K mání je nejetá ikona devadesátých let, navíc v otevřené verzi. Dala jen 7700 km
Ford Escort patřil dlouhé roky mezi nejprodávanější automobily v Evropě. V 90. letech byl velice oblíbený také v Česku.
V letech 1967 až 2002 vzniklo celkem šest generací tohoto zástupce nižší střední třídy, který se může pochlubit také rozmanitou nabídkou karosářských verzí. Kromě třídveřového a pětidveřového hatchbacku (někdy Escort v této verzi bývá označován také jako liftback), existovaly sedany, kombíky nebo kabriolety.
Kompaktní Ford byl populární také u nás. Jistě existuje řada rodin, které si jako první západní automobil po pádu komunismu pořídily právě Escort. Ford přesto svůj úspěšný model - s 20 miliony prodaných exemplářů dokonce historicky nejprodávanější vůz značky - nahradil Focusem, který byl představen v roce 1998.
A protože jsou devadesátá léta aktuálně v módě, je možné, že někteří nadšenci do aut se aktuálně o Escort ze zmíněné dekády intenzivněji zajímají. Ojetých vozů je stále na prodej dost, horší je to s jejich stavem. Proto nás zaujal jeden kousek, který je aktuálně na prodej v Belgii.
Hlavní taháky nabízí dva: že jde o kabriolet a že odometr ukazuje necelých 7700 kilometrů. Tmavě zelený Escort s plátěnou střechou byl poprvé registrován v roce 1996, jde tedy o poslední generaci ikonického modelu. Vzhledem k tak nízkému nájezdu vás asi nepřekvapí, že kabriolet měl dosud jediného majitele. Jak se stalo, že vůz zvládl tak malou porci kilometrů, bohužel prodejce neuvádí, auto však popisuje jako "objev z garáže".
Na fotografiích ford vypadá skutečně zachovale, bezchybně vyhlíží střecha i interiér, v němž jsme nenašli výraznější znaky opotřebení. Sedadla jsou čalouněna šedou látkou se vzorem typickým pro 90. léta.
Výbava zahrnuje elektrické stahování oken, alarm, posilovač řízení nebo rádio s přehrávačem kazet. O pohon se stará zážehová šestnáctistovka o výkonu 66 kW, spojená s pětistupňovou manuální převodovkou.
Praktický nejetý kabriolet je k mání za 14.500 eur, což je v přepočtu asi 352 tisíc korun.