Jaguar XS: Kompaktní sedan dostane techniku sportovního F-Type
Jaguar se připravuje znovu vstoupit do střední třídy. Tento záměr je známý nejméně rok, teď ale máme kromě neoficiální skici k dispozici i nové informace. Model, označovaný zatím jako XS, opět vyzve na souboj BMW řady 3. Tentokrát ale vsadí na pohon zadních kol a zřejmě nabídne i stále žádanější 4x4.
V pozadí je samozřejmě myšlenka zapomenout na neúspěch modelu X-Type a poučit se z tehdejších chyb. Design proto bude progresivní (to proto zdvořilé odmítnutí Bertoneho návrhu Jaguar B99), technika nebude uznávat kompromisy.
Hliníková modularita
To znamená žádné sdílení platforem s mainstreamovou produkcí. Místo toho Jaguar dál pracuje na své konstrukci samonosné hliníkové karoserie, kterou přivedl do sériové výroby jako první v roce 2003.
Proti současnému stavu ale vsadí na modulární konstrukci. Modely XJ a XK totiž sice oba mají hliníkovou karoserii, vývoj však probíhal do značné míry odděleně. U XJ je proto skelet nýtovaný, zatímco u XK lepený.
Nová generace modelů má přinést větší unifikaci, která sníží náklady na vývoj a výrobu. Prvním zástupcem této rodiny bude malý roadster F-Type. Sedan XS z něj bude technicky vycházet, stejně jako příští generace cestovního modelu XK.
Nové motory
Jaguar Land Rover otevře v roce 2014 novou továrnu na benzinové a dieselové čtyřválce. Jde o motory z vlastního vývoje, které postupně nahradí aktuálně používaný turbodiesel 2,2 litru a přeplňovaný benzinový motor 2,0 litru – oba sdílené s Fordem.
Právě XS by měl být jedním z prvních modelů s novými čtyřválci, zatímco například v Range Roveru Evoque by měly současné motory vydržet ještě nejméně tři roky.
Kromě řadových čtyřválců dostane nový sedan zřejmě i kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec z modelu F-Type. O dalším vývoji dieselového šestiválce, který je dnes klíčovou motorizací v prémiovém segmentu, zatím nemáme žádné informace. Jaguar však téměř jistě motor tohoto typu také nabídne.