Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeden z prvních závodních vozů japonských okruhů je na prodej až v USA

Nissan Skyline GT-R 'JGTCC-GT1' by Hasemi Motorsport (1994)
Nissan Skyline GT-R 'JGTCC-GT1' by Hasemi Motorsport (1994)
Nissan Skyline GT-R 'JGTCC-GT1' by Hasemi Motorsport (1994)
Nissan Skyline GT-R 'JGTCC-GT1' by Hasemi Motorsport (1994)
63 Fotogalerie
Diskuze (1)

Na Monterey Car Week v Kalifornii zavítá vůz až z Japonska. Originální soutěžní speciál po slavném pilotovi zaujme i konkurenceschopností, utkal se úspěšně proti evropským okruhovým špičkám.

Jeden z prvních závodních vozů japonských okruhů míří do aukce naplánované na srpen. Nissan Skyline GT-R R32 z produkce stáje Hasemi byl vyroben pro sezónu 1994 v All-Japan Grand Touring Championship (JGTC), kde skončil stříbrný po závěrečném bodování. Speciál hájil týmově výrazné barvy zářivě oranžové a bílé s modro-červenými nápisy.

Osmadvacetiletý prototyp okruhového seriálu putoval po celém světě, zrodil se v zemi vycházejícího slunce a nyní zakotvil v Kalifornii. Nestává se často, že je japonský závodní model historické hodnoty prodáván v USA, je to dokonce poprvé, co zástupce slavné japonské závodní série JGTC nabízí jedna z prominentních aukčních síní Západu.

Kanadská aukční společnost RM Sotheby’s naředila nekonečnou nabídku veteránů, konceptů a kusově omezených sběratelských aut exemplářem, který sice nebyl definitivně vítězný, ale dojel druhý a učinil vicemistrem Masahira Hasemiho – jednu z nejoblíbenějších japonských závodních postav.

Hasemiho závodní kariéra začala v 15 letech na motocyklech, než se upsal na pozici továrního řidiče Nissanu. Během počátku soutěží cestovních vozů pilotoval původní Skyline GT-R připisující si 50 vítězství, poté proslavil červeno-černý Nissan KDR30 Skyline Super Silhouette podporovaný výrobnou dětských autíček Tomica.

Partnerství Hasemiho a Tomicy patří mezi nejdelší v japonském motorsportu navzdory sponzorským změnám v průběhu let. Dokonce i na prodávaném Skylinu v USA jsou stále nalepena malá loga firmy Tomy coby mateřské společnosti značky Tomica.

Postupně dozrávající legenda sbírala vavříny okruhových šampionátů, odměnou za dominantní výkony byl start ve Formuli 1 při Velké ceně Japonska v roce 1976. Hasemi zůstal u nižších kategorií cestovních vozů, kde pilotoval prodávaný Skyline poháněný prostřednictvím řadového šestiválce RB26DETT posilněným dvojitým turbodmychadlem. Přibližných 450 koní směřovalo na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku.

Tvrdě vybojovaná sezóna 1994 proti rivalům jako Porsche 962C, Ferrari F40 či Toyota Supra vedla k jedinému prvnímu místu v závodě, ovšem vyvážené výsledky stačily na druhý stupínek celkového pořadí, zatímco Hasemi stíhal zároveň excelovat v dalších soutěžích včetně vytrvalostních.

Poslední závod nabízeného Nissanu Skyline GT-R R32 od Hasemi Motorsport se konal v roce 1995 při JGTC v Suzuce. Speciál generace R32 v závěrečném tažení dojel čtvrtý a po nástupu novější verze R33 putoval pestrobarevný stroj na výstavku do kanceláře Hasemi Motorsports.

Po prodeji dalšímu majiteli v roce 1996 se Skyline dostal do soukromého muzea. Ani jedna transkace nezpůsobila změnu originálního stavu, geniálně zachovalý kus má pouze vyměněnou palivovou nádrž. Díky závodní provenienci a originalitě bude zajímavé sledovat další putování okruhové legendy, americkým zájemcům se exportem z Japonska otevřela šance pohodlně nabýt skutečné závodní auto série JGTC bez potřeby řešit výběr a dovoz přes půl zeměkoule.

Vstoupit do diskuze (1)