Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak si Dacia Jogger poradí s plně naloženou kabinou? Tříválec má co dělat

Jan Zajíc
Diskuze (14)

Dacia Jogger je auto, které nabízí pozoruhodnou kombinaci praktičnosti a dostupnosti. K dispozici je však pouze s litrovými tříválcovými motory.

Zájemci mohou sáhnout po jednotce TCe 100 ECO-G, která dokáže spalovat také LPG a poskytuje maximální výkon 74 kW a nejvyšší točivý moment 170 Nm, nebo po motoru s označením TCe 110 s 81 kW a 200 Nm. V obou případech řidič pracuje s šestistupňovou manuální převodovkou.

Malé tříválce už od představení vozu vzbuzují v některých lidech jisté pochybnosti, jestli na velký Jogger stačí. Zvlášť když si nejnovější Dacii můžeme pořídit v sedmimístné verzi, takže se dá předpokládat, že vůz bude jezdit výrazně zatížen. Částečnou odpověď nyní nabízí Mat Watson z webu Carwow, který vzal Jogger se silnějším motorem a podrobil ho několika zajímavým zkouškám. Jejich smyslem bylo zjistit, co s autem udělá právě výrazné obsazení kabiny.

Nejprve se Mat zaměřil na akceleraci z klidu na 60 mil za hodinu, což je 96 km/h, a na čas potřebný ke zdolání čtvrtiny míle (0,4 km). Dacia mimochodem uvádí, že sedmimístný Jogger zrychlí z nuly na sto za 11,2 sekundy.

Watson nejprve do sprintu vyrazil sám, i s řidičem vůz vážil 1280 kg. Výsledkem bylo zrychlení na 96 km/h za 11,34 sekundy, čtvrtmíli dal Mat za 18,51 sekundy.

Po tomto pokusu Brit postupně přidával pasažéry - nejprve tři, pak další dva - a nakonec dodal ještě náklad - 200 kg do kufru. A opět měřil časy. V nejtěžší "konfiguraci" Jogger vážil 1967 kg, akceleroval na 96 km/h za 16,43 sekundy a čtvrtmíli pokořil za 21,24 sekundy.

Následoval test brzd, který dopadl velice zajímavě. Dacia totiž vždy dokázala z 60 mil za hodinu (96 km/h) zastavit na 36 metrech. Tedy bez ohledu na zatížení.

Rozdíly mezi prázdnou a naloženou kabinou se ale projevily v další zkoušce, která měla odhalit dopady na ovladatelnost. Mat k tomu zvolil slalom na čas. Zatímco sám ho projel za 12,12 sekundy, s plně obsazeným autem (1967 kg) mu to trvalo 13,96 sekundy. Asi nemusíme zdůrazňovat, že přidaná hmotnost měla na jízdní vlastnosti výrazný vliv.

Zajímavý byl také test spotřeby. Watson vyrazil na ovál, na němž nastavil tempomat na 70 mil za hodinu (asi 113 km/h) a v tomto tempu ujel 4 míle (asi 6,4 km). Jogger pouze s řidičem zvládl úsek s průměrem 5,6 l/100 km, plně obsazený (opět oněch 1967 kg) za 6,1 l/100 km.

Nejvíc se ale tříválec nadřel při závěrečných rozjezdech do prudkého stoupání. Kombinace sedmi lidí v kabině a 200kg nákladu v zavazadelníku dala Dacii opravdu zabrat a rozjezd s následným pokořením stoupání zvládla až na třetí pokus. Díky videu z netradiční zkoušky se můžete přesvědčit sami, že měla opravdu co dělat.

Jan Zajíc
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - kari.laz
2. 9. 2022 13:43
Re: Pane redaktore,
A za cenu dvou běžných Joggerů :D
2. 9. 2022 12:12
Re: Re: Pane redaktore,
A budu ju chciet aj predat? Ci len zase obrazok v katalogu
Avatar - Ozzman
2. 9. 2022 11:51
Re: Pane redaktore,
Oooo tak pardon, že nemám načtené veškeré novinky, co možná někdy budou... ohledně Dacie :D Doteď to bylo pokud vím tak, že Renault si lepší pohony schovával pro své auta, nebo se snad někdy v minulosti u Dacie objevovaly ty nejnovější motorizace Renaultu ? Ukažte mi příklad místo těhle jízlých blbostí... děkuji
2. 9. 2022 11:25
Re: Pane redaktore,
pan je odbornik , ktory vyjadruje pocity :yes:

keby ste sa v yjaqdrovali k niecomu, co mate aspon trochu sajn, vedeli by ste ze uz minuly rok na predstaveni Joggera, Dacia ohlasila hybridnu verziu s automatom na 2023.
Avatar - Ozzman
2. 9. 2022 10:23
Re: Pane redaktore,
No, kdyby tam bylo 1,5Dci, je to samozřejmě lepší :D A pochybuji, že by tam Renault narval nějakej jeho moderní silnější pohon, ať už benzin, naftu, nebo hybrid či elektro.