Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Grand Cherokee: Třílitrový diesel MultiJet II

David Bureš David Bureš 22. 2. 2011
95
49
Zobrazit náhledy (95)
Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee
Nový šestiválcový diesel již nebude stavět Mercedes-Benz, ale italská firma VM Motori.

Značka Jeep představí na ženevském autosalonu nový třílitrový diesel pro model Grand Cherokee. Jednotka se vstřikováním Multijet II byla vyvíjena ve spolupráci s automobilkou Fiat a stane se základní motorizací tohoto SUV pro evropské trhy.

Přeplňovaný dieselový agregát V6 o objemu 2987 cm3 bude nabízen ve dvou výkonových variantách. Silnější verze produkuje 177 kW v 4000 min-1, vrchol točivého momentu je 550 Nm mezi 1800-2800 min-1. Kombinovaná spotřeba činí 8,3 l/100 km.

Pro Evropu bude určena i slabší verze s výkonem 140 kW v 4000 min-1 a maximem točivého momentu 440 Nm mezi 1600-2800 min-1.

Motor používá vstřikování Multijet II patentované automobilkou Fiat s maximálním tlakem 1800 bar. Turbodmychadlo VGT 2056 s variabilní geometrií lopatek dodala firma Garrett.

Dieselový šestiválec má kompaktní rozměry – délka je 695 mm, šířka je 729 mm a výška 697,5 mm, jeho váha činí 230 kg. Úhel rozevření válců je 60 °, vrtání je 83 mm a zdvih 92 mm.

Prodej dieselového Jeepu Grand Cherokee začne v polovině letošního roku. O výrobu jednotek se postará italská společnost VM Motori.

Nový motor doplní stávající dvojici benzinových motorů pro nový Grand Cherokee – vidlicový šestiválec 3,6 l Pentastar a legendární vidlicový osmiválec 5,7 l HEMI.

Jeep Grand Cherokee nebude přeplňovanou třílitrovou dieselovou V6 používat poprvé. Předchozí agregát o stejném objemu stavěla pro Jeep automobilka Mercedes-Benz. Tato jednotka dosahovala nejvyššího výkonu 160 kW při 3800 min-1, maximum točivého momentu bylo 510 Nm mezi 1600 a 2800 min-1.

Nová generace Jeepu Grand Cherokee se začala v Evropě prodávat v zimě loňského roku. Uhlazené tvary 4822 mm dlouhé, 1938 mm široké a 1762 mm vysoké karoserie připomínají provedení z let 1999-2004, zejména pak přední část. Aerodynamika je ovšem oproti předchůdci propracovanější, součinitel odporu vzduchu klesl na 0,37, což přispělo ke snížení hluku v kabině a také k příznivější spotřebě. Mohutná maska chladiče má tradičních sedm svislých žeber.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Převodovka
| 23. 2. 2011
5ti kvalt.
Počítám se zrychlení kolem 9-10 s u CRD. Na HEMI to mít nebude zadaleka, tím benzínem sem myslel 3,6 V6 :-)
Avatar - Sybok
slabší verze V6
| 22. 2. 2011
No v kazdym pripade by to bylo v GCh nanic. Ctyrvalec stejne nebude mit potrebny brzdny moment. Ja mel problem v Cherokeem s sestivalcem a to bylo o tunu lehci auta (takze vim o cem mluvim).
Avatar - del42sa
slabší verze V6
| 22. 2. 2011
ale opravdu jen v podstatě >:D
Avatar - del42sa
slabší verze V6
| 22. 2. 2011
právě že charakteristiku má tento čtyřválec velmi dobrou, diky dvěma turbům se dobře sbírá odspodu a má lineární zátah v celém spektru použitelných otáček ;-)
Avatar - del42sa
slabší verze V6
| 22. 2. 2011
pro mě to jsou všechno dvoulitry. Jestli má jeden 1910ccm (Lancia a Saab 9-3) a druhý 1956ccm (saab 9-5) je skoro jedno. ;-)

to podstatné je že už dva roky mají k dispozici motor, kterej má stejnej výkon jako nový právě uváděný "supermoderní" V6.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku