Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je vám 600 koní Audi RS 6 Avant málo? Úpravce posouvá možnosti kombíku na nesmysl

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Šest stovek koní v rodinném kombi je porce, jejíž potenciál asi jen tak někdo nevyčerpá. Společnost ABT má ale jiný názor a z RS 6 Avant dělá ještě větší bestii.

Koncern Volkswagen představil v posledních měsících několik horkých novinek a dvorní úpravce v podobě společnosti ABT má plné ruce práce. Naposledy si firma vzala do parády novinky Audi. Nejprve model RS 7, později kombík RS 6 Avant. Na vůz s označením RS6-R lákala již v prosinci minulého roku, nyní jej odhalila kompletně. A tvůrci znovu předvedli neskutečnou práci.

Už sériové RS 6 Avant vypadá jako pořádná bestie. ABT to ale přišlo málo, takže se rozhodlo nasadit některé přepracované části karoserie. Využilo přitom uhlíkových vláken, aby byla hmotnost komponent co možná nejnižší. Vyjma minimálně desítky nových externích dílů jsou inovací také vlastní dvaadvacetipalcová kola z lehkých slitin. Vzadu si můžete všimnout dvojice dvojitých kulatých koncovek výfuku, zapracovalo se také na odpružení a řízení.

To nejlepší ale teprve přijde. Sériové RS 6 Avant pohání čtyřlitrový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel spolupracující se 48voltovou palubní sítí. Výsledkem je maximální výkon 441 kW (600 k) a 800 newtonmetrů točivého momentu. Z klidu na stovku potřebuje vůz 3,6 sekundy a omezovač vás utne na maximální rychlosti 250 km/h. Za příplatek však Audi svolí k posunutí na 280, respektive 305 km/h.

Že z rodinného kombíku půjde jen těžko vydolovat ještě něco víc? Kdepak. Úprava ABT přináší výkon 544 kW (740 k) a točivý moment 920 newtonmetrů! V praxi to znamená, že v akceleraci z 0 na 100 km/h je RS6-R o 0,4 sekundy rychlejší (3,2 s) a maximální rychlost je posunuta na rovných 320 km/h.

Pokud si na tuto parádní úpravu děláte zálusk, raději pospěšte. ABT informuje, že takto modifikuje pouze 125 kombíků. A cena? Bez překvapení žádná lidovka. Na pocitvý tuning si připravte 69.900 eur, což je v přepočtu něco přes 1,9 milionu korun.

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
7. 4. 2020 09:08
Re: Horste Fuchsi...
Přesně tak, jel jsem sice jen předchozí gen. RS6, ale neumím si představit, že někdo řekne, šest set koní je v tom kombíku málo, chtělo by to přidat. Co s nimi, a kde, v takovém autě bude dělat? Nebo se s tím bude potácet na okruhu? Jinými slovy, jako technologická ukázka audi je seriová RS6 dostatečně "vybavená", a jako brutální monstrum balené v kobmíku to auto možná neudělá dojem tak na arabského šejka, co závodí na světlech v Dubaji. Pro takové možná dává úprava abtu smysl, jinak je to pitomina.
Avatar - wakantanka
6. 4. 2020 23:10
Re: Re: Re: Horste Fuchsi...
Do R8 pridajú kompresor? Aj tak v tom motore musia pomeniť kopu vecí či nie? Ale po úprave to musí ísť jak blesk. 🙂👍
Avatar - speedfred
6. 4. 2020 22:42
Re: Re: Horste Fuchsi...
k.o.m.p.r.e.s.o.r.
Avatar - white label
6. 4. 2020 21:30
Re: Horste Fuchsi...
Auta s takovými (sériovými) výkonovými parametry vůbec nepotřebují přidávat další koně/newtonmetry. Pokud s nimi vůbec něco dělat, tak mnohem raději ubrat na jejich hmotnosti.
Avatar - wakantanka
6. 4. 2020 19:31
Re: Re: Horste Fuchsi...
Vydolovať z atmosféry ďalších 200 koní znamená podľa mňa v podstate nový motor a kopy príslušenstva. Čo ostane z pôvodného? Blok? Neutrpí takou úpravou životnosť?