Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Grand Cherokee: Třílitrový diesel MultiJet II

Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
95 Fotogalerie
Nový šestiválcový diesel již nebude stavět Mercedes-Benz, ale italská firma VM Motori.

Značka Jeep představí na ženevském autosalonu nový třílitrový diesel pro model Grand Cherokee. Jednotka se vstřikováním Multijet II byla vyvíjena ve spolupráci s automobilkou Fiat a stane se základní motorizací tohoto SUV pro evropské trhy.

Přeplňovaný dieselový agregát V6 o objemu 2987 cm3 bude nabízen ve dvou výkonových variantách. Silnější verze produkuje 177 kW v 4000 min-1, vrchol točivého momentu je 550 Nm mezi 1800-2800 min-1. Kombinovaná spotřeba činí 8,3 l/100 km.

Pro Evropu bude určena i slabší verze s výkonem 140 kW v 4000 min-1 a maximem točivého momentu 440 Nm mezi 1600-2800 min-1.

Motor používá vstřikování Multijet II patentované automobilkou Fiat s maximálním tlakem 1800 bar. Turbodmychadlo VGT 2056 s variabilní geometrií lopatek dodala firma Garrett.

Dieselový šestiválec má kompaktní rozměry – délka je 695 mm, šířka je 729 mm a výška 697,5 mm, jeho váha činí 230 kg. Úhel rozevření válců je 60 °, vrtání je 83 mm a zdvih 92 mm.

Prodej dieselového Jeepu Grand Cherokee začne v polovině letošního roku. O výrobu jednotek se postará italská společnost VM Motori.

Nový motor doplní stávající dvojici benzinových motorů pro nový Grand Cherokee – vidlicový šestiválec 3,6 l Pentastar a legendární vidlicový osmiválec 5,7 l HEMI.

Jeep Grand Cherokee nebude přeplňovanou třílitrovou dieselovou V6 používat poprvé. Předchozí agregát o stejném objemu stavěla pro Jeep automobilka Mercedes-Benz. Tato jednotka dosahovala nejvyššího výkonu 160 kW při 3800 min-1, maximum točivého momentu bylo 510 Nm mezi 1600 a 2800 min-1.

Nová generace Jeepu Grand Cherokee se začala v Evropě prodávat v zimě loňského roku. Uhlazené tvary 4822 mm dlouhé, 1938 mm široké a 1762 mm vysoké karoserie připomínají provedení z let 1999-2004, zejména pak přední část. Aerodynamika je ovšem oproti předchůdci propracovanější, součinitel odporu vzduchu klesl na 0,37, což přispělo ke snížení hluku v kabině a také k příznivější spotřebě. Mohutná maska chladiče má tradičních sedm svislých žeber.