Jak vznikal design Cupry Terramar? Designéři to ukazují v novém videu
Pro vznik modelu vlajkové Cupry Terramar v reálné velikosti je potřeba přibližně pět tisíc kilogramů hlíny.
Nová vlajková Cupra Terramar se u nás začala prodávat už během loňského října a je normálním rodinným autem pro všechny typy uživatelů. Stylovější španělský sourozenec Škody Kodiaq je údajně posledním modelem značky s čistě spalovacími motory. Novinka současně láká na atraktivní styling, vycházející z nejnovějšího designového jazyka značky, jehož vznik nám v novém videu ukazuje Alberto Torrecillas, designér věnující se exteriérům.
U každého modelu si návrháři nejprve musí nakreslit svou nápaditou myšlenku, kterou následně přenášejí do digitálního podoby. Díky tomu mohou pochopit jeho velikost v prostoru, a pokud chtějí pokračovat, musí si vyrobit model v reálném měřítku pro pokračování dalších fází. I v dnešních dnech se kvůli tomuto účelu používá stará dobrá hlína.
Na zveřejněných fotografiích a videu můžeme vidět hliněný model v měřítku 1:1 s pravou polovinou připomínající skutečný vůz, zatímco na levé straně je odhalená hlína. Cupra pro tuhle maketu terramaru potřebovala přibližně pět tisíc kilogramů hlíny, kterou ofrézovala podle přesných parametrů do základního tvaru. Designéři pak ručně opracovávají její povrch a leští plochy, aby s milimetrovou přesností dosáhli požadovaných tvarů.
Dodnes jsou hliněné makety nezbytnou součástí vytváření nových designů, protože umožňují práci i s těmi nejmenšími detaily, a zároveň odhalují důležitou hru světel a stínů. I to je důvod, proč vinylový povrch na pravé straně modelu připomíná produkční vůz. Práce s hliněnými modely zároveň dává designérům odpovědi, zda jejich design bude fungovat v reálném světě, a navíc si každou změnu mohou hned prohlédnout.
