Jízdní dojmy: Opel Astra GSe & Grandland GSe – Jiskřivé sportování
Opel oprášil označení GSe, které kdysi hrdě nosily jeho sportovněji laděné modely. Novinky Astra GSe a Grandland GSe mají řidičům nabídnout prvotřídní jízdní zážitek ve spojení s lokální bezemisní jízdou.
Novou speciální značku pro sportovnější vozy GSe představil Opel loni v září a po pár měsících už můžeme vyzkoušet první tři modely: Astru GSe, Astru Sports Tourer GSe a Grandland GSe. Jenže známé označení už nevyjadřuje původní význam Grand Sport Einspritzung, ale Grand Sport electric. To znamená elektrifikaci pohonných jednotek, tedy využití plug-hybridních agregátů s možností externě dobíjet baterie.
Novým směrem
Vrcholná provedení obou modelů jsou nejsilnější v nabídce. Hlavně u astry jsme byli zvědavi, jak fungují. Pro první jízdu jsme proto zvolili pětidveřový hatchback s benzinovou šestnáctistovkou o 133 kW s celkovým výkonem 165 kW – běžná astra s plug-in hybridem disponuje systémovými 133 kW. Rozdíl je vidět na první pohled. Přepracovaný nárazník s černým lakováním ve spodní části a výraznějšími kapsami po stranách působí agresivněji, dynamický výraz umocňuje i černá lesklá maska, kontrastující s bílým lakováním.

Specifický je také zadní difuzor, ale nejvíce zaujmou standardní 18“ litá kola se specifickým designem, obouvající pláště s rozměry 225/40 R18. Uvnitř moc novinek nepozorujeme. Volant je stejný jako u výbavy GS, digitální displeje již také známe. Všímáme si jen příjemného čalounění dveří alcantarou. Nejdůležitější jsou tak standardní sportovně tvarovaná sedadla s ergonomickou certifikacíAGR, potažená rovněž alcantarou.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!