7. 6. 2012 14:23
Re: Jagos
A to jezdis v XF nebo XJ (pokud to neni tajne :-) )?
Avatar - Pekelná Micinka
7. 6. 2012 11:31
Re: Super
:-) :yes:
7. 6. 2012 10:42
Re: Podobný větším řadám
Jo souhlas byla to jeste tenkrat od fordu troufalost obleci mondeo do saticek od jaga a chtit za nej klidne 1,2 mega.V takovem kousku jsem sedel a tu hodnotu to opravdu nemelo.to byl jeden pruser a druhy nespolehlivos s-typu. Ja sam za sebe muzu rici, ze od Xf pres Xj po faceliftovane Xk jde kvalita a spolehlivost nahoru. Jen tak dale.
7. 6. 2012 10:18
Re: Podobný větším řadám
X-Type propadl hlavně kvůli konzervativnímu pojetí a nepřijetí klientů. Problém byl vnější i vnitřní vzhled, už v době představení zastaralý a technika Mondea.
Svěží styl aktuálních řad by neměl být takovým problémem.

S Evoque souhlas. Jsem zvědav jak dopadne aplikace "evokovských" prvků na tradiční RR.