Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep láká na omlazený Compass. A prozrazuje datum premiéry

Stanislav Kolman
Diskuze (11)

Automobilka Jeep oficiálně potvrdila, kdy ukáže facelift kompaktního SUV Compass. Na trh by měl vůz dorazit ještě před koncem roku.

Omlazené provedení Jeepu Compass se světu oficiálně představí 4. června, do té doby se musíme spokojit s jedinou oficiální upoutávkou, která s největší pravděpodobností zachycuje detail přepracované masky chladiče.

Narozdíl od ostatních konkurentů jsme facelift Compassu zatím neviděli na žádné špionážní fotografii, automobilce se daří vizáž vozu udržet pod pokličkou do poslední chvíle. Neočekáváme ale žádnou revoluci, omlazovací procedura nejspíše přinese poupravený vzhled přídě, pozměněnou světelnou techniku vpředu a vzadu a kvalitnější materiály uvnitř.

Součástí má být rovněž vyspělejší multimediální systém se zlepšenou konektivitou, plejádu bezpečnostních a asistenčních systémů zase posílí autonomní řízení třetí úrovně. Opozdit by se neměl an příjezd vozů do showroomů, Jeep už obnovil výrobu ve většině svých továren, které byly nějaké čas zavřeny kvůli pandemii koronaviru.

Před časem jsme vás informovali, že Jeep začal vyrábět model Compass pro evropský trh v italském závodě Melfi. Přepracovaná paleta pohonných jednotek má čítat benzinovou třináctistovku ve dvou výkonnostních variantách (130 a 150 k) se shodnými 270 newtonmetry točivého momentu. Obě verze posílají sílu na přední kola, slabší se pojí se šestistupňovým manuálem, silnější využívá sedmistupňový automat.

Nezapomnělo se ani na naftu, jíž zastupuje šestnáctistovka MultiJet II s výkonem 120 koní a 320 newtonmetry točivého momentu. Motor se pojí s manuálním šestikvaltem a roztáčí přední kola. Kdo by přeci jen prahnul po pohonu všech kol, ten si musí počkat na plug-in hybridní Compass 4Xe. Ten kombinuje benzinovou třináctistovku s elektromotorem a akumulátory, které nabídnou 190, nebo 240 koní a pár desítek kilometrů čistě na elektřinu.

Stanislav Kolman
Diskuze (11)

Doporučujeme

31. 5. 2020 16:09
Jeep
VJeepu Compass je použit devítistupňový automat a ne sedmistupňový, jak uvádí autor článku.
31. 5. 2020 11:50
Re: Re: Džíp
VW už nemá žádnou úroveň.
Avatar - twistedTSD
30. 5. 2020 20:23
Re: Já bych uvital
Je to takový old school, ale to se mi na něm líbí.
Avatar - twistedTSD
30. 5. 2020 20:21
Re: Džíp
Jeep přece není nějaký podělaný crossík do města bez dalších ambicí, aspoň Haldex mi příjde jako nutná podmínka, aby mě vůbec zajímal.
30. 5. 2020 20:08
Re: Džíp
Tak s tím bych se rozloučil. Fůze s PSA určuje trend á la 3008, Grandland X,... Ale žádné malé SUV nebude mít výhledově kombinaci dieslu se 4x4. Už teď je jich málo a zcela jistě nástupce Karoqu a koncernové spol. na tom bude stejně. Jeep by měl být tak nějak z principu vždy se 4x4, ale když už i Subaru montuje pouze mezinápravové spojky, tak to není nic nenormálního.