Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid
13
Fotogalerie

Jeep Avenger vstupuje do prodeje s mild hybridním i zcela spalovacím pohonem

Avenger už není jen elektromobilem. Do prodeje vstupují i varianty, které původně měly být vyhrazeny státům bez dostatečně rozvinuté nabíjecí infrastruktury. Oproti bateriovému elektromobilu budou samozřejmě levnější.

Jediný současný jeep, který nenabízí pohon všech kol, se představil jako elektromobil a zvládl tak získat titul Evropského auta roku 2023. Zprvu se hovořilo o tom, že model Avenger bude ve většině Evropy existovat jen jako elektromobil, pouze v Itálii, Polsku a Španělsku se bude prodávat i se spalovacím motorem, protože tam je ve srovnání se zbytkem Evropy mizerná nabíjecí infrastruktura. Později ovšem koncern Stellantis připustil, že ho nabídne s klasickým spalovacím motorem pod kapotou i v jiných evropských zemích.

A právě tak nyní v Evropě avenger vstupuje do prodeje. Kdo nechce elektrickou verzi, má na výběr ze dvou variant tříválce PureTech o objemu 1,2 litru. Již z dřívějška víme o stokoňové, čistě spalovací variantě; nyní automobilka přináší informace o verzi e-Hybrid, která stojí na pomezí mild hybridu a tzv. full hybridu.

Video placeholder
Jeep Avenger e-Hybrid • Jeep

Jeho technika se představila už v nejednom peugeotu. Pojí zážehový tříválec, pracující v Millerově cyklu, s elektromotorem, který je součástí šestistupňové dvouspojkové převodovky. Spalovací motor nabízí 74 kW (101 k) a 205 Nm, 48V elektromotor přidává 21 kW (29 k) a 55 Nm a všechno dohromady to pohání přední kola.

Elektromotor slouží kromě jízdy v nízkých rychlostech a pod nízkou zátěží a také, to možná zejména, k vykrývání hluchých míst spalovacího motoru, jako je např. prodleva turbodmychadla po sešlápnutí plynu. Při jízdě by se tak verze e-Hybrid měla projevovat rychlejšími reakcemi oproti čistě benzínovému základu. Navíc jsou jeho emise nižší o 10 gramů dle měřicí metodiky WLTP.

Konvenční a hybridní avenger bude k mání ve výbavách Longitude, Altitude a Summit, stejně jako elektrické provedení. Už v základní výbavě jsou 16“ litá kola, LEDkové světlomety, 7“ displej v místě přístrojového štítu, tempomat s omezovačem rychlosti a armáda jízdních asistentů a hlídačů, jako je samočinné nouzové brzdění, rozpoznávání dopravních značek, sledování čar na silnici nebo sledování únavy řidiče.

Příplatková výbava, obsažená v dalších verzích, čítá např. 17“ nebo 18“ kola, 10,25“ displej coby přístrojový štít, ambientní osvětlení s nastavitelnou barvou, lepší, projektorové LEDkové světlomety, adaptivní tempomat, couvací kameru s úhlem záběru 180°, možnost volby jízdních režimů včetně pár speciálních pro nezpevněné cesty či sníh, či třeba elektricky sklopná zrcátka a elektrické páté dveře.

Již z dřívějška víme, že avenger se 101k tříválcem bez elektromotoru v Česku začne na ceně 599 tisíc korun. Do prodeje v Česku tato verze, stejně jako ta hybridní, jejíž cena zatím není na světě, vstoupí během nejbližších dnů či týdnů.