Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy: Alfa Romeo Giulia a Stelvio - Rovnání kroku

Svět motorů Svět motorů 5. 1. 2020 • 06:04
37
118
Zobrazit náhledy (37)
Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio

Nezdá se to, ale dlouho očekávaná Alfa Romeo Giulia je na trhu už třetí rok. Omlazovací terapie odstranila tepané nedostatky a dohnala čas v technologiích. To samé platí i pro SUV Stelvio.

Poslední čtyři dekády se u Alfy Romeo nesou v duchu „něco za něco“: na jedné straně vynikající svezení, na druhé nedostatky v kvalitě a spolehlivosti. Dlouho očekávaný sedan Giulia si zatím vede slušně v obou kategoriích. Je to poctivě postavené auto klasické koncepce, které je radost řídit, což platí i pro příbuzné SUV Stelvio.

Ke slabinám ovšem patřil interiér – technologická výbava a kvalita některých materiálů nezářily ani v době představení. Natož dnes. Inovace pro modelový rok 2020 se proto zaměřily právě dovnitř obou modelů. Nová emisní norma nepoznamenala nabídku motorů s výjimkou dočasně nenabízeného šestiválce Quadrifoglio, na jehož upravenou verzi si budeme muset počkat do příštího roku.

Novinkou českého trhu je vyřazení manuální převodovky z nabídky giulie. Vzhledem ke kvalitám osmistupňového automatu však není důvod smutnit.

Jak jsme se mohli znovu přesvědčit, se všemi dostupnými motory je velmi příjemné svezení. Ochota, s jakou alfy zatáčejí, nenajde na trhu rovného, což platí i o vyvážení podvozku. V současné době jsou pro oba modely k dispozici dvě verze velmi povedeného (byť ne zrovna hospodárného) benzinového dvoulitru (147 a 206 kW), stejně jako tři varianty osvědčeného dieselu 2,2 litru (118, 140 a 154 kW). K oběma silnějším specifikacím vznětového agregátu a výkonnějšímu benzinovému motoru je možné mít pohon všech kol, který má tu dobrou vlastnost, že neředí požitek z řízení a preferuje zadní kola.

Uvnitř nacházíme těžiště změn. Standardem je nyní dotykový 8“ displej s novým rozhraním od firmy TomTom, mechanismus ovládání pochází od firmy Marelli. Oceňujeme nesrovnatelně lepší grafiku i přehlednost. Vylepšením prošel také 7“ displej v přístrojovém štítu, středová konzola nabízí větší odkládací prostory a majitelé zde mohou bezdrátově nabíjet mobil. Bohužel některá zákoutí přístrojové desky nadále působí laciněji.

Asi nejvíc alfu tlačila bota v oblasti asistenčních systémů. Konečně se v sedanu i SUV zabydlelo hlídání pruhů, asistent jízdy v kolonách, čtení dopravních značek, sledování mrtvého úhlu nebo varování před čelní srážkou. Tradicionalisty potěší staronové názvosloví výbavových stupňů: Super, Veloce nebo Veloce Ti.

Základní sedan s dvoulitrem, zadním pohonem a automatem se prodává bez přívlastku prostě jako Giulia za 990.500 Kč.

Stelvio má o výbavu Veloce méně a zadní kola nejlevnější specifikace za 1.132.000 Kč pohání diesel s výkonem 118 kW.

Plusy

  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Výrazně vylepšený multimediální systém
  • Široká škála bezpečnostních asistentů

Minusy

  • Z nabídky giulie zmizela manuální převodovka
  • Stále lacinější vzhled některých materiálů v interiéru

Autor: Michal Borský

Časopis Svět motorů si můžete objednat na ikiosek.cz.

Související články

Témata
7. 1. 2020 00:27
Re: Tak snad...
Vadí hlavně to, že Giulia (ani Stelvio) nenabízí benzinový dvoulitr s manuální převodovkou. A co horšího, prý teď manuál zrušili i u dieselů, Giulii i Stelvio už tedy nyní lze pořídit jen s automatem!!!! :-( :-( :-( :no: :no: :no: A to prý mají být auta pro ty nejnadšenější řidičské gurmány! :-( :no:
P.S. O zoufale chybějící Giulii Sportwagon ani nemluvě... :-(
Avatar - rohYpnol
6. 1. 2020 18:28
Re: Nerad to říkám...
Právě že jen myslíš.

Vynechme QV. Podívejme se na obyčejnou 2.0 diesel... Rázem je z Julie průměrné auto...

Navíc je sice krásné, že jízdně se snaží Julie nabídnout více než konkurence, ale ostatním výrazně zaostávala. Infotainment, zpracování, materiály... Navíc chyby např. typu stěrač, který se při vypnutí zapalování nevrátí dolů a zůstane zaseknutý... Tohle se prostě v prémii nedá tolerovat. Bohužel.

Italská auta mám rád, ale Alfa je vážně "ze hry ven"...
Avatar - rohYpnol
6. 1. 2020 18:23
Re: Nerad to říkám...
:yes: :yes:
Avatar - Loptos
6. 1. 2020 17:47
Re: Bohužel článek je plný chyb
Dinar, mas moju velku poklonu za to, kolko toho vydrzis. Ale dovolim si tvrdit ze mas co docinenia s clovekom, ktory este ani nema vodicky preukaz :) Pekny den
Avatar - CHerokee
6. 1. 2020 16:44
Re: interiér
Kvůli displeji se Alfa určitě nekupuje. A nebude kupovat. od toho je tu třeba dnešní Škoda, kde na prvním místě zmíní jakousi "Conectivitu"

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku