Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
15 Fotogalerie

Alfa Romeo Giulia a Stelvio přijíždějí v inovovaném balení. Změny jen tak nepoznáte

Italská automobilka všechny překvapila a změny na modelech Giulia a Stelvio pro příští modelový rok ukázala dříve, než se čekalo.

Není to tak dávno, co jsme si v redakčním testu připomněli italský šarm Alfy Romeo Giulia a posteskli si, že takových aut nejezdí po našich cestách víc. Nečekáme, že změny pro následující modelový rok na tom něco změní, jsou vskutku decentní, přesto určitě stojí za zmínku.

Italská značka premiérou inovovaných vozů Giulia a Stelvio trochu překvapila. Všeobecně se očekávalo, že automobilka ukáže vylepšené verze svých produktů až na blížícím se autosalonu v Los Angeles. Ona je ale přivezla už o pár dní dříve do Číny, takže se už teď můžeme podívat na exkluzivní snímky kolující po internetu.

Zvenčí byste inovace hledali marně, tady se neměnilo vůbec nic. Zapracovalo se především na interiéru, který je nyní ještě hodnotnější a jen pozvedne celkový dojem z vozu. Oba modely dostávají nový multimediální systém s 8,8“ obrazovkou, jenž umí wi-fi hotspot a bezdrátovou aktualizaci softwaru. Nově je tu také integrována funkce tísňového volání.

Auto lze spojit s aplikací v chytrém telefonu a ovládat funkce světel či odemykání. Zároveň můžete zobrazit polohu odcizeného vozidla. Všimnout si můžeme také jinak rozmístěných prvků na středové konzole kolem voliče samočinné převodovky. Novinkou je rovněž multifunkční kožený volant, který doprovází lepší materiály na palubní desce. Decentní změny, které ale neurazí.

Jistě nemusíme připomínat, že model Giulia se rodil opravdu dlouho, pro někdejšího šéfa FCA Sergia Marchionneho měl tento vůz ohromný význam. Giulia byla prvním modelem, jenž byl součástí revitalizačního plánu. Ten zahrnoval investice ve výši 5 miliard euro do celkem osmi modelů, součástí byla i zcela nová platforma Giorgio pro vozy s podélně umístěným motorem vpředu a pohonem zadních kol. Na celý projekt dohlížel sám Philippe Kiref, technický ředitel Ferrari.

Jak připomněl náš test, Giulia je vskutku povedeným sportovním náčiním, ke kterému je ale dnešní automobilový trh nebývale krutý. Uvidíme, jestli něco zmůže připravovaný facelift, který se očekává v roce 2021. Nám by se moc líbil příjezd civilnějšího šestiválce a kombi, to je ale spíše jen naše zbožné přání.