Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy: Opel Astra GSe & Grandland GSe – Jiskřivé sportování

Opel GSe
Opel GSe
Opel Grandland GSe
Opel Grandland GSe
77 Fotogalerie
Leoš Káňa
Diskuze (2)

Opel oprášil označení GSe, které kdysi hrdě nosily jeho sportovněji laděné modely. Novinky Astra GSe a Grandland GSe mají řidičům nabídnout prvotřídní jízdní zážitek ve spojení s lokální bezemisní jízdou.

Novou speciální značku pro sportovnější vozy GSe představil Opel loni v září a po pár měsících už můžeme vyzkoušet první tři modely: Astru GSe, Astru Sports Tourer GSe a Grandland GSe. Jenže známé označení už nevyjadřuje původní význam Grand Sport Einspritzung, ale Grand Sport electric. To znamená elektrifikaci pohonných jednotek, tedy využití plug-hybridních agregátů s možností externě dobíjet baterie.

Novým směrem

Vrcholná provedení obou modelů jsou nejsilnější v nabídce. Hlavně u astry jsme byli zvědavi, jak fungují. Pro první jízdu jsme proto zvolili pětidveřový hatchback s benzinovou šestnáctistovkou o 133 kW s celkovým výkonem 165 kW – běžná astra s plug-in hybridem disponuje systémovými 133 kW. Rozdíl je vidět na první pohled. Přepracovaný nárazník s černým lakováním ve spodní části a výraznějšími kapsami po stranách působí agresivněji, dynamický výraz umocňuje i černá lesklá maska, kontrastující s bílým lakováním.

Video placeholder
Opel Astra GSe • Zdroj: Opel

Specifický je také zadní difuzor, ale nejvíce zaujmou standardní 18“ litá kola se specifickým designem, obouvající pláště s rozměry 225/40 R18. Uvnitř moc novinek nepozorujeme. Volant je stejný jako u výbavy GS, digitální displeje již také známe. Všímáme si jen příjemného čalounění dveří alcantarou. Nejdůležitější jsou tak standardní sportovně tvarovaná sedadla s ergonomickou certifikacíAGR, potažená rovněž alcantarou.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (2)