Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Jízdní dojmy s Audi Q3: V zaběhnutých kolejích

Leoš Káňa
Diskuze (6)

Druhá generace kompaktního SUV Audi Q3 se proti předchůdci posunula vpřed ve všech aspektech. O jejích kvalitách jsme se mohli přesvědčit v italských Dolomitech v okolí Bolzana.

Audi chrlí jednu novinku za druhou a hlavně v segmentu SUV je velmi aktivní. Letos jsme již měli možnost vyzkoušet luxusní Q8, před pár dny jsme si prohlédli plně elektrický e-tron a nyní se poprvé svezli v kompaktním Q3.

Vzhledově vyznává aktuální filozofii značky. Na první pohled tak připomíná oba zmíněné modely, což rozhodně není špatně. Jednoduché tvary karoserie totiž oživuje mohutná osmiúhelníková maska Singleframe, ostré hrany a typicky tvarované světlomety. Díky širší a nižší siluetě působí mnohem sportovněji než předchozí generace. Atletický postoj zajišťují vyboulené lemy předních a zadních kol, které vůz opticky ještě rozšiřují. A v oranžovém laku s černými kontrastními doplňky určenými pro „edition one“ mu to vyloženě sluší. Z řady zaparkovaných Q3 přímo září, takže k němu ihned směřujeme.









Rozměry Audi Q3 Nové Předchozí Rozdíl
Délka (mm) 4484 4388 96
Šířka (mm) 1849 1831 18
Výška (mm)* 1585 1590 -5
Rozvor (mm) 2680 2603 77
Objem kufru (l) 530 460 70
* Bez antény

Ostrý start

A děláme dobře, protože jde o nejsilnější benzinové provedení 45 TFSI s výkonem 169 kW. Se sportovním podvozkem a největšími nabízenými

koly s pneumatikami 255/40 R20 si horské serpentiny jistě pěkně užijeme. Na krátkém úseku dálnice působí sebejistě a ani při rychlé jízdě dovnitř

nepronikají žádné rušivé zvuky – odhlučnění motoru i podběhů je prvotřídní. V prudkých stoupáních je znát, že vrcholná motorizace má síly dostatek a v režimu Sport umí pěkně zatopit pod kotlem. Otáčky letí k sedmi tisícům a chuť k životu neopadá ani ve 2250 metrech, kam jsme se vyšplhali. I díky pohonu všech kol sedí vůz v táhlých obloucích jako přilepený a stabilita z něj srší.

Plné tempo

V rámci segmentu SUV se i do pomalých vraceček skládá hbitě. U progresivního řízení se nám líbí strmý převod v plném rejdu 11,4:1, takže

nemusíme po volantu ručkovat. Občas zaváhá dvouspojkový sedmistupňový automat. Při sešlápnutí plynu na podlahu mu o něco déle trvá, než podřadí – asi čeká, zda si to řidič nerozmyslí. Proto raději volíme manuální řazení pádly pod volantem. Jistota na 20palcových kolech v zatáčkách je však vykoupena o něco horším komfortem.

V serpentinách na Passo Sella ani nemáme moc času prozkoumat interiér. Ten v našem případě oživuje oranžový dekor z alcantary na palubce a dveřích i stejně barevné prošívání. Palubní deska nese všechny prvky moderních audi, a když dovnitř nastoupíte, okamžitě víte, v jakém voze sedíte. Zajímavostí jsou jen vystouplá madla na dveřích.

Bohatý a velký

Ve výbavě nechybí digitální přístrojový štít, navigace s leteckou mapou Google, hlasové ovládání, bezdrátové dobíjení, skvěle hrající reproduktory

Bang & Olufsen ani hotspot WLAN pro připojení mobilních zařízení přes wi-fi. Zkrátka vše, nač si vzpomenete, a hlavně kolik vám dovolí peněženka.

Pochvalujeme si i výborně tvarovaná sedadla, příjemnou pozici za volantem a nakonec to nejdůležitější, spoustu prostoru. Aktuální Q3 je proti

předchůdkyni delší a širší, což uvnitř okamžitě poznáte. Z předchozích 460 na aktuálních 530 litrů se zvětšil i zavazadelník – víko můžete samozřejmě otevřít i zavřít pohybem nohy pod nárazníkem. Zadní sedadla lze navíc podélně posouvat v rozmezí 15 cm a opěradla polohovat, takže kufr může mít až 675 l, při složení zadní řady dokonce 1525 litrů.

Topový model měníme za benzinovou verzi 35 TFSI 110 kW s pohonem předních kol a filtrem pevných částic – ten mají všechny agregáty, tedy i zážehový dvoulitr. Patnáctistovka se v dynamice nenechává zahanbit. Lineárně táhne od nízkých otáček a síla i v kopcích dostačuje. V ostrých zatáčkách je možná malinko agilnější než předchozí čtyřkolka – přesněji reaguje na natočení volantu – a určitě je pohodlnější. V její výbavě totiž

nechybí adaptivní odpružení, takže v nastavení Comfort se nad hrboly a výmoly jen plavně nadnáší.














Motorizace Audi Q3 Q3 35 TDI Q3 35 TFSI Q3 40 TFSI Q3 45 TFSI
Palivo nafta benzin
Počet válců/ventilů 4/16 4/16 4/16
Zdvihový objem (cm3) 1968 1498 1984
Výkon (kW/min-1) 110/3500-4000 110/5000-6000 140/4200-6700 169/5000-6700
Točivý moment (Nm/min-1) 340/1750-3000 250/1500-3500 320/1500-4200 350/1500-4400
Převodovka man 6° aut 7°, dvouspojka aut 7°, dvouspojka aut 7°, dvouspojka
Pohon kol 4x4 přední 4x4 4x4
Provozní hmotnost (kg) 1700 1570 1695 1695
Maximální rychlost (km/h) 211 207 220 233
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 9,3 9,2 7,4 6,3
Spotřeba ještě neprošla homolagací

V českých končinách ale bude nejžádanější vznětové provedení, takže je nejvyšší čas na dvoulitrový turbodiesel disponující 110 kW, čtyřkolkou a manuální převodovkou. Příjemně nás překvapil kultivovaností a odhlučněním, ale přestože má stejný výkon jako benzinová patnáctistovka, připadá nám proti ní trochu přidušený. Do dvou tisíc otáček reaguje na sešlápnutí plynu hodně pozvolna. To však nic nemění na našem kladném hodnocení nového Audi Q3. Jde o příjemného společníka, který posádce nabídne dostatek pohodlí, řadu nejmodernějších technologií, a navíc velmi dobré jízdní vlastnosti. Od Audi ale méně čekat nemůžeme.

Uvedení na český trh je naplánované na druhou polovinu listopadu. Cena v Německu startuje na částce 33.500 eur, u nás by se měla pohybovat

kolem 870.000 Kč.

Pro začátek

Vstup na trh podpoří specialitka s označením „edition one“. Vychází z provedení S line, ale dostane řadu mimořádných prvků. Například černý znak, orámování masky a označení na zádi, které v kombinaci s oranžovým lakem Puls vypadá působivě. Navíc nabídne i sportovní podvozek, 20palcová litá kola, světlomety Matrix LED, sportovní sedadla se speciálním kontrastním prošíváním, ve spodní části zploštělý volant, dekorační osvětlení, ozdobná obložení se vzhledem hliníku nebo alcatarou potažené části přístrojové desky, loketní opěrky a výplní dveří.

Slušný základ

Přestože přesné specifikace ještě nebyly zveřejněny, my již víme, že základní výbava Audi Q3 dostane tyto prvky:

  • Digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 10,25 palce.

 

  • Audiosystém MMI Radio včetně bluetooth.

 

 

  • Multifunkční volant obšitý kůží.

 

 

  • Klimatizace.

 

 

  • Světlomety s technologií LED.

 

 

  • Podélně posouvatelná zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradel.

 

 

  • Senzor deště a světla.

 

 

  • Aktivní asistent pro jízdu v pruhu.

 

 

  • Bezpečnostní přednárazové systémy Audi pre sence basic a Audi pre sence front.

 

Plusy

  • Prostorná kabina

 

  • Přitažlivý design

 

 

  • Výborné zpracování

 

 

  • Vyvážené jízdní vlastnosti

 

 

  • Bohatá základní i příplatková výbava

 

Minusy

  • V nižších otáčkách méně agilní turbodiesel

 

  • Delší čas při podřazení u automatu

 

Leoš Káňa
Diskuze (6)
Avatar - white label
11. 10. 2018 20:41
Re: Pradeda Qrs 2.5t už
Než SQ5, tak to raději Macan GTS. Projeté mám obojí.
11. 10. 2018 19:05
Pradeda Qrs 2.5t už
Bude ale v elektrice.Na nový nemám ale mít tak SQ5 by byla skoro ideální
Avatar - white label
11. 10. 2018 17:29
Re: Pradeda Qrs 2.5t už
Všechno zase bude, vydrž...
11. 10. 2018 17:23
Pradeda Qrs 2.5t už
nebude.Lepší tohle než trivalec od Fordu.I SQ5 už není bohužel
Avatar - praděda7
7. 10. 2018 15:34
Topový model???????
Autore, co je to za blbost? :-O