Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak zachránit vytrvalostní závody? Závodní prototypy mají nahradit hypersporty

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 12. 6. 2018 • 22:41
16
1
Zobrazit náhledy (16)
Aston Martin Valkyrie AMR Pro Aston Martin Valkyrie AMR Pro Aston Martin Valkyrie AMR Pro Aston Martin Valkyrie AMR Pro Aston Martin Valkyrie AMR Pro Aston Martin Valkyrie AMR Pro Aston Martin Valkyrie AMR Pro Aston Martin Valkyrie AMR Pro Aston Martin Valkyrie AMR Pro Aston Martin Valkyrie AMR Pro Aston Martin Valkyrie AMR Pro
Mezinárodní automobilová federace představuje koncept, jenž by mohl přivést velké automobilky zpět do světa vytrvalostních závodů.

Podnik World Endurance Championship to v posledních letech nemá jednoduché, když vrcholnou třídu LMP1 opouští jedna velká značka za druhou. Před dvěma lety dalo vytrvalostním závodům sbohem Audi, o rok později se přidalo Porsche. Z velkých automobilek tak ve špičkové kategorii WEC zůstává jen japonská Toyota.

Mezinárodní automobilová federace, pod jejíž křídla šampionát spadá, hledá řešení tohoto problému. A zdá se, že vykročila správným směrem. Během výročního setkání ve filipínském městě Manila totiž představila myšlenku, jež by se v roce 2020 mohl stát spásou soutěže. Závodní prototypy LMP1 prý nahradí hypersporty!

Celý projekt je ve fázi konceptu, tudíž FIA zatím nehovořila o žádných požadovaných technických specifikacích. Ale co byste řekli na soutěž, kde vedle sebe bojují AMG Project One, Aston Martin Valkyrie AMR Pro, Bugatti Chiron, Koenigsegg Regera, McLaren Senna GTR a další? Za nás určitě zajímavý nápad…

Kromě návratu velkých značek chce Mezinárodní automobilová federace jednodušší koncepci hybridních pohonných jednotek a hlavně o čtvrtinu nižší finanční výdaje. Cílem je taktéž propojení technologií závodních aut s běžnými vozy, aby se znalosti získané z vytrvalostních závodů daly aplikovat i na běžné silnice.

Na vývoji konceptu se podílely značky Aston Martin, Ferrari, Ford, McLaren či Toyota. Pokud by se pořadatelům skutečně podařilo snížit náklady na čtvrtinu (což znamená zhruba 25 milionů dolarů), vyrovná se náročností provozu špičkovému týmu zámořské IndyCar a pro velké značky se opět stane atraktivní soutěží.

Více bychom se o oživění soutěže mohli dozvědět v průběhu tohoto týdne před startem čtyřiadvacetihodinovky Le Mans, kdy je naplánována tisková konference Automobile Club de l'Ouest, hlavních organizátorů jednoho z nejslavnějších podniků vůbec.

Kromě vytrvalostních závodů se FIA na sjezdu zaobírala i problematikou dalších soutěží. Schválila aerodynamické změny monopostů Formule 1, které mají od roku 2019 přinést více předjíždění. Ohromnou novinkou je i zpráva, že světový šampionát v rallycrossu bude od roku 2020 čistě elektrický! „Nesníme o elektrických autech, ale pokud elektřina představuje budoucnost všech vozů, měli bychom se přizpůsobit. Rallycross je pro to ideální. Krátké závody s obrovskou porcí výkonu, rychlá auta a intenzivní boj,“ komentoval rozhodnutí závodník Sébastien Loeb.

Související články

13. 6. 2018 10:10
FIA vede motorsport neomylně
do p..ele. Nejprve nesmyslná diesel-hybrid monstra ve WEC, pidi motory s rekuperací v F1 a teď, klenot nad klenoty, totální zprznění rallyecrossu. Který dickhead mohl vymyslet takovou 3,14159čovinu? Copak rallye nebo autokros jezdí nějaké bateriové ještěrky? Nejvyšší čas se na FIA a její dobrotrusové nápady vykašlat a založit nezávislé podniky, které budou provozovat skutečný MOTORSPORT! Amerika budiž nám v tomto vzorem.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku