Jezdili jsme novinkou mezi tahači, tureckým BMC Tugra! A bez řidičáku na náklaďák...
Jaké to je, když usedne kamionem nepolíbený šofér za volant kolosu? Tahače běžně ve Světě motorů netestujeme. Vyzkoušeli jsme novinku na domácím trhu – turecký BMC Tugra.
Jen si schválně zkuste nouzové brzdění, budete překvapen, jak rychle samotný tahač zastaví, pobízí instruktor z místa závozníka. Zakrátko už se přední kola zakousnou do asfaltu a vzduchem odpružená kabina se povážlivě nakloní dopředu. Od volantu to vypadá, že se snad musí budka každou chvíli utrhnout. Brzdný účinek otesánka s jedenáctilitrovým šestiválcem je ovšem dech beroucí. „A když za sebou ještě máte návěs, zatíží točnu a jeho kola také pomáhají s brzděním,“ vysvětluje instruktor a pobízí k parkování mezi kuželky a průjezdu zúženým místem.
Tolik zábavy jsme každopádně na polygonu dlouho nezažili s žádným sportovním autem. Obvyklé disciplíny jsou dneska okořeněny strojem, který máme v rukách – turecký tahač BMC Tugra TGR 1846 ELG, jaký jsme zatím na českých vozovkách neviděli.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.