Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K mání je vzácný kabriolet Audi Quattro od firmy Treser. Nebo byste radši otevřený VW Polo?

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Víte, že legendární Audi Quattro existovalo i jako kabriolet? Nevyráběla ho tedy přímo automobilka Audi, přesto u jeho zrodu stál člověk, který měl k původnímu Quattru hodně blízko.

Walter Treser totiž patřil k týmu, který legendární vůz s pohonem všech kol vyvinul. Na autě pracoval jako inženýr a projektový manažer, začátkem 80. let byl také šéfem Audi Sport zodpovědným na soutěžní program.

Jenže Treser brzy automobilku opustil a vrhl se na vlastní byznys. Postupně založil dvě společnosti. Jedna se věnovala přestavbám vozů Audi, druhá měla v náplni úpravy Volkswagenů.

V případě Audi se tedy pustil i do modifikace svého dítěte, modelu Quattro, z něhož udělal kabriolet - dokonce s pevnou střechou.

To si samozřejmě vyžádalo poměrně rozsáhlé úpravy zadních partií. Treser také o dva centimetry snížil podvozek a vyladil motor. Pětiválec tak místo 147 nabízel 184 kW. 

Cena byla opravdu vysoká, mohla se vyšplhat až ke 172 tisícům západoněmeckých marek. Kupé Quattro přitom stálo nějakých 50 tisíc marek. Zřejmě i proto v letech 1983 až 1987 vzniklo pouhých 39 exemplářů kabrioletu.

Vzhledem k omezenému počtu vyrobených kusů nás proto zaujalo, že jsme na českém inzertním serveru našli jeden černý na prodej. Je tedy umístěn v Německu, údajně v muzeální sbírce, ale pokud máte zájem, česká firma zařídí vše spojené s koupí.

A cena? Vzácný kabriolet je na prodej za 55 tisíc eur, tedy asi 1,49 milionu korun.

Pokud vám to však připadá jako hodně peněz, ale úpravy od Tresera vás zaujaly, máme ještě jeden tip. Levněji vyjde kabriolet postavený z Volkswagenu Polo, kterému se Treser věnoval v 90. letech.

Zajímavé na něm je, že mohl fungovat jako klasický kabriolet, ale díky hardtopu s odnímatelným střešním panelem také jako targa. Otevřené Polo bylo z pochopitelných důvodů úspěšnější než Audi Quattro, přesto ani tak nejde o masovou záležitost.

Podle dostupných informací vzniklo celkem 290 vozů. Drtivou většinu vyrobila partnerská firma v Rakousku, přímo u Tresera v Německu vzniklo pouhých 10 kusů. A jeden z nich je aktuálně také k mání. Bohužel není pojízdný a na první pohled je vidět, že vyžaduje trochu péče. Zatím neznáme ani cenu, vůz se totiž prodává formou internetové aukce.

Jestli se vám upravené Polo líbí, ale raději byste kus, který vypadá lépe, a přitom nepotřebujete vlastnit zrovna jeden z deseti vyrobených u Tresera, co třeba tento za v přepočtu 162.000 Kč?

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme