Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy: Alfa Romeo Giulia a Stelvio - Rovnání kroku

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
37 Fotogalerie
Diskuze (118)

Nezdá se to, ale dlouho očekávaná Alfa Romeo Giulia je na trhu už třetí rok. Omlazovací terapie odstranila tepané nedostatky a dohnala čas v technologiích. To samé platí i pro SUV Stelvio.

Poslední čtyři dekády se u Alfy Romeo nesou v duchu „něco za něco“: na jedné straně vynikající svezení, na druhé nedostatky v kvalitě a spolehlivosti. Dlouho očekávaný sedan Giulia si zatím vede slušně v obou kategoriích. Je to poctivě postavené auto klasické koncepce, které je radost řídit, což platí i pro příbuzné SUV Stelvio.

Ke slabinám ovšem patřil interiér – technologická výbava a kvalita některých materiálů nezářily ani v době představení. Natož dnes. Inovace pro modelový rok 2020 se proto zaměřily právě dovnitř obou modelů. Nová emisní norma nepoznamenala nabídku motorů s výjimkou dočasně nenabízeného šestiválce Quadrifoglio, na jehož upravenou verzi si budeme muset počkat do příštího roku.

Novinkou českého trhu je vyřazení manuální převodovky z nabídky giulie. Vzhledem ke kvalitám osmistupňového automatu však není důvod smutnit.

Jak jsme se mohli znovu přesvědčit, se všemi dostupnými motory je velmi příjemné svezení. Ochota, s jakou alfy zatáčejí, nenajde na trhu rovného, což platí i o vyvážení podvozku. V současné době jsou pro oba modely k dispozici dvě verze velmi povedeného (byť ne zrovna hospodárného) benzinového dvoulitru (147 a 206 kW), stejně jako tři varianty osvědčeného dieselu 2,2 litru (118, 140 a 154 kW). K oběma silnějším specifikacím vznětového agregátu a výkonnějšímu benzinovému motoru je možné mít pohon všech kol, který má tu dobrou vlastnost, že neředí požitek z řízení a preferuje zadní kola.

Uvnitř nacházíme těžiště změn. Standardem je nyní dotykový 8“ displej s novým rozhraním od firmy TomTom, mechanismus ovládání pochází od firmy Marelli. Oceňujeme nesrovnatelně lepší grafiku i přehlednost. Vylepšením prošel také 7“ displej v přístrojovém štítu, středová konzola nabízí větší odkládací prostory a majitelé zde mohou bezdrátově nabíjet mobil. Bohužel některá zákoutí přístrojové desky nadále působí laciněji.

Asi nejvíc alfu tlačila bota v oblasti asistenčních systémů. Konečně se v sedanu i SUV zabydlelo hlídání pruhů, asistent jízdy v kolonách, čtení dopravních značek, sledování mrtvého úhlu nebo varování před čelní srážkou. Tradicionalisty potěší staronové názvosloví výbavových stupňů: Super, Veloce nebo Veloce Ti.

Základní sedan s dvoulitrem, zadním pohonem a automatem se prodává bez přívlastku prostě jako Giulia za 990.500 Kč.

Stelvio má o výbavu Veloce méně a zadní kola nejlevnější specifikace za 1.132.000 Kč pohání diesel s výkonem 118 kW.

Plusy

  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Výrazně vylepšený multimediální systém
  • Široká škála bezpečnostních asistentů

Minusy

  • Z nabídky giulie zmizela manuální převodovka
  • Stále lacinější vzhled některých materiálů v interiéru

Autor: Michal Borský

Časopis Svět motorů si můžete objednat na ikiosek.cz.

Vstoupit do diskuze (118)